B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Offline DM-nél is opt-in? - törvénytervezet, Magyarország, 1008?

2008.04.16. 16:32 Cseh Balázs - Balee

Érdekes levelet kaptunk ma. Sajnos úgy tűnik, hogy elkészült egy törvény javaslat, amely úgy módosítaná a korábbi jogi szabályozást, hogy a DM-re is kiterjeszti az opt-in kötelezettséget.

Nevezetesen:
6. §
(1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint
reklám címzettjének közvetlen megkeresés módszerével (a továbbiakban: közvetlen
üzletszerzés), így különösen címzett postai küldemény, elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján kizárólag akkor küldhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.

(2) Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely tartalmazza a
nyilatkozó személyazonosító adatait (nevét, születési helyét és idejét), azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését.

(3) A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – az (1) bekezdés
szerinti hozzájárulásban meghatározott körben – a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet (közvetlen üzletszerzési lista). A közvetlen üzletszerzési listában rögzített − a reklám címzettjére vonatkozó − adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.

Azaz megkockáztatom ezek alapján: ha ez átmegy, DM esetén is opt-in rendszer kell? Nézzük csak... kiket is érint rosszul... kiadók? listatulaj cégek? Posta? Magyarország? Ez komoly????

De fajul tovább is:

5. Közvetlen üzletszerzési kapcsolatfelvételi lista (a továbbiakban: kapcsolatfelvételi lista): kizárólag a közvetlen üzletszerzés céljából küldendő küldemények fogadásához való hozzájárulás beszerzése érdekében az ügyfelekkel való kapcsolatfelvételt szolgáló, legfeljebb az ügyfél nevét, lakcímét, elektronikus levélcímét vagy elektronikus hírközlési azonosítóját, nemét, születési helyét és idejét, valamint családi állapotát tartalmazó lista.
ejjjjjj......

És a végére egy kis kegyelemdöfés:
A törvényjavaslat 35. §-a – a 6. §-ban foglalt új, a közvetlen üzletszerzésre vonatkozó általános, azt a reklám címzettjének előzetes hozzájárulásához kötő szabályra tekintettel – módosítja a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény (Katv.) rendelkezéseit. Egyrészt a jelen törvényjavaslat fogalommeghatározásaival összhangban pontosítja a Katv. „közvetlen üzletszerzés”-fogalmát”, másrészt oly módon módosítja a Katv. erre vonatkozó szabályait, hogy az eddigi közvetlen üzletszerzési lista, illetve az ehhez kapcsolódóan a Katv.-ben szabályozott adatszerzési módok és adatkezelési felhatalmazás kizárólag a törvényjavaslat 6. §-a szerinti előzetes hozzájárulás beszerzéséhez használt első kapcsolatfelvétel céljából lesznek alkalmazhatók.

A törvényjavaslat megtalálható itt: http://www.parlament.hu/irom38/05451/

(megjegyzem... mind a törvényjavaslat gázos, mind listázhatónak hagyni egy ilyen szervert... hát nem tudom... Jim Carrey jut eszembe az Ace Venturából... loooohooooo...seeeheeeeeer)

5 komment

Címkék: törvény adatbázis építés

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr99428507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

banyek 2008.04.17. 16:52:50

Hurrá-hurrá!

Roscos 2008.05.07. 09:23:49

Szorítkozzunk a tényekre, miket és kiket is érint ez a javaslat:
- 14 000 ember dolgozik közvetetten a DM szektorban, ebből kb. 6 000 kifejezetten direkt marketinggel foglalkozik
- Ma a csomagküldő cégek a kiskereskedelmi forgalom ugyan töredékét termelik ki, de így is kb. 30-40 Mrd-os ez a piac.
- Nagyobb baj, hogy a törvényjavaslat inkonzisztens önmagával, értelmetlenül felülír más törvényeket (főleg a DM törvény) és láthatóan nem hozzáértő tollából, illetve mindenféle szakmai egyeztetés nélkül született.

Roscos 2008.05.07. 09:27:27

Ja, és a Belga zenekar után szabadon és röviden így tudnám jellemezni a törvényjavaslatot:
"Aki szerint kevesebb lesz a spam az tegye fel a kezét, tegye fel a kezét! Aki szerint kevesebb lesz a személyes adatokkal való visszaélés az tegye fel a kezét, tegye fel a kezét!"

Ez a törvény, ha elfogadják egyetlen dolognak fog kedvezni: az adatok fekete-kereskedelmének és még több munkát ad majd az amúgy is lassú és lusta állami szerveknek.

Hatékony Blog Titkai · http://mindenvallalkozasnak.hu/hatekony-blog/ 2008.05.31. 17:45:32

Hát, lassan beérünk abba a korszakba, amikor az NHH-nál majd nem lehet azzal védekezni: Dehát a postaládámba is bárki bedobhat levelet.... Nem biztos, hogy rossz tervezet.

Roscos 2008.06.06. 11:25:41

Annyira rossz, hogy azonnal módosították a tervezetet. 9-én szavaz róla az országgyűlés.