Kedvenc oldalaim egyike az Email Marketing Reports. Hogy ne sértsek semmiféle szerzői jogi dolgot, csak egy-két infót emelnék ki, ami viszont - szerintem - nagyon fontos mindenkinek, aki emailt küld ki akár kis, akár nagy tételben ügyfeleinek.
Az oldal összeszedte, hogy az ügyfelek, az ISP-k, ügyvédek, és deliverability (kézbesíthetőséggel foglalkozó) szakemberek mit gondolnak a spam-ről, egyáltalán mit értékelnek annak és mit tesznek ellene.
Nos, ebből az ügyfeleket szeretném most csak kiemelni:
1. A Return Path nevű cég 1695 ügyfelet kérdezett meg arról, hogy mit tesz, ha nem akar több levelet kapni egy cégtől. Rémisztő... 50,9% mondta, hogy "néha" v. "mindig" erre a célra a "megjelölés spam-ként" gombot használja... Ahelyett, hogy leiratkozna v. jelezné a szándékot a cég felé.
2. Epsilon 119 ügyfelet kérdezett/kutatott tovább, akik "megjelölés spam-ként"-et használja, hogy számukra ez mit jelent és 65% egyenlőséget tett a leiratkozás és a "megjelölés spam-ként" között. Azaz nem veszik a fáradtságot az ügyfelek a leiratkozásra, hiszen ők úgy gondolják, hogy ez pont ugyanarra az eredményre vezet. Igazából... ügyfél szempontból valóban, hiszen nem látja többé a spam-re rakott levelet, de a cég szempontjából ez feleslegesen kiküldött e-mailt jelent, valamint rontja a statisztikáit is, hiszen arra a címre lehet, hogy átmegy az e-mail, de kattintást, megnyitást és rendelést soha nem fog már generálni!
3. Silverpop megkérdezte, hogy mit jelent a spam e-mail küldés vonatkozásában.
40% mondta, hogy levél, amelyet nem akarok megkapni
35% mondta, hogy levél BÁRMELY kereskedelemmel foglalkozó cégtől (!)
4. Végül A Marketingsherpa és a Q Interactive több száz ügyfél kutatási eredményéből arra jutott, hogy azok, akik "levélszemétnek jelöl", vagy "junk-ba/kukába dobta a levelet", 21%-a tisztában volt azzal, hogy NEM SPAM-et kap! Hanem pl. feliratkozott ő arra a levélre, csak 50% szerint túl gyakran jött üzenet, annyira, hogy azt már spamként értékelte.
Eredeti (tanúságos és ajánlott) cikk: Email Marketing Reports: Legal compliance is for lawyers not marketers