B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Amikor a mobil verzió bezavar

2013.04.21. 21:15 Cseh Balázs - Balee

ceginfo-mobil.jpg2013. februárjában indult el az eddigi korongos Céginfó termékünk online változata. A fejlesztés nem házon belül készül(t), a honlap igazából már az éles indulás környékén került csak az online marketingesek (ezúttal konkrétan az én) keze(im) közé.

Hamar feltűnt, hogy az oldal egyszerűen nem jelenik meg a Google indexben, annak ellenére, hogy teltek a napok az indulás óta. Gyors áttekintés, valamint pár SEO variálási javaslatot követően bíztam abban, hogy az oldal hamar bekerül az indexbe, elvégre egy cégadatbázisban van bőven matéria, van is mit indexelni és termelni is tud szépen "egy-két" organikus találat.

Megint teltek a napok, de sajnos a helyzet nem hogy javult, hanem tul.képp. egy oldal kivételéve az oldal teljesen kikerült az indexből. Egy vasárnap délután nem bírtam tovább és elkezdtem rendesen beleásni magam az oldalba. Az volt a legérdekesebb, hogy a site-ból csak egy olyan oldal maradt indexelve, amely ráadásul nem is kellene oda, konkrétan a mobil nézet. Elkezdtem végigvizslatni az Analytics-et, a Webmaster Tools-t, valamint előkerült a "jó öreg" www.seotools.hu eszköztár is az elemzéshez.

Az Analytics azt mutatta, amit én is láttam: minimális organikus látogató, az is a "céginfó", valamint ehhez közel álló, kb. elgépelt kulcsszavakra (napi 100-130 látogató). Még egy érdekesség tűnt fel, a képernyőfelbontások között volt egy 0x0 px-es "látogató". Gyanús volt, hogy ő lesz Mr. Google bot, de ekkor még ez csak furcsának tűnt, nem gondoltam, hogy köze lesz a problémához.

A Webmaster Tools semmilyen indexelési hibát nem mutatott leszámítva azt, hogy csak 1 oldalt indexelt (noha a sitemap.xml-ben rendelkezésére áll még "egy-két" URL :))
A Google minden oldalról gyárt előnézeti képet. Ez megjelenik a találati oldalon is a jobb oldalon már jó ideje, de megjelenik a Webmaster Tools-ban is. Itt megint feltűnt, hogy ez bizony a mobil nézet, tehát valamiért a Google az oldalra érkezve rögtön a mobil nézettel találkozik.

Ekkor tábla gépet ragadtam. Ha mindenhol a mobil nézet jelenik meg, akkor itt lesz a kutya elásva. A táblagépen pötyögve, cégekre keresve eljutottam a cégadatlapra, pontosabban eljutottam volna, ha a keresést követően a cégadatlapra kattintva nem rögtön a beléptetés jött volna fel. Mint később megtudtam, az az üzleti döntés született korábban, hogy a mobil nézetet az előfizetők számára biztosítja a cég, ezáltal a cégadatlap is már fizetős, elzárt területen van, szemben azzal, hogy a weben ez még ingyenes, a további adatok, mérlegek, kapcsolati ábrák, elemzések, stb. elzárt csak.

Átirányítás... villant be rögtön, valami olyan hiba lesz, hogy a Google bot is megkapja a mobil nézetre irányítást, ahol pedig minden tartalom zárt, azaz nem lát semmit az oldalból. Oké, de be is kellene bizonyítani.

Ekkor jött a www.seotools.hu, amely biztosít egy átirányítás ellenőrző tesztet. Ez rögtön ki is köpte, hogy az oldalon redirect van, ez oldja meg azt, ha a mobil nézetre kell irányítani a látogatót.

Visszakanyarodva a Google Analytics-re, kiderült, hogy az oldalon használt redirect megoldás nem kezelte egyedileg a robotokat, és pl. a Google bot számára (0x0px-es látogató) simán visszaadta a mobil nézetet, ahelyett, hogy vitte tovább a normál oldalra, amelyen a mobilhoz képest sokkal tágabb tartalommal találkozott volna.

2013. április 16-án kedden került ki a release, az indexelés azóta a következőképp alakul:

  • április 18.: 532
  • április 19.: 20 216
  • április 20.: 24 817
  • április 21.: 44 470

A Google organikus találat a napi átlagos 100-130-ról felment

  • április 19.: 247
  • április 20., szombaton: 199
  • április 21., vasárnap: 265

értékekre. Ne feledjük, hogy b2b site-ról van szó alapvetően, de legalábbis elsősorban olyanok számára készült és ad információt, akik egy cégről több üzleti információt szeretnének megtudni, azaz a hétvégi látogatószám mindig alacsonyabb lesz, mint a munkanapi, azaz biztosan magasabb látogatószámra lehet számítani a hétfői naptól kezdődően Google-ből.

Szólj hozzá!

Címkék: seo google analytics webmaster tools céginfó

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr705238110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása