B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

A felhasználók fejével...

2009.02.02. 10:51 JBalogh

A felhasználói tesztek sok dologra fényt deríthetnek. Legtöbbször kiderül, hogy mennyire nem tudunk a felhasználók fejével gondolkodni.

Egy halom olyan dolog van, amit mi magunk egyértelműnek, már-már nevetségesen egyszerűnek vélünk, majd kiderül, hogy a felhasználók „másképp működnek”. Nem értik, nem úgy csinálják…

El tudjuk-e például képzelni, hogy milyen hibákat vétenek az emberek egy egyszerű regisztráció során?
Ezt a költői kérdést nem feltétlenül az infósokhoz vagy az online marketingesekhez intéztem, hiszen ők ismerik azokat a biztonsági pajzsokat, amikkel számos baki kivédhető.
Egy kis ismétlés azonban senkinek sem árt.

Lássuk 3 gyakori hibát:
1. Nem mindenki tudja helyesen leírni a nevét. Az ok egyszerű: nem tollal írjuk, hanem gépeljük. Ki így, ki úgy.
2. A számítógép és a magyar helyesírási szabályok nehezen férnek meg egymás mellett. A PC-őrültek elvből nem használnak „különleges karaktereket” (mint például ékezet, vessző, szóköz), a többi felhasználó pedig
a) azt sem tudja, melyiket hol találja,
b) össze-vissza keveri őket,
c) egyáltalán nem érdekli, hogy milyen hibákat vét a begépelésnél.
(Közbeékelés: Még mielőtt a PC-őrültek a szájukra vennének, elárulom, hogy otthon csak és kizárólag Linuxot használok.)
3. Bármilyen meglepő, de tényleg van olyan, aki nem tudja a saját e-mail címét. Számos olyan ember van, aki a mobilszámát sem tudja. Miért kellene pont az e-mail címét ismernie?

Ha a fenti 3 dolgot nem kezeljük kellő körültekintéssel, könnyen előfordulhat, hogy hibáktól hemzsegő adatbázist építünk.

Mindez csak arról jutott eszembe, hogy rendszeresen kielemzem ebből a szempontból a saját listánkat. Természetesen a végleges adatbázisba csak a double opt-in folyamaton átesett ügyfelek kerülnek, de azt is látom, hogy hány „sikertelen próbálkozás” volt. Ez pedig nagyon jól mutatja, hogy a felhasználók hogyan tanulnak, okosodnak és használják egyre rutinosabban a netet.

Az alábbi példa pedig arra bizonyíték, hogy én magam mennyire nem tudok a felhasználók fejével gondolkodni:

A www.ovonok.hu url-t 74 különböző formában írták be a felhasználók a Google keresőbe.
Önmagában az az ismert tény is megdöbbentő, hogy az emberek jelentős része a keresőbe írja a webcímet a címsor helyett, de hogy ezt ilyen sokszínűen lehet művelni… Ezt magam sem gondoltam volna.

3 komment

Címkék: adatbázis építés

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr26917740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csobád 2009.02.07. 09:58:26

"Örökös verseny folyik a programozók és az univerzum között: a programozók igyekeznek minél nagyobb, jobb és idiótabiztos programokat létrehozni, az univerzim pedig igyekszik minél nagyobb és jobb idiótákat produkálni. Egyenlőre az univerzum van nyerésben."

WiPiros · http://egeszsegmester.com 2009.02.23. 08:00:01

A programozók bizonyára profik a saját területükön, míg a felhasználókról ez még nem mondható el.
Ez nem baj és nem negatívum, inkább természetes, ha a demográfiai mutatókat is megnézzük.

A nethasználók számának a növekedésével együtt növekszik a kiképezni való emberek száma is ebben a "virtuális univerzumban".
Türelem emberek, ez egy idő után javulni fog!

KissPéter 2010.08.20. 08:49:06

Ez jó :)

Nos valószínűleg ezért írják a keresőbe, és nem a címsorba. Így kell megtudnom, de összeraktuk :D
süti beállítások módosítása