B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Google Webmaster Tools - magyarul is

2007.12.18. 22:21 Cseh Balázs - Balee

Mostanában több poszt is megjelent arról, hogy a Google-s srácok lefordították több szolgáltatásukat magyarra is. A Goole Webmaster Tools-t is lefordították. Ha már ezt megírom, megragadom az alkalmat arra, hogy írjak magáról a szolgáltatásról is, mire jó.

A Webmaster Tools (WT) neve ellenére - szerintem - fontos az online marketinges eszköztárában is. Segítségével nagyon sok olyan információkhoz juthatunk, amelyek segíthetik a SEO munkát.

Mi is tehát ez?

A WT lényege, hogy:
  • ha változik az oldalunk tartalma, főleg új aloldal be/felkerülése esetén rögtön "értesíthetjük" erről a keresőrobotot, amely (aki? :)) nemsokára beindexeli az oldalunkat. Pl. én használtam már arra, hogy ha egy új honlapot pár nap alatt fel akartunk tolni a találati listába, akkor a WT-be felvettük a sitemap-jét, és valóban 1-2 nap alatt már meg is jelent a találati oldalakon.
  • egyszerűen monitorozhatjuk, hogy honnan mutatnak linkek ránk és hová mutatnak tőlünk, számszerűen ez mennyi, és pontosan melyek ezek.
  • láthatjuk (amit a statisztikákban is), hogy milyen kulcsszavakra, milyen kifejezésekre keresve jutnak az oldalunkra, ill. a ránk mutató linkekben milyen kulcsszavak és kifejezések vannak, amely fontos egyrészt tehát a keresőben való szereplés miatt, másrészt pedig a PageRank szempontjából is.
A Webmaster Tools úgy indul, hogy szokásos módon belépünk a Googli accountunkkal a www.google.com/webmasters oldalon és beállítunk egy sitemap-et, valamint verifikáljuk az oldalt.

 

SITEMAP:

A Google (friendly) sitemap egy xml fájl, amely tartalmazza, hogy mi az egyes aloldalak url-je, ill. egy-két infót (fontosság, milyen gyakran változik, stb.) Egy jó kis generátort tudok ajánlani: http://www.xml-sitemaps.com/
Ezt fel kell tölteni arra a tárhelyre, ahol a honlapunk található, aztán itt a WT-ben megadni az elérhetőségét. Célszerű a www.domain.hu/sitemap.xml-t használni erre.

 

VERIFIKÁLÁS:

Ha a Google nem ellenőrizné az oldalunkat, azaz egész pontosan azt, hogy mi vagyunk az oldalért felelősek, mi kezeljük és teljes hozzáférésünk van hozzá, akkor simán megcsinálhatnánk, hogy (istenem, bár lehetne :)) én pl. mint a Dashöfer onl.mark.vezetője bedobnám mondjuk az Adózóna oldalt a WT-be és nézném szépen azokat az infókat, amelyet csak kicsit több munka és több forrásból szedhető össze.
Verifikálás két féle lehet:
  • metába illesztett html kód részlet --> ebben az esetben a nyitó oldal metájába kell belerakni egy kódsort, amit a Google generál
  • új oldal, amelynek a nevét a google adja meg --> ebben az esetben fel kell tölteni a www.domain.hu cím alá egy google által megadott (akár) üres html fájlt, pl. így:
    www.domain.hu/googleb1111111cef1cde1.html
Ha bármely megoldást megcsináljuk, akkor ezzel "igazoljuk", hogy az adott oldal webmesterei vagyunk.

Ezt követően a következő dolgokat láthatjuk:

Áttekintés:
  • mikor látogatott el utoljára a keresőrobot az oldalunkra
  • index állapota: leindexelte-e a Google az oldalunkat, ha igen, akkor ennek részleteit megnézhetjük
Diagnosztika:
  • Internetes feltérképezés -> vannak-e nem található (404-es) oldalaink, vannak-e beindexelt, de már nem létező oldalaink, egyéb URL hibák, stb.
  • Mobilfeltérképezés -> ellenőrizhető, hogy mobil "friendly"-e az oldalunk, ennek részletei
  • Tartalomelemzés -> Google megnézi, hogy vannak-e olyan tartalmi hibák az oldalakban, amely nehezíti a bot munkáját, problémát okoz neki. Pl. nálam előfordult, hogy több oldalnak szóról szóra megegyezett a meta description-je. Na itt erre figyelmeztetett. Hiszen aloldalnál célszerű minden meta adatot az adott oldalra optimalizálni, ezért volt ez hiba.
Statisztika:
  • Leggyakoribb keresőkifejezések - A leggyakoribb 20 olyan keresési lekérdezés, amelyben webhelye megjelent
  • A legtöbb kattintást regisztráló keresőkifejezések A leggyakoribb 20 olyan lekérdezés, amelynek eredményére kattintva a felhasználók elérték webhelyét

    EZ A TUTI :) Láthatjuk azt, hogy milyen kulcsszóra találják meg az oldalunkat. Pl. testvérem honlapján (www.ancsamasszazs.hu) - masszázs - 15, azaz átlagosan erre a szóra a 20. helyen jelent meg az oldal.
  • Amit a Googlebot lát -> megint csak nagyon tuti - meg lehet nézni, hogy az oldalunkra mutató linkekben, és az oldalunk tartalmi részében milyen és mennyi kulcsszó van!
  • Feltérképezési statisztikák - megnézhetjük, hogy melyik aloldalunknak mennyi a PR értéke és ez hogyan alakult a múltban
  • Indexstatisztikák -> a beépített Google "függvények" vannak itt: pl. site:, link:, cache:, stb. 
  • Feliratkozási statisztikák - bizony, bizony... a Google azzal, hogy megvette a Feedburnert, megnyertük ezt is. Ez az RSS feed-jeinkre feliratkozókat méri, itt a Feedburner statiszika, ha rendesen összekötjük az accountokat!
Linkek:
  • Külső linkeket tartalmazó oldalak - "A táblázat felsorolja a(z) http://www.ancsamasszazs.hu/ webhely azon oldalait, amelyekre más oldalakról linkek mutatnak." Azaz pl. http://gyogymasszazs.lap.hu/ --> mutat a tesóm egyik aloldalára
  • Belső linkeket tartalmazó oldalak - "Belső linkeket tartalmazó oldalak" --> azaz egyik aloldalon van link a másik aloldalra a www.ancsamasszazs.hu oldalon
  • Webhelylinkek - bizonyos oldalak esetén kialakít a Google oldalon belüli linkcsoportokat. Egyszerűbb az ő képüket beszúrni és így megmutatni:


Webhelytérképek:
  • ez a sitemap. Itt lehet beállítani a korábban leírt sitemap-et, pingelni/updatelni, azaz ha pl. felkerült 5 új aloldalunk, akkor simán itt frissíteni, és pár nap (néha pár óra) és le is indexeli a Google az új aloldalt.
Eszközök:
  • A robots.txt elemzése - az oldalakról a robot számára infót hordozó robots.txt megtekintése és elemzése
  • Webhelyellenőrzés kezelése - a korábbi verifikációs eljárást itt megnézhetjük, ellenőrizhetjük, stb.
  • A feltérképezési sebesség beállítása - milyen gyakran szeretnénk, ha visszatérne a robot az oldalra (magunk közt nekem úgy tűnt, hogy bármit is állítunk be, ha egy oldal naponta többször is frissül, pl. az Adófórum honlapunk, akkor félóránként, óránként visszatér, ha havonta, akkor kb. havonta jön vissza csak a robot)
  • Földrajzi cél beállítása - "Meghatározott földrajzi helyet társíthat olyan webhelyhez, amelyet a megadott terület felhasználóinak szán." - úgy láttam ennek pl. .com v. .eu cím esetén van értelme csak. Hu esetén felismeri, hogy .hu azaz Magyarország a célország.
  • Előnyben részesített domain beállítása - pl. www-vel vagy anélkül "szeretnénk" ha látszódna az oldalunk a találatokban
  • A továbbfejlesztett képkeresés engedélyezése - ha az oldalainkon vannak képek, és az ALT szépen ki van töltve, és a képek jogilag rendben vannak, érdemes engedélyezni, mert akkor a képtalálatokban (Google Image Search) is megtalálhatóak leszünk!
  • URL-ek eltávolítása - rossz URL-eket (pl. 404-es hibás) itt távolíthatunk el, akár többet is egyszerre.

1 komment

Címkék: google analitika google webmaster tools

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr32268731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2007.12.21. 08:42:15

Aranyhaj megkeresett, hogy problémája van a Blogspot-os blog verifikálásával.

"találtam neked egy leírást, hogy hogyan lehet Blogspot-os blogot verifikálni: Ők blogspot-os blog esetén azt javasolják, hogy a META verifikációt hajtsd végre, azt pedig le is írják, hogy hogyan:

linuxlore.blogspot.com/2006/10/google-webmaster-tools-and-howto.html"