Az Email Standards Projectről
A projektet, azaz egy egységes email szabvány kialakításának ötletét a Freshviews nevű cég, Mark Wyner, és Luke Stevens hívta életre és működteti a mai napig. A céljuk a figyelemfelkeltés. Ahány levelező szoftver és Online mail szolgáltatás létezik, annyi féle megjelenítés használatos, vagyis annyi féle képpen jelenhet meg ugyanaz az üzenet, ha HTML levélről van szó.
Oké, persze, ez így sarkított. Vannak, amelyeknél ugyanúgy - legalábbis hasonlóan - jelennek meg a levelek, de mint azt az általuk kitalált és összeállított tesztelés is mutatja, sajnos hibák még a legjobb helyeken is előfordulnak.
De saját szavaikkal a projekt küldetése:
Our mission is to drive the use and support of web standards in email, working with email client developers to ensure that emails render consistently. This is a community effort to improve the email experience for designers and readers, and we’d love your help.
Mit is takar effektív a projekt?
A projekt végét valahol ott lehet meghúzni, ha sikerül rábírni az e-mail szolgáltatókat, szoftvergyártókat, hogy olyan megbízható hátteret biztosítsanak a webdesignereknek (és nekünk, online marketingeseknek), amelynél nem fordul elő többé a kérdés: „ok, kész a levél, hogy is néz ez majd ki Outlook-ban, Thunderbird-ben, Gmail-ben? Mi és hol fog szétesni?”
A projekt célja kettős:
- egyrészt célja az oktatás, tanítás, azaz hogy tudatosítsák a webdesignerekben miért fontos a megfelelő szabványok kialakítása és használata és segítségükkel elérjék a projekt végső célját: egy közös, mindenki által elfogadott, elismert ÉS az email szolgáltatók által IS használt szabvány létrehozása
- másik célja támpontot nyújtani az e-mail szolgáltatók számára, hogy milyen további javításokra, fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy az általuk biztosított szolgáltatás megfeleljen az elvárásoknak
Az acid tesztről részletesen itt olvashatsz >>>
Hogy jön a b2bonline.blog.hu a képbe?
A projekt oldalára valamikor 2007. őszén találtunk rá, 2008. januárjában felvettük a kapcsolatot Mathew Patterson-nal, a projekt egyik résztvevőjével.
Célunk a kapcsolatfelvétellel kettős, akár csak maga a projekt célja is:
- egyrészt szeretnénk megismertetni a projektet a magyarországi célközönséggel azáltal, hogy átvesszük, publikáljuk, hivatkozzuk, „terjesztjük” a projekttel kapcsolatos híreket, információkat, és az eddigi eredményeket
- másrészt saját magunk is aktívan részt veszünk a tesztben, és a ma Magyarországon elérhető e-mail szolgáltatásokon teszteljük a projektben kidolgozott Acid Teszt-et.