B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Flash site optimalizálás - www.ancsamasszazs.hu

2007.11.07. 18:30 Cseh Balázs - Balee

Ne legyen frame-es, flash, stb.stb. Megígértem a SEO-s bejegyzésben, hogy írok arról, hogy igen is flash site-ot is lehet optimalizálni. Kicsit most belemennék egy saját példába, hogy legyenek konkrétumok is. Lássuk: www.ancsamasszazs.hu, testvérkém honlapja :)

Testvérkém lelkiismeretes egészségügyi dolgozó. Rájött, hogy miért ne kamatoztatná potom 10-12 éves eü szaktudását, gyógymasszőz lesz. Kombinálva tapasztalataival az új ismereteket, nagyobb biztonsággal tud "hozzányúlni" a fájós háthoz, mint azok, akiknek ez a tudásuk nincsen meg. Na reklám off. Szóval kitaláltuk, hogy csináljunk egy honlapot is neki, valahonnan kliens is kell :)
Elkövettük az első nagy hibát rögtön az elején 2006. őszén: befoglaltunk egy free tárhelyes címet, a hozzá tartozó reklámcsíkkal együtt :( Aztán fizettünk, hogy reklámcsík off, de persze a frame-es szerkezet megmaradt.
Optimalizáltunk, alakítgattunk, kipróbáltunk html-t, flash-t, mindent, de csak nem működött a dolog.
Ügyfelek azért jöttek, mert linkregisztráció, egy-két kisebb kulcsszavas kampány volt a hónapok során, ami kitermelte a maga kis 5-8 ember/hét eredményt (5-8 kliens, azaz jöttek is masszíroztatni, nem csak érdeklődtek), de hát erre nem lehet jövőt alapozni.
2007. szeptemberében asztalra csaptam és azt mondtam: SZÉGYEN! Az én testvérem ne hogy már egy frame mögé bújtatott cuccon bukjon el. Szóval tárhely havernál, domain átregisztráció, illetve ha már hozzányúlunk dolgokhoz, akkor kis kód alakítgatás.

Legjobb barátom, aki flash-ben és javascript-ben jobban otthon van, mint én bármikor leszek, nekiesett kicsit a dolognak, és segítségével átalakítottuk a kódot.

Szedjük darabokra a html kódot

<title>Ancsa Masszázs - Jelentkezz be egy frissítő masszázsra a belváros szívében!</title>
Kell a jó, kulcsszóban gazdag title. Egyrészt a robot is megnézi rendesen, hogy lám, mi is az oldal címe, mit akarunk mi a keresőben első sorként használni, másrészt a usernek is megakadhat a szeme a találati oldalon (SERP - Search Engine Results Page) a jó címen.
<meta name="description" http-equiv="description" content="Jelentkezz 
be egy frissítő masszázsra a belváros szívében! - Cseh Annamária
szakképzett gyógymasszőz frissítő masszázs szolgáltatása a belváros
szívében. Felfrissülés a testnek és a léleknek, megfizethető áron.
Kedvező élletani hatások, azonnali segítség izomgörcsök, húzódások,
hátfájás esetén, különösen ajánlott ülőmunkát végzőknek."
/>
<meta name="keywords" http-equiv="keywords" content="Ancsa Masszázs,
Ancsamasszázs, ancsamasszázs, Cseh Annamária, cseh annamária, masszázs,
frissítő masszázs, massage, refreshing massage, masszírozás, masszőz,
masszázs a Blahánál, olcsó masszírozás, olcsó masszázs"
/>
Jó, jó, tudom, a keywords kicsit böllére van eresztve, de ennek ellenére jó lesz ez, majd később meglátjuk.

És ezt követi a rafinéria:

<div id="ancsamasszazs">
<h1>Ancsa Masszázs - Jelentkezz be egy frissítő masszázsra a belváros
szívében!</h1>
<h2>Cseh Annamária szakképzett gyógymasszőz frissítő masszázs
szolgáltatása a belváros szívében.</h2>
<p>Cseh Annamária, okleveles gyógymasszőz vagyok, a frissítő masszázs
szolgáltatásomat ajánlom példálul:<br />
<strong>izomgörcsökre, ülő munkát végzők háfájdalmára, frissítésre,
fájdalmas izületekre, meghúzódott izmokra.</strong></p>
<p>Egy óra masszázs mindössze 3000 Ft!</p>
<p><a href="bemutatkozas.html">Bemutatkozás</a>
<a href="kiknek-ajanlom.html">Kiknek ajánlom?</a>
<a href="a-masszazsrol.html">A masszázsról</a>
<a href="kapcsolat.html">Kapcsolat</a>
<a href="arak.html">Árak</a></p>
</div>
Egy olyan tartalmi rész, amely kereső szempontból szuper, viszont csak kereső oldalról látszik. Sokat agyaltunk rajta haverommal, hogy ez vajon visszaélés-e a keresővel, mint a doorway oldalak, de végül arra jutottunk, hogy meg tudjuk óvni magunk számára. Ugyanis ez a content kicserélődik a flash kóddal egy javascriptnek köszönhetően.
Azaz a robot jön, megnézi a kódot, látja a linkeket, lát mindent, lát h1, h2-t, és leírást, csak éppen a user számára a script kihajintja ezt a div-et, és berakja helyére a flasht. És miért gondoljuk, hogy ez nem átverés? Nos azért, mert a div tartalma és a flash tartalma nem különbözik. Nem írtuk tele a kódot azzal, hogy "masszázs, masszázs és még 1000x masszázs". Csak annyi van benne, hogy a robot is "tisztán lásson", hogy mi is itt a tartalom.

És végül a Google Analytics kód, hogy mérni is tudjuk az egészet.

Eredmények

Google Analytics


Mint látható, amikor elhagytuk a free szolgáltatót a keretes megoldásával és elkezdtünk dolgozni a kódon, folyamatosan javulni kezdtek az eredményeink is.



ÉÉÉÉSSS a lényeg: a látogatások forrása! Korábban (összehasonlítási időszak: 2007. szeptember 21-november 3. hasonlítva az 1 hónappal az előtti adatokhoz, de megnéztem, bármely korábbi időszakra igaz lenne...) 96,7% a látogatóknak linkekről jött, referring site-okról. Keresőkből mindössze 2%, és volt némi direkt látogatás is, a visszatérő vendégeknek köszönhetően.
2007. szeptember 24-én az átállás napján ez megváltozott. Felkerült az oldal a Google Webmaster tools-ba a sitemap-pel, "alá raktuk" az új, optimalizált kódot és elkezdett működni.

Page Rank

Most a site Page Rank értéke 4-es. Kb. 2-300 link mutat direktben a honlapra most (linkkatalógusok, ill. fórum bejegyzések, ez-az :))

Helyezés a SERP oldalon 1 hónap után

"masszázs" szóra: 12. hely (egyelőre ez a 2. oldalra elég)
"frissítő masszázs" szóra: 11. hely (szintén 2. oldal)

Konverzió

Nos, mivel nincsen feliratkozás, illetve vásárlás az oldalon, a konverziót egy módon lehetett és lehet mérni, és ezzel a gondolattal zárom is ezt a bejegyzést:
2007. október 3x. délelőtt telefoncsörgés:
"Öcsém, mi a sz..t csináltatok az oldalammal, percenként hívogatnak, a héten 10 új ügyfelem volt. Lett volna több is, csak egyszerűen 24 órából áll egy nap."

8 komment

Címkék: google flash analytics serp optimalizálás flash site ancsamasszázs

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr98221606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erdélyi Norbert · http://www.webdesignesmarketing.hu/blog 2007.11.08. 12:59:45

Oké, hogy flash optimalizálás, a csel tetszik is, ilyet még nem láttam, de miért nem egyből egy értékesítési weboldallal kezdtétek?

Cseh Balázs · http://b2bonline.blog.hu 2007.11.08. 13:07:45

ez most privát cucc volt...
Azért egy értékesítési oldalnál több aloldal van, termék oldalak, stb. amit nem kevés idő és energia elkészíteni.

Biztos adatbázisból meg lehetne oldani gyorsan a html részét, és talán a flash-t is dinamikusan, csak kérdés, hogy amennyit a flash design dobna, az a munka értékesítésben realizálódna-e, visszajönne-e.

Erdélyi Norbert · http://www.arajanlatmarketing.com/ 2007.11.08. 19:30:12

Én meg vagyok győződve róla, hogy a flash nem dob az értékesítésen, az embereket egyszerűen nem érdekli a design, amíg nem hívja fel magára a figyelmet, azaz ha túl gagyi vagy túl művészi. Akkor olyan értelemben képbe kerül arculat, hogy elvonja a figyelmet az értékesítésről.

A nővéred oldala pont jó, de többet is ki lehetne hozni belőle.

Fura, hogy eddig nem találtam meg a blogod.. Tudsz olyan b2b címadatbázist, ahova e-dm-eket lehetne küldetni, az általam ismert szolgáltatók (maximalight,optimail)magánszemélyes adatbázisai bár jól szűrhetők, de nem az igazi..

Cseh Balázs · http://b2bonline.blog.hu 2007.11.09. 10:27:35

Erdélyi Norbert: Amit a flash-re írtál, abban egyetértünk. Sztem sem. Egy értékesítésre kiélezett oldal, pláne egy webáruház legyen gyors, user friendly, átlátható és hatékony.

Nővérem oldala: :) Igen, még lehetne csiszolgatni. Lesz is, de mindig van más is közben :)

adatbázisok: Maxima (a light csak egy szolgáltatás), Optimail, Optimus, Citromail, stb. van bőven mail cím a kezükben, ez tény.
B2B már nehezebb, de ezeknél a szolgáltatóknál is van! Nekünk is saját építéssel kellett megoldanunk, hogy eDM-et tudjunk küldeni, és mostanra sikerült elérni, hogy nagy és jó listánk legyen (kb. 400 000 b2b mailcím), de az építésben akkor is ezek a szolgáltatók (főleg Hírek - Maxima) voltak és "vannak" még ma is partnereink, mert nem csak b2c, de b2b listáik is vannak, sztem nézd meg még egyszer az oldalaikat. Pl. azt biztosan tudom, hogy Maxima és Optimus nem csak magánszemélyes...

A helyedben én megnéznék két dolgot:
1. listatulajdonosoknál mennyi b2b cím van azon a területen, akik téged érdekelnek, és mennyiért küldenék ki az eDM-et
2. megnéznék szakterületi hírleveleket, hogy mekkora tagszámúak...
aztán osztanék, szoroznék, pro/contra listát írnék :)

Erdélyi Norbert · http://www.arajanlatmarketing.com 2007.11.09. 11:19:40

Hopp: 400 000 Fős b2b lista! Küldessz mailben egy ajánlatot? A site amit most promóznék, az ami itt be van linkelve. (félig kész még)

A tanácsaidra is számítok, ha lehet, ez a terület nagyon új nekem, megszoktam, hogy sima SEO val PPC-vel gyűjtöm az opt-ineket, az nem kerül gyakorlatilag semmibe, a konverzió mesés, csak lassú (szép kis magyar mondat, mi?)

Cseh Balázs · http://b2bonline.blog.hu 2007.11.09. 11:44:41

A listáinkra feliratkozók ahhoz járulnak hozzá, hogy tőlünk fogadnak reklámüzenetet, 3. féltől nem, így külsős kiküldést mi nem csinálunk.

Mi esetünkben a 2. javaslatom él: szakterületi hírlevélben megjelenés, hirdetés, stb.

Lévai Richárd · http://www.itmegoldasok.hu 2007.11.23. 13:18:27

A flash ritkán indokolt, de van olyan helyzet amikor igen, adott esetben még értékesítési weblapoknál is.
De az nagyon ritka. :-)

Mindenesetre az ügyfelek még mindig sokszor akarják. Mert jó hogy mozog, és látványos. :-)
Bár szerencsére sokszor meg lehet értetni velók, hogy nekik nem ez a hasznos megoldás.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2007.11.23. 15:02:53

Richárd: hát igen. Láttam a blogotokon jó dolgokat, egyiket be is rakom de izibe, ha nem gond :)

www.itmegoldasok.hu/blog/comment.php?type=trackback&entry_id=60