B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

SEO checklist

2007.10.30. 20:57 Cseh Balázs - Balee

Egy kedves ismerősöm megkért, hogy nézzek rá a honlapjára, hogy - az ő nyelvezetével - "kereső szempontból milyen". Arra gondoltam, hogy ha már úgyis végig kell gondolnom a dolgot, miért ne írjam le, miket néztem meg.

1. browser, flash/html, frame, domain


Milyen böngészőre van optimalizálva, milyen gyorsan töltődött be a honlap, milyen a nyitó oldal, flash v. html, frame-s v. sem, illetve milyen a domain cím.
Na szedjük szét:

Böngésző:

Erről már írtam, de még egy gondolatot megér, mert egy másik ismerősöm mikor átküldte honlapja webcímét, akkor visszakérdeztem, hogy "nincsen rajta semmi"? Erre írta, hogy mér', Explorerben ott van. Ja, csak Firefoxban néztem már megint, és persze ott olyan szinten nem jelent meg semmi, hogy azt hittem üres a site :). Na erről ennyit.

Betöltődés:

Azért kezdtem ezzel, mert sajnos futottam már bele abba, hogy valaki összedobta az oldalát html-ben, felrakta a 300 dpi-s képeit a prosiból, aztán hajrá... szóval szélessáv ide,  5-10-20 megabit oda, jobb a biztonság... elég a 72 dpi :)

Flash v. html:

Hát igen. Örök dilemmám. Bár írni fogok nemsoká arról, hogy flasht is lehet optimalizálni, csak nagyon melós. Szóval én részemről inkább html kód párti vagyok.

Frame v. sem:

Ha (f)rémes a honlap, akkor rögtön szoktam visítani. Sajnos még mindig előfordulnak ilyen honlapok pedig annyira nem jó. Sajnos amíg a Frontpage dívik, addig sokan ilyet fognak összerakni. Márpedig köztudott szakmai berkekben, hogy a kereső számára ez a legrosszabb megoldás. Minden frame egy-egy html oldal. És ha az (f)első frame-ben nem jók a linkek, nem lekövethető az oldal, akkor kész, vége.

Domain:

No, ezt csak azért szoktam megnézni, mert akárhogyis, de ez is fontos! pl. írjuk be a google-be, hogy "kert". Mit találunk? Az első pár találati oldalon minden oldal domain címében is benne van ez a nem kicsit fontos kulcsszó! Relevancia, relevancia!!!
A másik pedig az, hogy sokan használnak ingyenes tárhelyet és ezáltal pl. uw, tar.hu, atw.hu és egyéb címeket. Nos sajnos őket is el kell keserítenem. Az oldaluk alapból keretes, frame-es szerkezetű, ugyanis ezek a szolgáltatók a felső helyen reklámot szolgáltatnak egy frame-ben, viszont innen SEMMILYEN link sem mutat az alatta lévő html-re, keretre, ezáltal kereső szempontból halott is az oldal.

2. kóóóóóód

Hát igen, munkahelyi ártalom, de kb. a második mozdulata mindannyiunknak az online marketingen a CTRL+U (Firefox), IE-seknek: jobb gomb, Forrás megtekintése v. View source.

title tag:

Kevesen tudják és fogadják el, hogy ez milyen fontos eleme a kódnak, a honlapnak, pedig-pedig... egyre fontosabb. Egyrészt a title lesz a kereső találati oldalán az első sor szövege, az aláhúzott első link. Nos ha ez pl. "title comes here" az kellemetlen egy találati oldalon. Ha viszont szemet csalogató, és még a kulcsszavakat is tartalmazza, akkor már sikerről beszélhetünk kereső és találati szempontból.
Másrészt pedig a böngésző ezt írja ki, mint oldal címét a böngésző "tetejére", illetve az aktív ablak neve is ez Windowsban, stb. Na most gondoljuk át, mennyire megjegyezhető, hogy "new page 2" :)

meta tag-ek:

Inkább egy példán: www.adoforum.hu
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="robots" content="index,follow" />
<meta name="author" content="Verlag Dashöfer Kft." />
<meta name="copyright" content="Verlag Dashöfer Kft." />
<meta name="publisher" content="Verlag Dashöfer Kft." />
<meta name="revisit-after" content="1 days" />
<meta name="keywords" content="különadó,adófórum,cégautó,napidíj,pénzkezelés,vagyonosodás,szerződésminták" />
<meta name="description" content="Szakmai információs portál könyvelőknek, adótanácsadóknak, TB szakembereknek. Szakmai kérdése merült fel az adózás világából? Kíváncsi a legújabb adó-számvitel-TB jogszabályokra? Segítségre van szüksége az adóbevallás, adatszolgáltatás kapcsán? Oldalunkon a helye!" />
Karakterkódolás (charset sor) muszáj. Böngésző is intelligens, de hadd' ne "ő" találja ki. Definiáljuk csak mi. Lehet utf-8, és iso-8859-2. Meg még sok minden, de Magyarországon szerintem ezekkel induljunk neki :)
Keresőrobot (robots és a revisit-after): gyere csak robot, gyere, és kövesd az index oldalunkat :) És ha lehet, gyere vissza naponta (1 days). Magunk közt, a sok hír, cikk miatt, valamint a fórumunk miatt ez a revisit inkább fél óra most, kb. ennyi kell, hogy egy új cikk v. fórum topic bekerüljön a googli-ba. Isten tartsa meg a jó szokását!
keywords: kell és pont. Oldalanként külön, adatbázis oldalaknál meg kell oldani, hogy oldalanként beállított kulcsszavak legyenek, konstans oldalnál meg kézzel beírni az adott oldalhoz releváns szavakat. Ne feledjük: nem minden oldal ugyanazokra a szavakra releváns, ergo ne copy-paste a kódot, hanem ésszel!
description sor: fontos! nagyon! hiszen ezt írja ki a találati oldalon a kereső a title alá. Nem "probléma" ha még kattintásra is ösztönöz, vagy kicsit felborzolja a kedélyeket! Pl. klikk ide az adófórum google találati oldalához!
"futottak még" sorok: a többi belátásunk szerint. Szerintünk nem baj az, ha van szerzője is az oldalnak. Ha más nem a cég szempontjából mindenképp jó, hogy ott szerepel a nevünk, és kötődik hozzánk a site.

<h1><h2><hn>

Egyik fontos szabály, hogy ahogy egy Word dokumentumokban célszerű címsorokat, címsor formázást használni (szakdoli, még megvan? :)), a html-ben ez nem csak az igényességet mutatja, hanem a keresőnek is információ, hogy hogyan is épül fel az oldal, mit tartunk mi fontosnak, ezáltal neki is meg kell néznie: van-e a h1, h2, stb. kiemelésekben kulcsszó, ha igen, akkor azok sűrűsége a teljes honlapon, stb. Ha viszont ez nincsen használva, vagy van, de teljesen irreleváns dolgokat emeltünk ki a tartalomhoz képest, hát, akkor nem sokkal vagyunk beljebb a kereső szempontjából.

<b>, mint félkövér :) és a linkek

Hát igen. Mivel egyre többen egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az előbb leírtakra a kódban, úgy tűnik, hogy a kereső robot is tovább lett fejlesztve. Nem csak a h1,h2, nem csak a meta fontos, hanem az is, hogy mit emelünk ki félkövérrel, illetve mik a linkszövegek a honlapon és ahová mutatnak, ott mit talál a kereső. Ugyanis a félkövérré tétel (<b> tag) egy jelzés az olvasó felé, hogy bizony ezt a tartalmat ki kellett emelni, mert fontos! Az a tapasztalatunk, hogy a félkövérrel kiemelt kulcsszó nagyon sokat ér! Figyeljünk tehát, mert a robot okosodik, tanul... még a végén hangosan felolvassa a honlap szövegét :)
Linkek: itt pedig szintén fontos, hogy inkább "Több információ a keresőmarketingről" legyen a link, mint az, hogy "tovább"... tengernyi oldal van "tovább"-ra optimalizálva. De valóban releváns ez, ezt akarjuk mi hangsúlyozni? A következő oldal úgy folytatódik, hogy "tovább"? :) Ugye nem. Akkor ne ez legyen a link sem!

3. keresők, linkek, PR

Azt néztem még meg, hogy az adott oldal meghatározott kulcsszavakra hogyan teljesít a keresőkben. Erre lehet jó kis programokat is találni, pl. Internet Business  Promoter, de egyszerűen pár rákereséssel is gyorsan kibukik, hogy milyen szóra milyen helyezést ér el a honlap.
Linkek, amelyek az oldalra mutatnak és amelyekre az oldal mutat: Szintén akár az IBP-vel, akár a Google link:, a site: parancsokkal hamar összerakhatjuk, hogy most milyen oldalakkal szerepel a honlapunk a keresőkben, kik mutatnak ránk, stb.
Page Rank:ezt is meg szoktam nézni, elvégre annyit mindenképp mutat, hogy "hová helyezzem az oldalt" a nagy-nagy internet világban. Pl. ha egy flash honlap 5-ös, 8-as page rank-ket ért el, akkor ott valami nagyon komoly dolog van a háttérben, érdemes jobban körbenézni.

Hát hirtelen ennyi. Ezeket végigfutva már biztosan ki lehet alakítani egy képet a honlapról, és még igazából csak most kezdtünk belenézni a mélyebb tartalomba, illetve valóban csak kereső szempontból néztünk körbe, azt, hogy a user eligazodik-e vagy egyáltalán ha megérkezik keresőből, akkor értelmes navigációval és content-tel találkozik-e, az még kérdés. Sőt, az egy másik téma.

2 komment

Címkék: kereső domain seo böngésző meta title frame

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr89213614

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: arra 2008.06.24. 10:08:12

[...]ha m??r ??gyis v?gig kell gondolnom a dolgot, mi?rt ne ?rjam le, miket n?ztem meg.http://b2bonline.blog.hu/2007/10/30/seo_checklistARRA - Arizona[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.Péter · http://www.kleinpeter.hu 2008.01.25. 08:24:29

Érdemes használni még a nofollow parancsot ha sok olyan linkünk van ai nagyobb oldalakra vezet el, de viszont nincs visszalinkünk, mert akkor elszippantják a nagyobb oldalak a robotjainkat.

A rel="nofollow" egy elem a HTML-programozásban: olyan attribútum, amely a lapokat vizsgáló, raktározó, tehát indexelő robotokat arra utasítja, hogy ne kövessék az adott hiperhivatkozást.

Használata:
Szöveg

K.Péter · http://www.kleinpeter.hu 2008.01.25. 08:27:27

Szóval a használata
Az elem kiegészítéseként ekképpen kell használni:
a href="hivatkozás" rel="nofollow">Szöveg

Sajnos nem engedi,h a teljes sort beírjam...