B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Fogalomtár

2007.06.04. 22:10 Cseh Balázs - Balee

a | b | c | d | e | f | g | h | i | j | k | l | m | n | o | p | q | r | s | t | u | v | w | x | y | z |

ÚJ-ÚJ-ÚJ!

Elindult az Online marketing szótár! Ezek a fogalmak részletesebben, kereshetően, böngészhetően, felhasználó barát módon elérhetőek!

Kattintson és látogasson el az online marketing szótárba, fogalomtárba >>>


AV vagy AD VIEW
A Page Impression egy speciális formája, amely a Banner reklámokat számolja. Mivel sok oldal állandóan cserélődő (rotáló) Bannerekkel dolgozik, így a hirdetőnek csak azok a letöltések (Page Impression-ök) számítanak, amelyeken az ő hirdetése is megjelent.
AJAX
Asynchronous JavaScript and XML
ANALYTICS
Google Analytics szolgáltatása, szó jelentése: mérés
BULLETIN BOARD SYSTEM (BBS)
Hirdetőtábla-rendszer és találkozóhely, mely lehetővé teszi, hogy telefonon vagy Interneten keresztül becsatlakozott felhasználói bejelentéseket tegyenek, vitákat folytassanak és fájlokat cseréljenek. Ez a rendszer a World Wide Web elterjedésével elavult, kevesen használják.
B2B
Business to Business, azaz cégek, vállalatok közti
CT vagy CLICK THROUGH
Egy (át)kattintás egy link vagy egy banner tényleges aktiválását fejezi ki, azt jelenti, hogy a látogató valóban elugrik a linkelt oldalra.
CTR vagy CLICK THROUGH RATE
Átkattintási arány: azt az arányt fejezi ki, ami egy banner megjelenési gyakorisága, vagy egykiküldött eDM darabszáma és a kattintások gyakorisága között van. A CTR vagy 20:1 formában van megadva (egy a 20 látogatóból kattintott a Bannerre vagy linkre az eDM-ben), vagy százalékban pl. 5%.
CONVERSION EVENT (KONVERZIÓS ESEMÉNY)
Minden olyan esemény, amit a hirdető lényegesnek ítél az online vásárlás szempontjából (pl. a látogató betesz valamit a kosárba, vagy megrendel valamit, vagy kifizeti az árut stb.)
CONVERSION RATE (KONVERZIÓS RÁTA)
A konverziós eseményt végrehajtó látogatók számának és az oldalra eljutott látogatók számának hányadosa. Megmutatja, hogy a látogatók mennyire hajlandóak eljutni a megrendelésig/vásárlásig.
COOKIE
Egy olyan kódszám, amit egy Website számítógépe küld a felhasználó számítógépének, hogy az a későbbi azonosítás céljából tárolja.
CPC - COST PER CLICK
A CPM ár és az ezer Ad View-ra jutó kattintások számának hányadosa. Megmutatja, hogy a hirdetőnek egy Banner reklámmal elért, a Website-ra érkezett Látogató mennyibe kerül.
CPL - COST PER LEAD
Egy Lead beszerzési költségét jelenti. (Az ezer hirdetés megjelenítési költségéből az Átkattintási és a Konverziós rátán keresztül számítható.)
CPO vagy COST PER ORDER
Ezzel az értékkel azt állapítjuk meg, hogy milyen költségrész esik az ügyfél oldaláról történt egyes vásárlásokra, rendelésekre.
CPM - COST PER THOUSAND IMPRESSIONS
Ezer kapcsolatra jutó - költség - a klasszikus reklámok esetében is használatos érték, mely ezer kapcsolatonként jelöli egy reklám költségeit. Az online reklám esetében ez az 1000 Ad View médiaköltségét jelenti.
DNS vagy DOMAIN NAME SYSTEM
Az alfanumerikus domain neveket (pl. www.index.hu) és a numerikus IP címeket tároló rendszer, amely az adatbázisa alapján egymásnak megfelelteti a Domain neveket és az IP címeket.

DOUBLE OPT-IN
Regisztráció esetén az az eljárás, amikor pl. a regisztráció v. feliratkozás csak akkor jön létre, ha utolsó lépésben a felhasználó rákattint egy, az ő e-mail címére elküldött e-mailben található ún. aktiváló linkre. Ez jelentősen segíti a listák tisztán tartását, hiszen elgépelt cím double-opt-in regisztrációval nem kerülhet be az adatbázisba.
FTP vagy FILE TRANSFER PROTOCOL
Fájl-átviteli rendszer. Ennek segítségével lehet egész fájlokat a felhasználó számítógépére másolni az internetről, illetve azokat feltölteni távoli számítógépekre. A rendszer általában a böngészők szerves része.
FLASH
Egy igen népszerű program a Macromedia-tól. Segítségével a webfejlesztők importálhatnak különböző grafikus eszközöket, képeket, és különböző animációkat, különleges effekteket, hanghatásokat készítsenek. A tartalom ezután fileként mentődik .SWF kiterjesztéssel.
HIT
Ezzel a számmal a webszerverre történő kapcsolatok számát határozzák meg. Minden felszólítás egy új adatfájl letöltésére egy HIT-et eredményez. Minden weboldal különböző számú fájlt (háttérkép, háttérzene, az oldalon található képek, alkalmazások stb.) tartalmaz. A Website-ok megtekintésének alapegysége egy oldal letöltése (egy Page Impression), tehát a találatok száma nem ad az oldalak látogatottságára, vagy a Page Impressionök számára vonatkoztatható információt. Azaz, ha feltételezzük, hogy egy Website egyetlen oldalát egyszer egyvalaki megnézi, akkor ha az adott oldalon sok kép van, akkor sok találat keletkezik, ha nincs rajta kép, akkor csak egy találat keletkezik, pedig az oldalt csak egyszer nézték meg.

HARD BOUNCE
Hard v. kemény visszapattanásról akkor beszélünk, amikor a címzett mail szervere el sem fogadja az üzenetet, hanem rögtön visszadobja a feladónak. Tipikus ok: "Email Address doesn't exist", azaz nem létezik a címzett, vagy elgépelt e-mail címről van szó és már a domain sem létezik.
HOMEPAGE
A Website tartalomjegyzéke és bevezető oldala, ahonnan a Website szinte bármelyik részére eljuthatunk. A honlap általában az az oldal, ami a Domain név beírásakor megjelenik.
HOST
Olyan számítógép, amelyik az Internetre csatlakozik, függetlenül attól, hogy rajta keresztül hány felhasználó használja a szolgáltatást. Ez a szerver a hozzá kapcsolódó többi számítógépnek erőforrásokat biztosít.
HTML - HYPERTEXT MARKUP LANGUAGE
A WWW-en megjelenő dokumentumok alapjait leíró, szöveges programozási nyelv, mely definiálja a dokumentumok közötti kapcolatot jelentő Hyperlinkek működését is.
HTML TAG
A HTML-kód alapvető eleme. Minden, az oldal megjelenítésében szerepet játszó HTML "parancs" tag-ekbe van rendezve. A HTML tag a < > jelek között található kód.
HYPERLINK (LINK)
A HTTP szabvány nyújtotta lehetőségeket kihasználó utalás, ami egy máshol található információra mutat, segítségével a hivatkozott információ megtekinthető.
HTTP vagy HYPERTEXT TRANSFER PROTOCOL
A grafikus megjelenés alapja, egy olyan szöveges dokumentumrendszer, amelyben egyes szövegrészek máshol található szövegrészekre, képekre, hangokra stb. utalnak. A felhasználó böngésző szoftverének segítségével már nem az utalások, hanem ezek célpontjai jelenhetnek meg, azaz például egy képre való hivatkozás helyén már megjelenik maga a kép.
IM vagy INSTANT MESSAGING
Azonnali üzenetküldő szolgáltatás. Ilyenek: ICQ, GTalk, MSN, JABBER, AOL, AIM, Gadu-Gadu, QQ, SILC, SIMPLE, Sametime, és a Yahoo Messenger.
INTERSTITIAL
Egy az adott oldalt megelőző reklám vagy hirdetés, amely tehát előbb jelenik meg a képernyőn, mint a beírt oldal nyitóoldala. Továbblépni csak akkor lehet, ha a reklámban beállított megjelenési idő letelt, vagy a reklám alatt elhelyezett "tovább" gombra/linkre kattintással.
INTRANET
Egy Internet mintájára kiépített belső vállalati számítógépes hálózat, mely elősegíti a számítástechnikai eszközök - adattárolók, adattovábbítók, nyomtatók, Internet-elérés stb. - közös használatát, és így az erőforrások megtakarítását.
IP ADDRESS vagy INTERNET PROTOCOL ADDRESS vagy IP CÍM
A World Wide Web-csomópontok számmal megadott címe, amelyet az ún. Nameserver azonosít az URL címmel. Ebből következik, hogy a szövegesen megadott Web-cím megváltozhat, de ha erről a Nameserver tudomást szerez, akkor a régi Web-címre érkező kéréseket át tudja irányítani az új címre, mivel az IP cím nem változik. (formája pl.: 256.546.247.333)
IRC vagy INTERNET RELAY CHAT
Internetes világhálózat, melynek tagjai egy központi számítógépre kapcsolódva valós idejű társalgást folytathatnak egymással.
JAVA
Egy újonnan kifejlesztett programozási nyelv, mellyel különböző géptípusokon egyformán futtatható szoftverek írhatók. Igazából a World Wide Web terjedésével lett népszerű, mint az azt kiegészítő alkalmazások gépfüggetlen programnyelve. Az új Böngészők már "értik" a Java nyelvet, vagy annak egyszerűsített, JavaScript nevű változatát. A Java az NC-k fő (vagy kizárólagos) programozási nyelvévé válhat.
JAVASCRIPT
A JavaScript programozási nyelv egy objektumorientált szkript nyelv, amelyet weblapokon elterjedten használnak.
LEAD
A látogatók által körkérdésekre, vagy nyereményjátékok alkalmával megadott elérési címek, illetve egyéb személyes adatok. Az egy személy által egy alkalommal megadott adatok összesen egy leadnek számítanak.
MICROSITE
Kisméretű, néhány oldalból álló Website, mely nem tartalmazza az összes információt, csak azokat, amik relevánsak. Általában promóciókhoz, piackutatásokhoz használják. Elhelyezését tekintve lehet a vállalati ill. termék-Website része, vagy egy nagyobb
NAMESERVER
Minden internet-szolgáltatónál működő központi számítógép, mely tárolja az IP címeket és a létező Domain neveket, és elvégzi ezek egymásnak való megfeleltetését a DNS szabályok szerint.

OPT-IN
Opt-in megoldás, amikor felajánljuk a hírlevél feliratkozást a felhasználónak, azaz a feliratkozási lehetőséget ajánljuk fel és nem a leiratkozást. Magyar törvények ezt a típusú adatbázis építést és eljárást preferálják.
PAGE IMPRESSION vagy PI vagy PV vagy PAGE VIEW vagy OLDALLETÖLTÉS
Ez a szám fejezi ki, hogy hány teljes oldalt töltöttek le. Egy teljesen letöltött oldal tehát egy Page Impression-t eredményez, függetlenül az oldalon szereplő adatfájlok számától. A Page Impression tehát egy Weboldal (általában egy képernyő-oldal, de gyakori, hogy az oldal "lefelé" görgethető) sikeres letöltődése esetén keletkezik. Az Weboldal bármilyen információt (képi, szöveges, dinamikus) tartalmazhat. A Page Impression akkor jön létre, ha a Weboldalon található minden elem teljes terjedelmében sikeresen letöltődött.
POP-UP
Egy Website letöltésekor automatikusan felbukkanó új navigáló ablak. Arról a Websiteról tartalmaz információkat, amelyet letöltöttünk. Ezek többnyire akciók, hirdetések.
ROI
Return On Investment - azaz a befektetés megtérülési mutatója
ROMI
Return On Marketing Investment - azaz a marketing befektetés megtérülési mutatója
SEARCH ENGINE
Kereső - olyan interneten található számítógép, illetve azon futó programok, melyek bizonyos időközönként automatikusan feltérképezik a World Wide Weben található több milliárd Website-ot, és kigyűjtik, majd adatbázisba rendezik az ott található kulcsszavakat. A felhasználók ebben az adatbázisban kereshetnek kulcsszavak szerint, a találatokat pedig Hypertext formában kapják meg. A legnépszerűbb keresőmotorok: AltaVista, Excite, Infoseek, Lycos, Magellan, Yahoo stb.
SEARCH ROBOT vagy KERESŐROBOT
A Keresőmotorok Web-szerverén működő program, amely bizonyos időközönként automatikusan végigjárja az Internet bizonyos részeit, ellenőrzi a már korábban megtalált Website-ok változásait, és egy kereshető listát készít az újonnan felbukkant Website-ok kulcsszavaiból.
SECURE SOCKET LAYER vagy SSL
Az SSL a Secure Socket Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási eljárást alkalmazzák. A vásárló által használt Böngésző (Internet Explorer vagy Netscape Navigator) a bankkártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el rendeltetési helyükre, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetők
SESSION
Egy adott Felhasználó bejárása egy Website-on. A mérték megegyezik a Látogatás mértékkel, azzal a különbséggel, hogy ha valaki megszakítja a böngészést az adott Website-on (tehát kilép az adott Weboldalról, vagy a Böngészőből), akkor a Session befejeződik. Ha később bármikor visszatér, akkor új Session kezdődik.
SKYSCRAPER
A megszokott banner mérettől és elhelyezkedéstől eltérő, fix függőleges megjelenési forma, amely a rovatok margóján helyezkedik el. Lehet gif vagy flash megoldás is.
SOFT BOUNCE - puha visszapattanó
Olyan visszapattanó levél, amely eljut a címzett postafiókját kezelő mail szerverig,  de pont azelőtt, hogy a címzett megkapná, visszapattan. Tipikus ok: "over quota", "mailbox full", azaz a címzett postafiókja tele van.

STREAMING MEDIA
Sugárzott, folyamatosan töltődő mozgókép vagy hang.
SUB LEVEL DOMAIN
Egyes országokban az országot azonosító Legfelső Szintű Domain Nevek (TLD) alatt meghatároznak az egyes gazdasági szektorokra utaló neveket is, pl. .co=vállalati szféra, .tm=márkanevek stb. (Pl.: www.cegnev.co.hu, www.markanev.tm.hu)
TOP LEVEL DOMAIN
Legfelső Szintű Domain Név, a domain név legutolsó tagja. Jelenthet országhivatkozást, pl.: .hu=Magyarország, .us=Egyesült Államok, de az Egyesült Államokban jelentheti a szervezet típusát is, pl.: .edu=oktatási, .gov=kormányzati, .com=kereskedelmi)
TRANSMISSION CONTROL PROTOCOL/INTERNET PROTOCOL (TCP/IP)
A TCP az a módszer, mellyel az Interneten áthaladó üzenetek csomagokra bontódnak, és a címzettnél összeállnak. Az IP-cím a World Wide Web-csomópontok számmal megadott címét jelenti, amelyet az ún. Nameserver azonosít az URL címmel.
URL vagy UNIFORM RESOURCE LOCATOR
Magyarul egységes forrásazonosító, a World Wide Weben használt címzési szabványrendszer, megadja az információ elérésének módját, és az információ pontos helyét a távoli számítógépen. (pl: http://www.adage.com/index.html) ld. még: Domain-név
UNIQUE VIEWER vagy UNIQUE VISITOR
egyedi látogató
VISIT
Ez a mérőszám definiálja az egy Weboldalt meglátogatók számát. Ez egy abszolút értéket ad a kapcsolatfelvételekről (rákattintásokról), de anélkül, hogy az új és a visszatérő látogatókat egymástól meg tudná különböztetni. A Visit egy olyan Page Impression sorozat, melyet egy Felhasználó "generál". A Page Impression sorozat akkor kezdődik, amikor a felhasználó megtekinti az első, az adott Website-ról származó oldalt, és akkor fejeződik be, amikor legalább 30 perc szünet van két, ugyanennek a Felhasználónak kiszolgált Page Impression között. Tehát ha a felhasználó elmegy az adott Website-ról, és 30 percen belül visszatér, akkor az egy látogatásnak számít. Ha a gépén "nyitva hagyja" az adott oldalt, és nem kattint sehová 30 percig, majd visszatér, és újra elkezd böngészni az oldalon, ez két látogatásnak minősül.
VISITOR
Egy adott Látogató alatt egy adott IP címet értünk, azaz egy olyan számítógépet, ahonnan egy vagy több személy böngészi az internetet. Ez a számítógép közvetlenül csatlakozik az internetre. Egy IP címhez (számítógéphez) több számítógép, illetve Felhasználó is tartozhat, amennyiben az internetre közvetlenül csatlakozó számítógép egy központi szerver. A modemen keresztül csatlakozó felhasználók minden internetre kapcsolódáskor más IP címet kaphatnak a központi szervertől. A fenti okok miatt csak a Látogatások és a Látogatók számát lehet pontosan megmondani, az, hogy a látogatások "mögött" hány valós személy található, csak becsléssel vagy utólagos kutatással állapítható meg
WEB PAGE
Egy olyan dokumentum, amely a Böngészőben egy oldalként jelenik meg. Tartalmazhat szöveget, Hyperlinkeket, képet, hangot, animációt, videót, illetve aktív, az oldal megjelenésekor elinduló programot is.
WEBSITE
Általában az egy elérési cím (Domain) alatt található, egymással szoros kapcsolatban lévő Web-oldalak együttese.
WWW vagy WORLD WIDE WEB
Az internet leginkább elterjedt használati formája, egységes szabványrendszeren alapuló, grafikus felületen történő megjelenést

 

 

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr9292758