B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Namostmáraztán: Murdoch-TheTimes + a könyvpiac

2010.07.20. 12:50 Cseh Balázs - Balee

Mai napig "bírtam", najó valójában nagyon sűrű a nyár, így csak ritkán tudok blogot ragadni, de ma két fontos hírt olvastam, meg kell osztanom, mert szerintem fordulópont, ha teátrális akarok lenni, történelmi jelentőségűek:

  1. Lenyomták az elektronikus könyvek a nyomtatott piacot... bizony, azt írja az újsááááág (Index), hogy az Amazonnál: "teljes negyedév eladásait tekintve minden 100 nyomtatott könyvre 143 elektronikus könyv jutott", utolsó hónapban pedig az eladott könyvek 80%-a már elektronikus könyv volt!
    Olvasd el feltétlen >>>
  2. "Online olvasóinak kilencven százalékát elveszítette a londoni Times, miután kéthetes regisztrációs próbaidőszak után július elején bejelentette, hogy megszünteti az ingyenes netes hozzáférést a lap tartalmához, és pénzt kér a cikkekért."
    Cikk >>>

Változnak az idők, változnak a dolgok. Ha valakit nem rázott fel kellően ami eddig történt, az eddigi hírek és törekvések, akkor talán ez a két mostani hír végre odacsap... Ha nem, akkor viszont ne tessék meglepődni majd, ha a konkurencia lép előbb!

Az Amazon nagyon jól csinálta, csinálja, eszközt ad, lehetőséget az online olvasásra, és könyvet árul. Régi platformon (nyomtatva) és új platformon (Kindle and stuff :) Esetében az adott tartalom online elérhetősége korlátozottabb, mondhatnám macerás, mert a könyveket nehezebb online beszerezni, máshonnan ingyen elérni, kvázi tartalmat lopni.

A hírek, az információs világ FMCG termékei, ugyanakkor bárhol elérhetőek, bárhonnan megszerezhető a mindennapi reggeli betevő hír-csomag. Nyilván nem mindegy, hogy honnan, kinek a tollából (ld. kedvenc újság, kedvenc újságírók, stb.), de úgy tűnik a piac sajnos ezen a téren nem márkahű: nekik az információ kell, nem feltétlen a The Times. Legalábbis most a 90% ezt mondta.

4 komment · 2 trackback

Címkék: média könyv újság online e könyv

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr722163509

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neurotikus lakásnemvevők enciklopédiája: A paranoid nemvevő 2010.09.06. 11:22:05

A paranoid nyilvánvalóan a sötét oldalon áll. Gennyes és kész! És igen, van legalább egy bibircsók az állán, szőrszál-szökőkúttal a közepén.A kőkorszaki paranoid szívesebben meózza a lakást telefonon, a virtuális nem az ő homokozója. Vérbeli digitális ...

Trackback: Elhagyták az olvasók a fizetős Times-t 2010.07.20. 13:56:01

Online olvasóinak kilencven százalékát elveszítette a londoni Times, csak 15 ezren fizettek eddig a cikkekért - írja az Index.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I. P. S. 2010.07.20. 19:41:09

A forradalom még távol van. Egyelőre az derült ki, hogy egy online boltban több online elérhető terméket vesznek. Ez még nem jelent semmit. Az lesz majd áttörés, ha a könyvesboltokban megjelennek a könyv-automaták, ahonnan pendriveon lehet könyvet vásárolni. Vagy valami.

Én egyébként pont úgy vagyok vele, hogy a jó, hosszú elemző cikkeket olvasom online is, tehát ugyanazt, amiért egy adott újságot vesz az ember, és nem a legolcsóbbat. Ha csak a hírek érdekelnének, akkor rádiót hallgatnék.

Lehet, hogy a napilapok elveszítik a közönségüket, de ezzel párhuzamosan talán bővülni fog a hetilapok kínálata és olvasottsága. Még nem tudni, mi válik be.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2010.07.20. 21:28:21

Mi teszteltük az olvasóinkon, hogy mit szólnának egy ilyen fizetőkapuhoz. Igaz, nem tudták, hogy teszt. Komolyan vették. Érdemes is megnézni a "fizetős stipistop" ötletre született reakciókat: stipistop.com/blog/2010/07/20/fizetos-lesz-a-stipistop-com/

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.08.24. 15:46:05

Az emberek ebből a szempontból egy hacker mentalitást vallanak: az internet a legtöbb felhasználónak az információ szabad áramlását jelenti. Mindegy, mennyit kérsz, az információért nem szeretnek fizetni.

És nem is logikus a fizetős online hírlap. Ha újságot veszel, a hordozóért fizetsz. Az interneten az emberek nem fognak fizetni a hordozóért, mert már kifizették az előfizetési díjat.

Az online médiának egy piacból, vagyis a hirdetésből kell megélnie, más modellt szinte lehetetlen bevezetni (persze vannak kivételek, de nem hír kategóriában). És nem is érdemes, a hirdetésből meg lehet élni. Vagy kiváló kapcsolt terméket lehet belőle fabrikálni.

sasu · http://susuke.tumblr.com 2010.09.20. 12:59:38

Elképesztőnek tartom, hogy a Times nem csinált előzetes felmérést a várható reakciókról és egyszerűen csak belecsapott ebbe az igencsak kockázatos vállalkozásba.
süti beállítások módosítása