B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Változik az évszám, változzon a hírlevél is! De miért?

2006.12.21. 12:53 gzoli

Lassan ismét vége egy évnek, és kezdődik a következő. Ez mindig magában foglalja a megújulást, az új dolgok kezdetét, a változtatást. Nincs ez másként a hírlevelekkel sem, legalábbis nem szabad, hogy másként legyen (bár hozzáteszem, adott esetben ez a „ritus” fél évente történik e-newslettereknél), változtatni kell.

Miért is van ez így? Mi alapján, milyen tényezők figyelembevételével kell változtatnunk?

Ha a hírlevélre, mint egy az értékesítést segítő eszközre gondolunk, fontos, hogy az olvasók figyelmét folyamatos fenntartsuk.  Nem szabad hagyni, hogy teljesen hozzászokjon a hírlevél design-hoz, és eközben az értékesítésre használható felületekkel szemben eltompuljon, ezért figyelni, kontrolálni és változtatni kell. Idővel kialakul a banner vakság, amikor az ominózus oldalsó oszlopokat, ahol általában a hirdetések helyet kapnak, csak perifériásan látja és „díszítősornak” érzékeli.

A hírlevél felépítésénél mindig vegyük figyelembe, melyek azok a részek amelyeken a hirdetések jól működnek.

Ezzel kapcsolatban szép számmal találhatunk kutatási eredményeket az interneten is (szemkamerás vizsgálatok eredményei) de tökéletesen megfelelnek a tapasztalati adatok is azaz a legalapvetőbb: a hírlevél mely részéből mennyi kattintás (és rendelés) volt.

Mielőtt nekilátnánk, nem árt, ha kicsit szörfözünk a hálón, megnézzük mik is az aktuális trendek, formák, színek …stb. ezen a téren.

Linkajánló: http://www.campaignmonitor.com/blog/archives/email_newsletter_design/index.html

Csináljunk egy általános e-mail címet, mondjuk praktikusan egy olyat, ahová bármekkora mennyiségben ömölhetnek az e-mailek (pl. Gmail) és interneten jártunkban-keltünkben iratkozzunk fel hírlevelekre. Ne csak a minket érintő iparági hírlevelekre, hanem bármilyenre, amiben egy kicsi fantáziát is látunk!

Saját hírlevelünk kialakításánál készítsünk vázlatokat látványterveket, véleményeztessük ismerősökkel kollegákkal. Ez a része a „művészet”, a leginkább kreativitást igénylő szakasz. Ne feledjük, a bátor, kreatív, és ugyanakkor áttekinthető megoldások átütő sikereket hozhatnak!

Mikre figyeljünk mindenképpen:

  • A hírlevelet monitoron fogják olvasni, így mellőzzük a fekete alapon fehér szöveg megoldást
  • Bármennyire is jó a most divatos web2.0 design, halványkéken szürkés-fehér árnyalatú szöveggel csak büntetjük az olvasót, ne tegyük, ha azt szeretnénk, hogy olvasson is
  • Válasszunk megfelelő jól olvasható betűtípust. Lehet, hogy valami formailag szép de nehéz olvasni.
  • Inkább szöveg, mint kép. Több jól pozícionált szöveges hirdetés, mint villódzó bannerek hada, már csak a méret miatt is.
  • Ne feledd, a kevesebb néha több!

Ha megvan a terv, kezdjük el a megvalósítást. Készítsük el a grafikus elemeket, lehetőleg minél jobb minőségben, viszont minél kisebb méretben (remélem mondanom sem kell, hogy a flash animációkat hírleveleknél mellőzzük!!!) Készítsük el a kódot, nézzük meg hogy néz ki böngészőben.


Miért fontos a méret?

Számoljunk csak kicsit… ideális esetben 120-150 KB-os egy hírlevél, ha a képeket MIME-ben küldjük a hírlevélbe kódolva, optimalizálva, és nem szerverről hívjuk le. Ha kiküldünk egy ilyen hírlevelet 20 000 példányban, máris ott tartunk, hogy 2,5-3 gigabájtnyi adattal terheltük meg a szervert… és akkor még egy visszapattanó levéllel sem kalkuláltunk…

Másik oldalról pedig a modemes-betárcsázós felhasználók sem köszönik meg, ha 1 megás levelet kell letöltögetniük 10 percen keresztül a postafiókból. Valószínűleg ha türelmes a user, akkor a második, ha nem türelmes, akkor az első ilyen hírlevél után leiratkozik J.

Ne  feledkezzünk meg a tesztelésről , mind böngészőre mind levelezőre való tekintettel, mivel van olyan rendszer ami az apróbb hibákat automatikusan javítja, de sok más esetben a legkisebb kódolási hiba esetén szétesik hírlevelünk (ha a Thunderbird, és a Gmail próbáját kiállta már kezdhetünk reménykedni)

 Ha ezen túl vagyunk természetesen még nincs teljesen vége a munkának. Figyeljük „gyermekünk” első szárnypróbálgatásait, az olvasók reakcióit, a hatékonyságot, és szükség szerint korrigáljunk finomítsunk.

Ha jó munkát végeztünk akkor van egy vázunk amit csak aktuális tartalommal kell folyamatosan megtöltenünk, és kb. fél-1 évig dolgozni, termelni fog nekünk. 

3 komment

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr8423691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roscos 2006.12.21. 15:52:21

120K? Az nagyon nagy... öööö... kopirájtot sértve kimásoltam az egyik enl forrását htmlkit-be (aki nem érti, kérdezzen :-)), és 26,7K volt. Töröltem pár üres sort, kommenteket stb. és pár perc után már csak 24K volt. (600 sor, kb, 70-90-et futottam végig).
Korábbi (kb. 1 évvel ezelőtti) véleményemet felülbírálva annyit tennék hozzá az irományhoz hogy szerintem tojni kell a "szép" html kódra és ki kell vágni minden feles karaktert, tabulátort, szóközt és html kommentet a levél html részéből. A plain text partnál amúgy is kényszer a formázás, spórolni a html-en és a bannerek optimalizálásán, mennyiségén lehet. De a levélméret témaköre megér egy külön "misét", igaz Gzoli? :-) Jó a cikk, grat!

gzoli 2006.12.21. 18:26:41

Kedves Roscos.
A méretet illetően azt kell hogy mondjam, igen a cél valóban a minél kisebb méret elérése és a 120K kicsit sok lehet.
Hozzáteszem azonban , hogy én még nem láttam olyan hírlevelet amiben a képeket MIME-ben küldjük a hírlevélbe kódolva és az 26,7K volt.
Ha van ilyen forrásod, küldjed!



Roscos 2006.12.21. 22:17:32

26,7K csak a html részre vonatkozott, ezt rosszul fogalmaztam.