B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

BEFORE THE /body TAG! :)

2008.01.31. 20:54 Cseh Balázs - Balee

Egyre több oldal kódjában látom az Analytics kódot, de valamiért nem értik meg az emberek a kérést: "immediately before the </body> tag".

Miért is lenne fontos egyébként a végére rakni a kódot?

  • pontosabb mérés, mert akkor letöltődik a honlap teljes egészében és végül a Google kód is "lefut", így az analitika teljes oldalletöltődést mér, a félbeszakadt letöltéseket nem
  • ezen kívül előfordul, hogy a Google túlterhelt. így ha a kód az oldal végén van, akkor legalább nem kell várnia a usernek, a tartalom már letöltődött, Google meg "szórakozhat" a háttérben.

Egyébként meg egy infó a Google-től ehhez:

We’ve noticed that some users’ networks have a hard time contacting Google Analytics in order to communicate your traffic information. To prevent your page load time from slowing, we recommend that you place your tracking code at the bottom of your page, before the "</body>" tag. This will allow your entire page contents to load before
needing to communicate with Google Analytics.
Ja és még egy: akik a régi kódot használják, érdemes áttérni az új mérőkódra (ga.js)!

6 komment

Címkék: google analitika mérés google analytics

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr65320125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TillZ · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2008.02.01. 00:33:40

Mikor újította Google a mérőkódot?
Hol található az új mérőkód az analytics-ben? (mindig csak új oldal létrehozásánál fértem hozzá)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.02.01. 07:10:58

Úgy láttam több blogon, hogy valamikor tavaly ősszel dobhatták ki az új kódot.
Az új mérőkód a régi "mellett" található, de folyamatosan hozzá tudsz férni a kódhoz itt:

Ahol az oldal(ak) felsorolása van, ott van a View Reports, Edit, Delete, Receiving Data, stb.

Na itt "Edit" --> És jobb felül a szürke box fölött lesz egy Receiving Data (Check Status). A "Check Status" link!!! És itt lapul a kód. Itt fogod megtalálni a régi és az új kódot is.

Siker?

Till Zoltán · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2008.02.01. 09:28:45

Köszönöm, igen, megvan :-)

Benke Gábor · http://www.tudatoshaztartas.hu/blog 2008.02.01. 12:53:36

Miért érdemes áttérni az új kódra?

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.02.01. 13:34:05

Alapvetően azt biztosan tudom, hogy gyorsabban töltődik le/be, és azt, hogy vannak olyan funkciók, amihez az új kód kell.

- The ability to track events
- New object oriented style; no more functions like urchinTracker()
- Smaller size for faster downloads

Forrás: www.epikone.com/blog/2007/10/16/gajs-new-google-analytics-tracking-code/

Guru 2008.02.02. 10:37:25

Bizonyos esetekben (pl. kifelé mutató linkek forgalmának mérése, frame-es oldalak, egyéni követőkódok) indokolt lehet a kód beszúrása a body tag elejére, mindenesetre a többi hivatkozó kód elé. Erről bővebben: www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hlrm=en&answer=55574