2009. június 22-én a parlament elfogadta a reklámtörvény módosítását. A T/9354 számú, Törvényjavaslat a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény módosításáról szóló 2008. évi CXI. törvény hatálybalépésével és a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv átültetésével összefüggő törvénymódosításokról, iromány kapcsolódó módosító indítványai között szerepeltek az ágazatunkat érintő változások is. A módosítások egyértelműen enyhítettek a tavaly elfogadott, és több szempontból is aggályos túlzott szigorításokon.
A változások elsősorban a hozzájáruló nyilatkozatok tartalmát, és az opt-out módon küldött direct mailing szabályait érintik.
A fent említett törvényjavaslat alábbi paragrafusai tartalmazzák az új rendelkezéseket.
406. §
A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében az „ebből a célból a reklámküldeménynek” szövegrész helyébe az „ebből a célból az ugyanazon reklámozó érdekében ugyanazon címzett részére 2009. október 1-jét követően első alkalommal küldött reklámküldeménynek” szöveg, 26. § (2) bekezdésében az „eljárást ügyfélként kezdeményezni jogosultak” szövegrész helyébe az „eljárásban” szöveg, a „szervezetek is” szövegrész helyébe a „szervezetet az ügyfél jogai illetik meg” szöveg lép .
407. §
Hatályát veszti a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (2) bekezdésében az „és lakcímét” szövegrész, 26. § (3)
bekezdésében az „ , azt mint szemletárgyat lefoglalhatja” szövegrész.
A törvény a köztársasági elnök aláírására vár, azt követően pedig a közlönyben lesz elérhető.
Forrás: DMSZ