No ez az egyik dolog, amit szeretnék kiírni magamból. Az elmúlt pár hétben kb. 3-4 megkeresést találtan a különböző online cégkatalógus cégektől.
Elöljáróban hadd állapítsak meg valamit, mielőtt szó éri a ház elejét: Vannak jó online cégkatalógusok, akik jó és minőségi szolgáltatást nyújtanak. De sajnos nagyon sok van köztük, akiknek nem fizetnék egy fityinget sem.
A gondom a következő: testvérem (Ancsa masszázs), szennyvíztechnológiás haverom, rendezvényhajón dolgozó sógoromékat megtalálják időről időre olyan ajánlatokkal, amelyek nagyon arra játsszanak, hogy az ügyfél tudatlan, behúzzák 1 évre a katalógusba és igazából nem adnak semmi olyan szolgáltatást, ami VALÓBAN hozzájárulna az adott honlap sikeréhez.
Pedig az ígéret az, hogy pl.:
- Google első találati oldalán fog megjelenni 1-2 héten belül, miután regisztrál -> na igen, de pontosan mi? Mi fog megjelenni? Mert nem az ügyfél honlapja, hanem maximum a cégkatalógusban szereplő cégleírás vagy mikrosite, de erre is kevés esélyt látok (mármint, hogy 1-2 héten belül oda kerüljön)
- Google hirdetést adunk 300 kattintás erejéig az Ön számára fontos kulcsszavakra 1 éven keresztül. -> No ezt is szedjük szét. 300 kattintás... de milyen áron? És ha én hoteles vagyok és az olcsónak nem mondható "hotel" vagy "szálloda" szóra kérem a megjelenést? Azt ki tetszik fizetni helyettem valóban? Vagy majd Önök megmondják, hogy milyen kulcsszó fontos NEKEM? Továbbá... egy éven keresztül 300 kattintás? Könyörgöm... 300 kattintás lehet, hogy fél óra alatt lemegy. De az ügyfél azt látja, hogy "egy éven keresztül" és már dönt is... Csakhogy nem egészen helyes és teljes körű infók birtokában.
Itt megállok. Még olyat találok írni, amivel konkrét céget bántok meg, holott nem ez a célom. A célom csak annyi, hogy mielőtt beleugrunk cégkatalógusba, ami nem két forint lesz éves szinten, legalább teszteljük le:
- Nézzük meg a már bent lévő cégeket a Google-ben és magán a cégkatalógus oldalon!
- Keressünk rá VALÓBAN, és próbáljuk ki, mit veszünk meg.
- Kérjünk látogatottsági adatokat
- Nézzük meg néhány egyszerű Google parancsot (írjuk be google-be, értelemszerűen azt a címet, amit vizsgálni akarunk) például:
- link:b2bonline.blog.hu - megm utatja hány és milyen linkek mutatnak az adott honlapra
- site:b2bonline.blog.hu - megmuta tja, hogy hány oldal van beindexelve a Google-ben
És végül, kérdezzünk nagyon sokat:
- mit vállal pontosan a cég a havi/éves díjért
- mi történik, ha a vállalást nem tudja tartani (pl. mégsem kerülünk az első találati oldalra 1-2 héten belül)
- lehet-e év közben változtatni a leírást, kulcsszavakat, információkat magunkról és van-e ennek külön költsége
- mit tesz meg a cégkatalógus azért, hogy az ő oldala népszerűbb legyen? Hirdeti ő is önmagát Google-ben?
- helyez-e el direkt linket az oldalunkra vagy microsite-ot csinál nekünk (aminek egyébként én személy szerint semmi értelmét nem látom, plusz kattintás, mire az érdeklődő eljut a mi saját oldalunkra)
- milyen statisztikát biztosít a cég számunkra