Október 14-15-én rendezték az idei Internet Hungary konferenciát. Jöjjön egy gyors, velős összefoglaló azoknak, akik nem tudtak ott lenni.
- Van-e negatív hatása a gazdasági válságnak az online piacra?
Talán igen, talán nem. Egy biztos, a nagy gazdasági hírportálok látogatottsága 50-70%-kal növekedett a pénzpiaci hírek közlésével.
- A legfrissebb adatok szerint a CTR bannerek esetében 0,17%. Különleges, kreatív megoldások esetén 1,15% CTR-re számíthatunk.
- A nyugati országok - mint tudjuk - 40%-ot költenek PPC hirdetésekre az össz online reklámköltésből. Magyarországon 2010-re várják, hogy eléri a 10%-ot. A jelenlegi hazai megoszlás: 89% display, 6% PPC, 5% egyéb.
- Magyarországon 1,8 millióan vásároltak már interneten keresztül, akik közül online csak minden 6. fizet.
- A tipikus online vásárló 40 év alatti Budapesti férfi. Az online vásárlók 44%-a férfi, 38%-a nő.
- Az online vásárlók negatív tapasztalatai: 15% késve kapta meg a megrendelt árut, 4% mást, 2% pedig hibás terméket kapott.
- Könyvből vásárolnak a legtöbbet neten, mégis csak az 5. helyen áll a ranglistán, ha forintosítjuk az így elköltött pénzt. A legnagyobb értékben utazásra, üdülésre költünk.
- És végül: Aki internet pártot alapít, az hülye! Ellenben a Macska TV-ben van fantázia.