Érdekes... június 9-e van. Életbe lépett a szigorú reklámtörvény. Ehhez képest nem nagyon látom, hogy pörögne a téma vagy akár csak a cégek nekidurálták volna magukat az adatbázisok és nyilvántartások rendbetételének...
Kaptam vagy 3-4 emailt, amelyben bekérték a lakcímem és hozzájárulást kértek, de ezen kívül... néma csend. A blogokon sem pörög a téma. Most vagy mindenki meghúzza magát és kivár, vagy nem érdekli az egész.
Most este volt kis időm körbenézni a konkurenciát... és egyszerűen megdöbbentő. Hasonló területen működő (b2b rendezvény/képzés-szervező) cégek oldalait böngésztem át. Hát... a legkülönfélébb hibákat és problémákat látom.
Legtipikusabbak:
- Adatkezelési azonosító hiánya - Adatkezelési azonosító szinte senkinél nincsen, legalábbis hosszabb böngészést követően SEM akadtam rá. Nagy-nagy respect a kivételnek.
- Lakcím bekérése - Lakcím itt-ott már van, de van, ahol csak kivágták a form-ra, de semmi infó, hogy minek kérik be, és persze semmilyen adatvédelmi nyilatkozat nincsen.
- Adatvédelmi nyilatkozat hiánya - "azaz mire használod, hé?" típusú leírást, útmutatást nem találtam. Itt-ott van olyan mondat, hogy: "Regisztrációval hozzájárul, hogy névre szóló ajánlatot küldünk Önnek"... nade kérem... ez elég sovány... Még a minimális elvárásoknak sem felel meg.
- Minimális jognyilatkozat vagy ÁSZF - na ez se. Semmi.
Szóval nem akarom én kísérteni a dolgokat, de aki b2b-ben nyomul, általában erőteljes direkt marketinget végez. Szerintem ennél kicsit jobban oda kéne figyelni... Az ügyfelek miatt is, meg hát a jogszabályi elvárások miatt is. És akkor még nem is említettem azokat a kedves "társakat", akik spam-elnek is mindemellé mindenféle elrontott törvényi hivatkozásokra ... hivatkozva :)