B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Offline kampány sikerességének mérése online eszközökkel

2006.12.26. 18:11 Cseh Balázs - Balee

Most olvastam egy érdekes cikket a clikz.com-on arról, hogy egy cég (BuiltNY) a Google Analytics-et használta egy offline kampánya sikerességének méréséhez. A cikk bemutatja a kampányt, ír a használt kreatívokról és a "nagy" ötletről: a kampány során egyedi, könnyen megjegyezhető URL-t használt a cég, amelyet máshol nem használtak, ide irányították a print hirdetésről az érdeklődőket és figyelték az akció hatékonyságát, konverziót, valamint az útvonalakat a honlapon a belépő pont (entry point) követően.

Őszinte leszek, számomra nem az ötlet miatt volt meglepő a cikk, hanem azért, mert valahogy ez a landing page-ek szerepe, értelme, és mégis átütő sikerként tálalták. Hiszen akár online, akár offline kampányt csinálunk, ez egy elég evidens és magától adódó dolog: próbáljuk meg mérni valahogy. Ha máshogy nem, irányítsuk olyan helyre a felhasználót, amelyet csak az adott kampányból érhet el és máris mérhető az egész kampány. Persze online kampánynál az URL-be épített azonosítóval mi sem egyszerűbb ennél, még más landing page sem kell más-más média használatánál, mert a paraméterezett URL megoldja a nyomonkövetést, print esetében ez kicsit trükkösebb, de megoldható, ha nem túl széles a használt média-mix. Egy-két print hirdetés esetén könnyű ugyanahhoz a kampányhoz több URL-t készíteni, de sok média felhaszálása esetén már zavaró lehet, ha túl sokféle URL-lel dolgozunk.
Elsősorban véleményem szerint ez a mérési megoldás tesztelésre használható, 10-15 offline média használata esetén viszont szerintem már nehezen járható.
A cikk: http://clickz.com/showPage.html?page=3623461 címen érhető el egyébként.


Két fontos dolgot viszont a cikk kapcsán még kiemelnék:

  1. Az egyik a Google Conversion University, amelyre a cikk is felhívja a figyelmet.
  2. A másik pedig a Google Analytics-ben található URL builder, amellyel online kampányainkhoz generáltathatunk a Google-lel olyan egyedi URL-t, amelyet később az Analyticsben pofonegyszerű mérni és nyomon követni, mert ott már a kampány neve fog megjelenni a kampány paramétereivel (beállítható a kampány neve, médiafelület típusa pl. cpc, banner, txtlink, stb., használt média pl. site, hírlevél, google, stb.). Ha ezeket jól beállítjuk és ezt használjuk pl. egy cpc kampány során, akkor az Analytics-ben a "Marketing Campaign Results"-ban a "Campaign Conversion"-ben értelmet nyer a "Campaign Source", hiszen nem csak "referral" (linkből érkező látogatók) vagy "direct" (cím direkt begépelésével érkező látogatók) látszanak, hanem a generált linkkel ellátott kampány neve is megjelenik.

Szólj hozzá!

Címkék: google blog kampány analytics mérés google analytics clickz konferzió conversion

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr3724432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása