B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Google Adwords spéci hirdetés - dinamikus kulcsszó generálás a hirdetésbe

2009.06.06. 17:59 Cseh Balázs - Balee

A Google Adwords-ben nincsen túlreklámozva egy spéci megoldás, amellyel berakhatjuk azt a kulcsszót a hirdetésbe, amelyre a látogató rákeresett.

Főleg keresőmarketing ügynökségek vagy power userek használják ki ezt a lehetőséget, pedig bárki számára elérhető, és használatával kicsit lehet faragni a CTR arányon, hiszen a hirdetés sokkal "relevánsabbnak" tűnik.

Hogy működik a Dynamic keywords generálás?

A hirdetésbe a következőt kell beírni:

{KeyWord:Alternatív szöveg}

Ahol a Keyword -> az a kulcsszó, amelyre a látogató rákeresett, az alternatív szöveg pedig ami akkor jelenik meg, ha valamiért a kulcsszót nem tudja átemelni a Google a hirdetésbe (pl. túl hosszú lenne a szöveg, tartalmi hálózat esetében, stb.)

Tegyük fel, hogy a felhasználó arra keres rá, hogy "classic mercedes", "mercedes pagoda", "mercedes sl190"

A hirdetés szöveg pedig a következő módon néz ki:

{KeyWord:Mercedes modell}
Looking for Mercedes oldtimer
modell?Mercedes quality restoration
www.oldtimerpro.com

 A felhasználó ha arra keresett rá, hogy "classic mercedes", akkor ezt fogja látni:

Classic Mercedes
Looking for Mercedes oldtimer
modell?Mercedes quality restoration
www.oldtimerpro.com

 

Ha arra keresett rá, hogy "mercedes sl190", akkor ezt:

Mercedes Sl190
Looking for Mercedes oldtimer
modell?Mercedes quality restoration
www.oldtimerpro.com

Nem mindegy, hogy a paramétert hogyan írjuk be, ugyanis még az is szabályozható, hogy a szöveg kis v. nagybetűvel legyen kiírva a következők szerint:

{KeyWord:Alternatív szöveg}: Classic Mercedes
{Keyword:Alternatív szöveg}: Classic mercedes
{keyword:Alternatív szöveg}: classic mercedes

A keyword paraméter segítségével:

  • megspórolhatjuk azt, hogy sok-sok hirdetést kellene írni sok-sok kulcsszóhoz külön-külön
  • növelhető az átkattintási arány

Hátránya:

  • ha túl hosszú szóra v. kifejezésre keresett rá a látogató, akkor az alternatív szöveg fog látszódni, azaz úgy fog működni, mint egy normál kampány, míg ha külön szöveget írtunk volna a kulcsszóhoz, akkor biztosan az jelenik meg.
  • ha kifejezésre keresett rá az ügyfél és a keyword megoldást szövegben használjuk, akkor lehet, hogy a behelyettesítés értelmetlen lesz. Például ha szövegbe írjuk: {KeyWord:Mercedes modells} for sale "classic mercedes" rákeresésre kicseréli és az lesz, hogy "Classic Mercedes for sale", de ha rákeresés az, hogy "classic mercedes sale", akkor (persze a példa most hosszú, de a lényeget látni): "classic mercedes sale for sale" lenne. Ezáltal a szöveg meg már elveszti értelmét.

De hát mint az online marketingben mindent, ezt is tesztelni kell. Szíves használatra!

1 komment

Címkék: google adwords

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr91167726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása