B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Nem, nem kérjük az online cégkatalógusban való megjelenést, köszönjük

2009.03.12. 08:20 Cseh Balázs - Balee

No ez az egyik dolog, amit szeretnék kiírni magamból. Az elmúlt pár hétben kb. 3-4 megkeresést találtan a különböző online cégkatalógus cégektől.

Elöljáróban hadd állapítsak meg valamit, mielőtt szó éri a ház elejét: Vannak jó online cégkatalógusok, akik jó és minőségi szolgáltatást nyújtanak. De sajnos nagyon sok van köztük, akiknek nem fizetnék egy fityinget sem.

A gondom a következő: testvérem (Ancsa masszázs), szennyvíztechnológiás haverom, rendezvényhajón dolgozó sógoromékat megtalálják időről időre olyan ajánlatokkal, amelyek nagyon arra játsszanak, hogy az ügyfél tudatlan, behúzzák 1 évre a katalógusba és igazából nem adnak semmi olyan szolgáltatást, ami VALÓBAN hozzájárulna az adott honlap sikeréhez.
Pedig az ígéret az, hogy pl.:

  • Google első találati oldalán fog megjelenni 1-2 héten belül, miután regisztrál -> na igen, de pontosan mi? Mi fog megjelenni? Mert nem az ügyfél honlapja, hanem maximum a cégkatalógusban szereplő cégleírás vagy mikrosite, de erre is kevés esélyt látok (mármint, hogy 1-2 héten belül oda kerüljön)
  • Google hirdetést adunk 300 kattintás erejéig az Ön számára fontos kulcsszavakra 1 éven keresztül. -> No ezt is szedjük szét. 300 kattintás... de milyen áron? És ha én hoteles vagyok és az olcsónak nem mondható "hotel" vagy "szálloda" szóra kérem a megjelenést? Azt ki tetszik fizetni helyettem valóban? Vagy majd Önök megmondják, hogy milyen kulcsszó fontos NEKEM? Továbbá... egy éven keresztül 300 kattintás? Könyörgöm... 300 kattintás lehet, hogy fél óra alatt lemegy. De az ügyfél azt látja, hogy "egy éven keresztül" és már dönt is... Csakhogy nem egészen helyes és teljes körű infók birtokában.

Itt megállok. Még olyat találok írni, amivel konkrét céget bántok meg, holott nem ez a célom. A célom csak annyi, hogy mielőtt beleugrunk cégkatalógusba, ami nem két forint lesz éves szinten, legalább teszteljük le:

  • Nézzük meg a már bent lévő cégeket a Google-ben és magán a cégkatalógus oldalon!
  • Keressünk rá VALÓBAN, és próbáljuk ki, mit veszünk meg. 
  • Kérjünk látogatottsági adatokat
  • Nézzük meg néhány egyszerű Google parancsot (írjuk be google-be, értelemszerűen azt a címet, amit vizsgálni akarunk) például:
    - link:b2bonline.blog.hu - megmutatja hány és milyen linkek mutatnak az adott honlapra
    - site:b2bonline.blog.hu - megmutatja, hogy hány oldal van beindexelve a Google-ben

És végül, kérdezzünk nagyon sokat:

  • mit vállal pontosan a cég a havi/éves díjért
  • mi történik, ha a vállalást nem tudja tartani (pl. mégsem kerülünk az első találati oldalra 1-2 héten belül)
  • lehet-e év közben változtatni a leírást, kulcsszavakat, információkat magunkról és van-e ennek külön költsége
  • mit tesz meg a cégkatalógus azért, hogy az ő oldala népszerűbb legyen? Hirdeti ő is önmagát Google-ben?
  • helyez-e el direkt linket az oldalunkra vagy microsite-ot csinál nekünk (aminek egyébként én személy szerint semmi értelmét nem látom, plusz kattintás, mire az érdeklődő eljut a mi saját oldalunkra)
  • milyen statisztikát biztosít a cég számunkra

5 komment

Címkék: google cégkatalógus

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr69995265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.03.12. 15:52:09

Ugyan ez folyik felénk is! Az ügyfeleim mostanában kérdezik e-mailben, hogy mi a véleményem erről meg erről a cégről, hogy beszáljanak-e..... Kár lenne újra fogalmaznom ezt a problémát, kiküldtem (linkelve) a hírlevél listáimra, ha nem veszed zokon.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.03.12. 16:17:10

@MacTom: kiküldés: persze, szuper, köszi. Sajnos töretlenül jönnek kilóra ezek a megkeresések, gondolom van "beszálló" is rendesen.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.03.12. 16:36:52

@Balee: Sajnos vannak beszállók is. Van aki úgy jön hozzánk, hogy elmeséli, hony ő tulajdonképpen hetek múlva már az első helyen lesz, úgyhogy mi ne is foglalkozzunk a seo-val, csak csináljunk egy új dizájnt az oldalra mert már kicsit elavult... Mikor kérdezzük, hogy mitől lesz első, mesél a csodás katalógusokról. Kedvem lenne idelinkelni, de én ugyan nem reklámozom....

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2009.04.06. 12:16:14

Sajnos nagyon sok tudatlan embert csőbe húztak már. Ezeknek a kisvállalkozóknak elég nehéz egy csalódás után elmagyarázni, hogy te tényleg ingyen adsz jóval több szolgáltatást.

Borsányi Andrea 2009.06.12. 16:44:23

Sziasztok! Nekem épp tavaly év vége felé lett elég ezekből, miután több ügyfelemet megtalálták - nagyon nyomultak november-december tájékán.
Én pont a kis cégeknek írok blogot és adok tanácsot vállalkozási praktikákról, úgyhogy szenteltem is egy postot annak, hogy mire figyeljenek az őket célzó átveréseknél, cégkatalógus, hálózat, és a hasonlók:
okosvallalkozas.blog.hu/2008/12/31/keruld_el_az_atvereseket
Van ügyfelem, akinek egy darab érdeklődése nem jött az 50 ezer Ft/év cégkatalógusos előfizetéséből, de mivel nem nagyon van otthon online téren, nem volt biztos benne, hogy lemondja-e. Úgy kellett rábeszélnem, hogy azt a pénzt sokkal hasznosabban is elköltheti a vállalkozására...
süti beállítások módosítása