Szóval csinált egy LMBT (leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű) párkereső irodát a feleségével és ehhez egy honlapot: www.mastars.hu címen. Akinek itt elszakadt a cérna, az most kattintson ide >>>
Mivel rszarvas alapvetően design szoftverekben van otthon, de abszolút autodidakta módon neki áll a dolgoknak és megtanulja, ami csak érdekli, nekiállt a html-nek is. Sajnos elsőre rossz program került a keze ügyébe, és Frontpage-dzsel készítette el a honlapot, aztán mikor kész lett, pont összehozott minket a sors egy beszélgetésre, és az éles honlapot 1-2 nap alatt átalakítottuk, megtettünk több dolgot, hogy keresőbaráttá tegyük (mindjárt részletesen), aztán már fut egy-két Adwords kampány, ill. a regisztráció katalógusokba, linkgyűjteményekbe és a partnerkapcsolatok építése.
Frame után szabadon
A frame-es szerkezet (Frontpage) megszüntetése, valamint a kód kitisztítása után (szintén FP miatt) átírtuk a metá-kat, kiemelések lettek a szövegben, valamint készítettünk egy láblécet, benne menüvel, mert a flash ezt szükségessé tette.
A flash ugyanis szép, meg jó, de figyelni kell rá, mert pl. hiába van a fejlécben flash menü, a menüpontok alatti linkek mintha nem is lennének a Google számára. Úgyhogy muszáj volt egy másodlagos menüt is készíteni, hogy szépen végig haladjon a robot az oldalon, minden aloldalon.
Persze amíg frame-ek voltak, még inkább problémás volt, a Google csak a láblécet látta, amiben akkor még ráadásul nem volt menü, így most még mindig megtalálható a lábléc a találati listában, de hál'Istennek már szépen kúszik hátrafelé.
Ezen kívül raktunk Google-nek megfelelő sitemap-et az oldal alá, amit beraktunk a Webmaster Tools-ba, valamint bekerült természetesen az Analytics mérőkód is.
Eddigi eredmények
Google-web és Google-magyar nyelvű oldalak esetén vizsgálódtunk, a honlap kb. 1 hete működik élesben.
- biszexuális társkereső -> 1 találati oldal, 10. hely
- homo társkereső -> 3. találati oldal, 23. hely
- leszbikus társkereső -> 3. találati oldal, 23. hely
- meleg társkereső -> 2. találati oldal, 14. hely
- transzvesztita társkereső -> 1. találati oldal, 9. hely
Továbbiak
Ahogy írtam, most tovább vizsgáljuk a kulcsszavakat a szövegben, mit-hogy lehetne még változtatni, a kulcsszósűrűséget növelni, hová lehet regisztrálni még a honlapot, milyen linkkapcsolatok érdemes építeni, milyen kulcsszóra érdemes hirdetni Adwords-ben, stb.
Érdekes terület. Bármi is a honlap témája, bárki is a célcsoport, vannak bevett metódusok, amelyekkel érdemes elindulni. Meglátjuk, hogy ezek mire elegendőek és hogyan alakul az oldal sorsa a későbbiekben.