B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Néhány adat, amit jó tudni email marketing és spam vonatkozásában

2008.11.21. 13:03 Cseh Balázs - Balee

Kedvenc oldalaim egyike az Email Marketing Reports. Hogy ne sértsek semmiféle szerzői jogi dolgot, csak egy-két infót emelnék ki, ami viszont - szerintem - nagyon fontos mindenkinek, aki emailt küld ki akár kis, akár nagy tételben ügyfeleinek.

Az oldal összeszedte, hogy az ügyfelek, az ISP-k, ügyvédek, és deliverability (kézbesíthetőséggel foglalkozó) szakemberek mit gondolnak a spam-ről, egyáltalán mit értékelnek annak és mit tesznek ellene.

Nos, ebből az ügyfeleket szeretném most csak kiemelni:

1. A Return Path nevű cég 1695 ügyfelet kérdezett meg arról, hogy mit tesz, ha nem akar több levelet kapni egy cégtől. Rémisztő... 50,9% mondta, hogy "néha" v. "mindig" erre a célra a "megjelölés spam-ként" gombot használja... Ahelyett, hogy leiratkozna v. jelezné a szándékot a cég felé.

2. Epsilon 119 ügyfelet kérdezett/kutatott tovább, akik "megjelölés spam-ként"-et használja, hogy számukra ez mit jelent és 65% egyenlőséget tett a leiratkozás és a "megjelölés spam-ként" között. Azaz nem veszik a fáradtságot az ügyfelek a leiratkozásra, hiszen ők úgy gondolják, hogy ez pont ugyanarra az eredményre vezet. Igazából... ügyfél szempontból valóban, hiszen nem látja többé a spam-re rakott levelet, de a cég szempontjából ez feleslegesen kiküldött e-mailt jelent, valamint rontja a statisztikáit is, hiszen arra a címre lehet, hogy átmegy az e-mail, de kattintást, megnyitást és rendelést soha nem fog már generálni!

3. Silverpop megkérdezte, hogy mit jelent a spam e-mail küldés vonatkozásában.
40% mondta, hogy levél, amelyet nem akarok megkapni
35% mondta, hogy levél BÁRMELY kereskedelemmel foglalkozó cégtől (!)

4. Végül A Marketingsherpa és a Q Interactive több száz ügyfél kutatási eredményéből arra jutott, hogy azok, akik "levélszemétnek jelöl", vagy "junk-ba/kukába dobta a levelet", 21%-a tisztában volt azzal, hogy NEM SPAM-et kap! Hanem pl. feliratkozott ő arra a levélre, csak 50% szerint túl gyakran jött üzenet, annyira, hogy azt már spamként értékelte.

Eredeti (tanúságos és ajánlott) cikk: Email Marketing Reports: Legal compliance is for lawyers not marketers

3 komment

Címkék: spam email marketing email

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr71781096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.11.21. 23:01:31

Érdekes, de...

Nagyon aktuális lett a téma több szálon is, kicsit átfogóbban ugyan, de magam is rég tervezem felvetni a blogomon (most megtettem, várhatóan több lépcsőben tudok végighaladni ezen a témán, illetve most polmemizáltunk Erdélyi Norbi webdesign & marketing blogján.
Egyébként a szpemnek jeölés nem újdonság számomra sem, magam is élek ezzel a módszerrel. Amik nem túl aktuálisak, de releváns hírlevelek azokat SP*Mnek jelölöm, és rendszeresen átfutom őket.

LT

Kolos Tibor · http://www.haloszem.hu 2008.11.22. 17:48:47

A spam-nek jelölés azért lett sokak gyakorlata, mert túl gyakoriak a rossz tapasztalatok a leiratkozással kapcsolatban, úgymint:
1. Nincs a levélben leiratkozási lehetőség.
2. A leiratkozás körülményes vagy eredménytelen (pl. be kell lépni valahová egy rég elfelejtett jelszóval; a sikeresnek tűnő leiratkozás ellenére tovább érkeznek a kéretlen üzenetek).
A túl gyakori hírlevél egyébként egy tipikus hiba, ami miatt a rendszeresen hosszabb vagy érdektelenebb üzenetek küldői bukják az érdeklődőket.

KissPéter 2008.11.24. 20:38:15

Ez a téma akkor veszélyes, amikor a SPAM-nek jelölés egyrendszerhez is eljut, és a domainnevet kezdik a levelezőprogramok SPAM-küldő oldalnak nyilvánítani. Ilyenkor ugyanis más sem kapja meg a cég üzleti ajánlatait, illetve hírleveleit, és egy egész cég levelezését teheti tönkre a "kedves" lusta és informálatlan levélolvasó. Tehát ez igencsak rossz hír, hogy így van!