Múlt héten a SuperSEO konferencián Nebehaj Viktor, Search Quality szakértő a Google-nél akarva, akaratlanul felhívta a figyelmünket egy-két dologra. Ha kényes területre érkeztünk és olyan kérdést tettünk fel neki, amelyre nem válaszolhatott, akkor igyekezett visszakérdezni és rávezetni minket a helyes válaszra.
Ilyen volt a PageRank-kel kapcsolatos kérdés, mely szerint mennyire fontos a PR érték a Google számára? A viszontkérdés úgy hangzott: "emlékeztek mikor volt az utolsó PR frissítés?" Nos, egyébként pont a konferencia másnapján, január 20-án, de a kérdés úgy rémlik még 19-én hangzott el. A januári előtt viszont valamikor kb. 2010. áprilisa környékén frissült a PR, erősen utalva tehát arra, hogy az egykoron "A" mutatóként kezelt PR érték, némileg veszített jelentőségéből.
Ettől függetlenül egyébként engem is mindig csak hergel(t), ha valaki a PR értéket kérdezgette tőlem, vagy felvágott a sajátjával. Sokkal fontosabb szerintem az, hogy teljesíti-e a honlap az elvárt célt (mit érdekel a 8-as PageRank egy webshopnál, ha senki nem rendel rajta?), illetve hogy hogy teljesít konkrét kulcsszavakra a keresőkben, most viszont már a Google is alátámasztotta ezt.