B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Néhány adat, amit jó tudni email marketing és spam vonatkozásában

2008.11.21. 13:03 Cseh Balázs - Balee

Kedvenc oldalaim egyike az Email Marketing Reports. Hogy ne sértsek semmiféle szerzői jogi dolgot, csak egy-két infót emelnék ki, ami viszont - szerintem - nagyon fontos mindenkinek, aki emailt küld ki akár kis, akár nagy tételben ügyfeleinek.

Az oldal összeszedte, hogy az ügyfelek, az ISP-k, ügyvédek, és deliverability (kézbesíthetőséggel foglalkozó) szakemberek mit gondolnak a spam-ről, egyáltalán mit értékelnek annak és mit tesznek ellene.

Nos, ebből az ügyfeleket szeretném most csak kiemelni:

1. A Return Path nevű cég 1695 ügyfelet kérdezett meg arról, hogy mit tesz, ha nem akar több levelet kapni egy cégtől. Rémisztő... 50,9% mondta, hogy "néha" v. "mindig" erre a célra a "megjelölés spam-ként" gombot használja... Ahelyett, hogy leiratkozna v. jelezné a szándékot a cég felé.

2. Epsilon 119 ügyfelet kérdezett/kutatott tovább, akik "megjelölés spam-ként"-et használja, hogy számukra ez mit jelent és 65% egyenlőséget tett a leiratkozás és a "megjelölés spam-ként" között. Azaz nem veszik a fáradtságot az ügyfelek a leiratkozásra, hiszen ők úgy gondolják, hogy ez pont ugyanarra az eredményre vezet. Igazából... ügyfél szempontból valóban, hiszen nem látja többé a spam-re rakott levelet, de a cég szempontjából ez feleslegesen kiküldött e-mailt jelent, valamint rontja a statisztikáit is, hiszen arra a címre lehet, hogy átmegy az e-mail, de kattintást, megnyitást és rendelést soha nem fog már generálni!

3. Silverpop megkérdezte, hogy mit jelent a spam e-mail küldés vonatkozásában.
40% mondta, hogy levél, amelyet nem akarok megkapni
35% mondta, hogy levél BÁRMELY kereskedelemmel foglalkozó cégtől (!)

4. Végül A Marketingsherpa és a Q Interactive több száz ügyfél kutatási eredményéből arra jutott, hogy azok, akik "levélszemétnek jelöl", vagy "junk-ba/kukába dobta a levelet", 21%-a tisztában volt azzal, hogy NEM SPAM-et kap! Hanem pl. feliratkozott ő arra a levélre, csak 50% szerint túl gyakran jött üzenet, annyira, hogy azt már spamként értékelte.

Eredeti (tanúságos és ajánlott) cikk: Email Marketing Reports: Legal compliance is for lawyers not marketers

3 komment

Címkék: spam email marketing email

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr37781096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.11.21. 23:01:31

Érdekes, de...

Nagyon aktuális lett a téma több szálon is, kicsit átfogóbban ugyan, de magam is rég tervezem felvetni a blogomon (most megtettem, várhatóan több lépcsőben tudok végighaladni ezen a témán, illetve most polmemizáltunk Erdélyi Norbi webdesign & marketing blogján.
Egyébként a szpemnek jeölés nem újdonság számomra sem, magam is élek ezzel a módszerrel. Amik nem túl aktuálisak, de releváns hírlevelek azokat SP*Mnek jelölöm, és rendszeresen átfutom őket.

LT

Kolos Tibor · http://www.haloszem.hu 2008.11.22. 17:48:47

A spam-nek jelölés azért lett sokak gyakorlata, mert túl gyakoriak a rossz tapasztalatok a leiratkozással kapcsolatban, úgymint:
1. Nincs a levélben leiratkozási lehetőség.
2. A leiratkozás körülményes vagy eredménytelen (pl. be kell lépni valahová egy rég elfelejtett jelszóval; a sikeresnek tűnő leiratkozás ellenére tovább érkeznek a kéretlen üzenetek).
A túl gyakori hírlevél egyébként egy tipikus hiba, ami miatt a rendszeresen hosszabb vagy érdektelenebb üzenetek küldői bukják az érdeklődőket.

KissPéter 2008.11.24. 20:38:15

Ez a téma akkor veszélyes, amikor a SPAM-nek jelölés egyrendszerhez is eljut, és a domainnevet kezdik a levelezőprogramok SPAM-küldő oldalnak nyilvánítani. Ilyenkor ugyanis más sem kapja meg a cég üzleti ajánlatait, illetve hírleveleit, és egy egész cég levelezését teheti tönkre a "kedves" lusta és informálatlan levélolvasó. Tehát ez igencsak rossz hír, hogy így van!