B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Építőipar: egy online marketingben gyenge iparág

2007.11.19. 11:52 JBalogh

Azt eddig is tudtam, hogy ha a feketegazdaság szóba kerül, akkor előbb vagy utóbb az építőiparnál lyukadunk ki. Azt viszont nem, hogy a fizetési nehézségek mellett a webes megjelenés is egy kényes téma az iparágban. Alig van olyan cég, akinek normális honlapja lenne, és ebbe sajnos a nagy cégek is beletartoznak. Szóval nem csak maga az iparág van nehéz helyzetben, hanem a marketingjük is, különösen az online vonal.

Bátyám évekkel ezelőtt céget alapított, azt gondolván, jó biznisz ez az építőipar. Mára sürgetővé vált egy honlapot is a cég mögé rakni, mert az már mégiscsak ciki, hogy a céget nem lehet neten megtalálni. Hamar rájött, hogy van egy húga, aki éppen ilyesmiben kontárkodik, hát segítséget kért tőlem.

És ezzel kezdetét vette a „hogyan ne csináljuk honlapot, de én akkor is ilyet szeretnék” vita. Ha valaki eddig nem találkozott volna hasonlóval, akkor elárulom, hogy ezek a cégek az online marketingesek rémálmát testesítik meg. A konkurencia oldalait szemügyre véve intro, frame, flash – intro, frame, flash ciklikus váltakozásával találkoztam, majd’ mindenütt! Na meg persze az Európa térkép méretű képek, amelyek szintén nem hiányozhatnak egy keresőoptimalizált oldalról.

Amikor megkérdeztem, hogy szerinte milyen kulcsszavakra keresnek a potenciális ügyfelei, ez volt a válasza: generál kivitelezés, szelemen, szendvicspanel… Na ne!!! Hamar rájöttem, hogy nehéz elszakítani a napi szakzsargontól, ami csak akkor jó, ha egy beszállítóval tárgyal, de semmire nem megy vele, ha az ügyfelei gondolatát szeretné kitalálni. (Tudja  valaki, mi az a szelemen???)

Tény, hogy az iparág üzletei nem a neten köttetnek, de akkor is! Végül vita helyett, és főleg idő hiányában megnyertem a projektet (egy fontos üzletembernek holmi honlaptartalomra nincs ideje), így hál’ istennek viszonylag önkényesen gazdálkodhatok az ötleteimmel. A cél kb. ennyi: 1-2. találati oldalon megjelenni 0 pénzből, nem túl nagy felhajtással. Online marketinghez kevés lesz, de cégreklámnak elmegy... A dolog alakulóban van, ha elkészül, bemutatom.

3 komment · 1 trackback

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing optimalizálás

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr89234046

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://www.studio-blu.it/?option=com_k2 2018.05.25. 00:46:43

A polip még annál is ügyesebb, mint hittük - softrapidshareorg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pan77 2008.12.18. 10:04:21

Egyetértek veled! És sajnos ez nem is nagyon fog változni...
Viszont kezd alakulni az építőipar összefogása, ezt érdemes megnézned, ha már online marketing...
www.archtv.hu

foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.06.03. 12:21:14

A kereső szavak tekintetében egyet értek azzal, hogy elképesztő szakszavakat tudnak megfogalmazni, de hát ez így van rendjén, ebben Ők a szakemberek. Ha tanácsadás keretében prezentálod a leginkább a területen jellemző kereséseket, akkor viszont rend szerint meg szokták érteni a lényeget és hajlandóak a cél érdekében változtatni ha szükséges.

geotextília · http://zoldtetokft.hu/geotextilia 2012.03.08. 19:27:15

Remélhetőleg mihamarabb talpra áll a magyar építőipar!