B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Nézzük meg Firefox alatt is!

2006.12.28. 15:34 Cseh Balázs - Balee

Minap olvastunk egy érdekes cikket az emarketer.com-on a böngészők megoszlásáról (akit érdekel a cikk: UK Browser Battle - 2006. december)Az elemzés az angliai helyzetet taglalja: míg 2004-ben a netezők 97%-a használt Internet Explorert (IE), és csak 1%-uk Firefox (FF)-ot, 2006-ban már csak 88%-uk volt IE és 11,5%-uk FF user! Azaz ez két év alatt 768%-os piacrészesedés-növekedés :)
Ami még a cikkből fontos: az adatok alapján a FF userek inkább "power" internet userek, sokkal több időt töltenek a neten és sokkal több oldalletöltést generáltak arányaiban, mint az IE felhasználók.

A clikcz.com októberi cikke tovább erősíti, hogy az angol statisztika nem véletlen, teljesen összhangban van a nemzetközi trenddel (IE Remains the Dominant Browser - 2006. október)! Világ viszonylatban a számok a következők: az összes internetező 85,85%-a használ IE-t, 11,49% FF-et, 1,61% Apple Safari, 0,69% Opera, a Netscape pedig 0,12%-kal zárja az ötös listát.

US adatok: (már nem is kommentálom, csak úgy leírom) IE: 80,77%, FF 14,88%, Apple Safari 3,41%.

És végül, de nem utolsó sorban a lényeg számunkra, az európai adatok: Európában a francia székhelyű XiTi cég adatai alapján a felhasználók 23%-a használ Firefox-ot (XiTi Monitor - 2006. december). Németország ebben a statisztikában 30% körül alakul, láttam olyan statisztikát, amely szerint ez már inkább 39%, de ezen nem veszünk össze, magas ez mindenhogyan!

Miért ragoztam ezt most ilyen hosszan? Még most is sokszor találkozunk olyan oldallal, amely Firefox alatt szétesik, szétcsúszik. TESZTELJÜNK!
A Firefox ingyenes, rakjuk fel egy gépre (ha nem használjuk rendszeresen) és - akár saját fejlesztőink készítik az oldalt, akár külön fejlesztő cég - addig "üssük őket", amíg nem néz ki értelmesen internet-oldalunk mindkét böngésző alatt, mert a böngészők piaca szépen lassan átalakul, ne menjünk el emellett!
Ráadásul az a gyakoribb, hogy az oldal FF alatt esik szét, és nem az, hogy Explorer alatt, és - mint a statisztikák mutatják - pont az erősebb felhasználók számára válunk egy perc alatt nevetségessé!

Egy idézet jut eszembe egy régi játékból: this is the force to reckon with... Számoljunk tehát vele!

4 komment · 1 trackback

Címkék: firefox statisztika explorer böngésző internet explorer analitika mérés elemzés

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr3224731

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 27121 2019.05.22. 20:21:45

Keresni a neten - A zingatlanos beszól

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2006.12.29. 16:19:38

ha egy oldal firefoxban esik szét és ie-ben jó, az egyértelműen a fejlesztő cég és az alkalmazott technikák szégyene egyébként. mivel a firefox az etalon (szerintem) a szabványkövetésben (pl. xhtml, css), ezért szabványok szerint fejlesztve éppen ff alatt kéne jónak lennie. az, hogy ie alatt is jó legyen, már arányaiban nagyon kevés munkával elérhető.

szóval az a cég, akinek a "terméke" IE alatt jó és FF alatt omlik, az igencsak elmaradott...

gzoli 2006.12.29. 18:50:28

Abszolút egyetértek az előttem szólókkal.
Mint azt már egy korábbi bejegyzésemben a hírlevelekre vonatkozóan írtam:

„Ne feledkezzünk meg a tesztelésről , mind böngészőre mind levelezőre való tekintettel, mivel van olyan rendszer ami az apróbb hibákat automatikusan javítja, de sok más esetben a legkisebb kódolási hiba esetén szétesik hírlevelünk (ha a Thunderbird, és a Gmail próbáját kiállta már kezdhetünk reménykedni). ”

Akkor mondhatja el a fejlesztő, hogy munkája az első próbát kiállta, ha oldala minden böngészőben egységesen jelenik meg.
Szerintem is a firefox-nak kéne az etalonnak lenni.

Jó volt a téma felvetése Balee :)
Ez valóban fontos!

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.12.30. 16:47:29

Ezzel azért nem értek egyet, hogy a Firefox-nak kellene az etalonnak lennie.
Pl. az Acid 2 teszten elhasal...

en.wikipedia.org/wiki/Acid2

Ha erről az oldaláról nézzük a dolgokat, akkor Safari, Konqueror és Opera legyen a tesztgépen.
Bár ha az aranyközéputat keressük (viszonylag sokan használják és a szabványokra is ügyel) akkor persze FF.

Tapasztalatom ellenben az, hogy szinte minden weboldal megbukik Opera alatt.. :-(

azAttis 2006.12.30. 23:08:38

Az acid2 pass igazából nem sokat jelentene a gekko motornak (ezt használja a firefox a netscape és a flock). Nagyjából az Opera marketingesein és néhány hozzám hasonló fejlesztőn kívül senkit nem érdekel :)

Nem valamilyen ajánlás betartása teszi érdekessé a firefoxot hanem az, hogy használják mégpedig sokan.

Még annyit, hogy a css nem szabvány hanem ajánlás. A különböző verziójú ajánlások közül minden időben éppen egy az aktuális. Jelenleg a 2.1-es www.w3.org/TR/CSS21/ és előkészítés alatt van a 3.0-ás. Az előkészítést a w3c égisze alatt végzi egy-egy munkacsoport. A w3c tagjai között (www.w3.org/Consortium/Member/List) megtalálható a Microsoft is ami cseppet sem akadályozza őket abban, hogy szinte abszolut mértékben figyelmen kívül hagyják a legújabb ajánlásokat szintiszta piaci érdekből. Legújabb "biztonságos" rendszerükbe összelapátolt 7es verziójú Internet Explorer kb. annyira innovatív mint a szikra az erdőtűzben.
süti beállítások módosítása