B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Google Adwords spéci hirdetés - dinamikus kulcsszó generálás a hirdetésbe

2009.06.06. 17:59 Cseh Balázs - Balee

A Google Adwords-ben nincsen túlreklámozva egy spéci megoldás, amellyel berakhatjuk azt a kulcsszót a hirdetésbe, amelyre a látogató rákeresett.

Főleg keresőmarketing ügynökségek vagy power userek használják ki ezt a lehetőséget, pedig bárki számára elérhető, és használatával kicsit lehet faragni a CTR arányon, hiszen a hirdetés sokkal "relevánsabbnak" tűnik.

Hogy működik a Dynamic keywords generálás?

A hirdetésbe a következőt kell beírni:

{KeyWord:Alternatív szöveg}

Ahol a Keyword -> az a kulcsszó, amelyre a látogató rákeresett, az alternatív szöveg pedig ami akkor jelenik meg, ha valamiért a kulcsszót nem tudja átemelni a Google a hirdetésbe (pl. túl hosszú lenne a szöveg, tartalmi hálózat esetében, stb.)

Tegyük fel, hogy a felhasználó arra keres rá, hogy "classic mercedes", "mercedes pagoda", "mercedes sl190"

A hirdetés szöveg pedig a következő módon néz ki:

{KeyWord:Mercedes modell}
Looking for Mercedes oldtimer
modell?Mercedes quality restoration
www.oldtimerpro.com

 A felhasználó ha arra keresett rá, hogy "classic mercedes", akkor ezt fogja látni:

Classic Mercedes
Looking for Mercedes oldtimer
modell?Mercedes quality restoration
www.oldtimerpro.com

 

Ha arra keresett rá, hogy "mercedes sl190", akkor ezt:

Mercedes Sl190
Looking for Mercedes oldtimer
modell?Mercedes quality restoration
www.oldtimerpro.com

Nem mindegy, hogy a paramétert hogyan írjuk be, ugyanis még az is szabályozható, hogy a szöveg kis v. nagybetűvel legyen kiírva a következők szerint:

{KeyWord:Alternatív szöveg}: Classic Mercedes
{Keyword:Alternatív szöveg}: Classic mercedes
{keyword:Alternatív szöveg}: classic mercedes

A keyword paraméter segítségével:

  • megspórolhatjuk azt, hogy sok-sok hirdetést kellene írni sok-sok kulcsszóhoz külön-külön
  • növelhető az átkattintási arány

Hátránya:

  • ha túl hosszú szóra v. kifejezésre keresett rá a látogató, akkor az alternatív szöveg fog látszódni, azaz úgy fog működni, mint egy normál kampány, míg ha külön szöveget írtunk volna a kulcsszóhoz, akkor biztosan az jelenik meg.
  • ha kifejezésre keresett rá az ügyfél és a keyword megoldást szövegben használjuk, akkor lehet, hogy a behelyettesítés értelmetlen lesz. Például ha szövegbe írjuk: {KeyWord:Mercedes modells} for sale "classic mercedes" rákeresésre kicseréli és az lesz, hogy "Classic Mercedes for sale", de ha rákeresés az, hogy "classic mercedes sale", akkor (persze a példa most hosszú, de a lényeget látni): "classic mercedes sale for sale" lenne. Ezáltal a szöveg meg már elveszti értelmét.

De hát mint az online marketingben mindent, ezt is tesztelni kell. Szíves használatra!

1 komment

Címkék: google adwords

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr341167726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása