B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Hivatalos állásfoglalás az engedélykérő levelek ügyében

2007.04.04. 12:36 Manoi

Sok kérdés, válasz, tévhit kering a szakmában az engedélykérő levelekkel kapcsolatban!

Hogyan és ki kereshető meg email útján azon címek közül, amikhez nincsen semmilyen hozzájárulás! Olvastam már olyan határozott állítást is, hogy ezeket "free to use"!

Mi az igazság a témban?
Mi sem írná le jobban mint a következő állásfoglalás az NHH-tól

Az elektronikus hirdetés szabályait az Ekertv. — az annak módosításáról szóló 2005. évi CLXXI. törvény 2006.
január 1-jével történõ hatályba lépését követõ — 14. §-a szabályozza, amely, többek között, elektronikus
hirdetés elektronikus levelezés (vagy azzal egyenértékû egyéni kommunikációs eszköz) útján való küldése
esetén az igénybe vevõ elõzetes és egyértelmû hozzájárulását követeli meg. Pusztán az a tény, hogy egy adott
elektronikus levelezési cím nyilvánosan hozzáférhetõ (pl.: az interneten), nem jelenti azt, hogy annak
tulajdonosa ezzel hozzájárult volna az elektronikus hirdetések fogadásához.
Ugyanitt a jogszabály azt is elõírja, hogy a rendelkezések megsértéséért az elektronikus hirdetõ, az elektronikus
hirdetési szolgáltató és az elektronik us hirdetés közzétevõje is felelõsséggel tartozik. Az elektronikus
hirdetõ/hirdetési szolgáltató/hirdetés közzétevõje fogalmát a jogszabály 2. § p), q) r) pontjai határozzák meg.

Az ún. engedélykérõ levelek , mivel azok teljes egészében kimerítik az elektronikus hirdetés fogalmi
követelményeit (…közlés, amelynek célja, hogy vállalkozást vagy szolgáltatást népszerûsítsen…) maguk is
elektronikus hirdetésnek minõsülnek, ennek következtében ezek nem képezik jogszerû módját az elektronikus
hirdetés fogadásához való hozzájárulás megszerzésének.
Az Ekertv. 16. § (6) bekezdése értelmében az elektronikus hirdetésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a
Nemzeti Hírközlési Hatóság jár el. Az elsõfokú szerv a Hatóság Hivatala.
Az Ekertv. 16. § (13) bekezdése a hozzájárulás megadásával kapcsolatos bizonyítási terhet az elektronikus
hirdetõre rója amikor úgy rendelkezik, hogy az elektronikus hirdetõ az elektronikus hirdetésekkel kapcsolatos
rendelkezéseknek való megfelelés bizonyítására kötelezhetõ.
Az Ekertv. 16.§ (9) bekezdése szerint a jogsértés megállapítása esetén a Hatóság Hivatala elrendelheti a jogsértõ
állapot megszüntetését, megtilthatja a jogsértõ magatartás további folytatását, valamint – ötvenezertõl ötszázezer
forintig terjedõ összegû – elektronikus kereskedelmi bírságot szabhat ki.

Tehát ha valaki belefut a következő láblécek egyikébe, akkor biztosan tudhatja, hogy SPAM-et kapott!

"Az adataihoz az Internet oldalakról nyilvános cím gyüjtésével, nyilvános adatbázisból vagy más legális módon jutottunk hozzá. Amennyiben hírlevelünket a jövőben nem szeretné kapni, akkor kattintson a legalul található 'Unsubscribe' gombra."

"E-mail címéhez nyilvános adatbázisból jutottunk hozzá. Az adatok kezelése mindenben megfelel a 2001. dec. 24-én megjelent 2001. évi CVIII. törvénynek, ill. a személyes adatok védelmérol és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényben és a Kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvényben foglalt valamennyi kötelezettségnek. Az adatvédelmi elvek kialakításakor különös tekintettel vettük figyelembe az 1998. évi VI. törvényt az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, továbbá az "ONLINE PRIVACY ALLIANCE" ajánlásait. Ha nem szeretne több levelet kapni tőlünk, kérem, kattintson az alábbi "leiratkozás" hivatkozásra."

stb...

Kapcsolódó postok:
To spam or not to spam
Egy "lespiderelte", egy megpróbálja eladni...

8 komment

Címkék: spam nhh

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr7054529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.04.04. 18:36:15

Nagyon helyes.
Aki ért az online marketinghez eddig is megélt spammelés nélkül, ezután is meg fog.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.04.04. 20:00:26

Ez egy viszonylag régebbi állásfoglalás, ám ez nem von le semmit sem az érdeméből. Sohasem lehet eleget idézni. A spammerek mellett van, aki tudatlanságból küld ki ilyen leveleket. Őket talán fel lehet homályosítani pár linkkel.

Szilágyi Tímea · http://www.mikromarketing.hu 2007.04.05. 07:58:10

Köszi a bejegyzést. Ajánlgatni fogom, mert sztem totál homály van ezen a területen, még marketingesek körében is.

Lacy · http://www.szexualitas.hu 2007.04.05. 13:02:28

És mi a teendő, ha valaki mondjuk kap egy ilyen levelet?
Úgy tudom régebben volt egy olyan e-mail cím, amire lehetett továbbítani az ilyen kéretlen leveleket és (talán) ellenőrizték azokat.

Manoi 2007.04.05. 18:16:54

Dávid: Teljesen egyetértünk!

András: Lehet, hogy régebbi az állásfoglalás, de mi egészen frissen kaptuk meg egy konkrét esetben! Ha jól tudom, akkor 2007 Január 1.-ig még lehetett is ilyen e-mail küldeni.

Tímea: Köszi, hogy ajánlod a postot!

Lacy: Igen, van ilyen cím: spam-bejelentes@nhh.hu Hidd el eljárnak az ügyekben. (azokban hamarabb, amire sok a bejelentés). Kérdeztek már minket is többször kiküldött levelekkel és adott címekkel kapcsolatban.

Roscos 2007.04.08. 22:37:49

Pár idézet az adatvédelmi törvényből:

2. § E törvény alkalmazása során
1. személyes adat: a meghatározott természetes személlyel (a továbbiakban: érintett)
kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

6. nyilvánosságra hozatal: ha az adatot bárki számára hozzáférhetõvé teszik;

3. § (1) Személyes adat akkor kezelhetõ, ha
a) ahhoz az érintett hozzájárul,

(4) Az érintett hozzájárulását megadottnak kell tekinteni az érintett közszereplése során általa
közölt vagy a nyilvánosságra hozatal céljából általa átadott adatok tekintetében.

Kérdéseim:
- Mi minősül közszereplésnek?
- Nyilvánosságra hozatal-e, ha a nevem és e-mail címem együtt szerepel a honlapon és arra buzdítom a látogatót, hogy írjon nekem?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.09. 17:21:49

Roscos, az adatok kezelése és az adatok alapján reklámlevél küldése nem egyenlő. Azaz a webre kirakott adatokat akár még kezelheted is, de reklámlevél küldésére nem használhatod fel.
De felhasználhatod pl. egy olyan felmérésre, ahol azt vizsgálod, hogy ki milyen e-mail címet használ, a nevének mely részeit rakja bele a levélcímbe stb.