B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Bing - /webmasters - akár csak a Google Webmaster Tools

2009.07.27. 15:53 Cseh Balázs - Balee

A Microsoft keresője, a bing.hu-n magyarul elérhető szolgáltatás egyelőre még reklámozási lehetőséget nem, de webmestereknek már tartalmaz szolgáltatásokat. A www.bing.com/webmasters címen található szolgáltatás a Google Webmaster Tools-hoz hasonló megoldással lehetőséget biztosít arra, hogy kicsivel több információt szerezzünk honlapunk bing-ben elfoglalt helyéről, a bing keresőrobotjának statisztikáiról, valamint arra is van mód, hogy az oldal sitemap-jét beállítsuk.

Néhány oldalt beregisztráltam, hogy teszteljem a szolgáltatást, megosztom mire jutottam.

1. meglévő liveID megadása vagy regisztráció
Az első lépés a meglévő azonosítóval (pl. hotmail vagy Windows live ID, Messenger, stb.) belépés a www.bing.com/webmasters címen.

2. add site
Felvihetünk figyelni kívánt oldalt, de a következő lépés elvégzése nélkül ez még vajmi kevés lenne... Megadjuk a site url-jét, a sitemap elérési útját, valamint egy adminisztrátori email címet (gondolom erre jön valamilyen üzenet, ha nagy gond van az oldallal).

3. autentikáció - azaz igazold, hogy tiéd az oldal
A Google megoldásához hasonlóan igazolni kell a webhely tulajdonjogát. Kétféle megoldás van: egy meghatározott meta tag elhelyezése az oldal kódjában, vagy pedig egy meghatározott nevű és tartalmú, xml kiterjesztésű fájl létrehozása a weboldal tárhelyén a főkönyvtárban. A Google-lel szemben itt minden egyes alkalommal, amikor belépünk a webmaster oldalra, azonnal leellenőrzi a bing a tulajdonjogot, úgy láttam a Google időről időre ellenőriz csak, nem húzza az időt a belépésnél.

4. Most már látható is valami...
Ezt követően a felvitt oldalról megjelennek információk. A bing alapvetése, hogy a legfontosabb az első 5 találat. Ezt a szellemet ültették át, és az oldalunkról is a top5 page látszódik a statisztikában. Megmutatja az oldal erősségét, bár mivel ezt egy mérőszám nélküli skálán, így sok információt nem tudhatunk meg, de amikor "teli zöld" a csuszka, akkor örülhetünk, hogy a valamiből/valamennyiből a maximálissal rendelkezik oldalunk.

Látszódnak még:
- http hibák (404-es, azaz nem elérhető oldalak)
- az oldalak listája, amelyek ránk linkelnek - szerintem ez jó, hasznos. Ezt a Google-ben is szerettem látni/használni, itt annyival bővült a dolog, hogy a már előbb említett beosztás nélküli sokat sejtető csuszkán a ránk mutató oldalak erősségét is jelzi a bing, így látható, hogy melyik link partner erős és melyik gyenge/felesleges számunkra.
- oldalak listája, amelyekről kifelé mi mutatunk linkkel
- kulcsszó ellenőrző - először azt hittem, hogy kulcsszavak listáját fogja kidobni, amelyekre megjelenik az oldalunk, mert a Google esetében ez így van, de ehhez képest itt egy kereső doboz fogad. Nekem ez a megoldás nem tetszett, mert ez hibakeresésre, optimalizálásra csak egyik oldalról jó: arra tudunk rákeresni, ami eszünkbe jut, de arra nem fogunk rájönni, ha pl. a "mikkamakka" kifejezésre is első helyen vagyunk... és amúgy meg pl. az OTP vagy a Pepsi site-ját optimalizáljuk...
- sitemap beállítások és verifikáció, valamint pingelés - lehetőség van pingelni a bing-et ha megváltozik a sitemap, ez hasznos, ha naponta frissülő tartalommal dolgozunk.

Összességében jól összerakták ezt a webmaster cuccot, de egyelőre a Google megoldása informatívabb szerintem (még ha nem is vagyok webmester). Várom, hogy a bing cpc is megjelenjen Magyarországon, addig meg figyelem a statisztikát, egyelőre azoknak az oldalaknak a statjában amit látok (kb. 20-30 db) a bing még csak 1-2%-ot tesz ki mint forgalmi forrás, ami nem sok, de azért érdemes rajta tartani a szemünket.

2 komment

Címkék: microsoft google kereső webmasters bing

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr881271572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azAttis 2009.07.27. 22:07:52

Kösz én innen néztem rá. Nagyon jó írás.

A véleményem, hogy ha a google félretenné a saját keresőjét egy 5 évre és nem fejlesztene rajta semmit.. ahogy az ismerős cég tette az Internet Explorer-el akkor sokat számítana a Bing is.

Jó programozók (szevasztok!) és sok pénz van náluk is. Ha egy két jó ötletet adnak a google-nak már megérte :)

A bejövő linkeknél az a page rank érték tényleg elférne. DE fogadni mernék rá, hogy addig is valaki mindjárt mond egy firefox extension-t ehhez.

azAttis 2009.07.29. 10:14:46

Pár perce olvastam, hogy a Microsoft megvette a Yahoo keresőjét. Ez máris 30%-ot jelent a Bing-nek.

Ez komoly.
süti beállítások módosítása