B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

To spam or not to spam

2007.02.01. 09:33 Cseh Balázs - Balee

Egy kedves konkurens cég folyamatosan bombázza az info@ címünket.

Paraméterek:

Címzett: info@dashofer.hu
Tárgy: Megváltozott xxxxxx! Üzenet <ügyvezető neve> részére, cím:info@dashofer.hu ID:xxxxxx
(az xxxxx-ek szövegek, amelyeket eltávolítottam, ne mondják, hogy bemártom őket nagyon)

Jogi nyilatkozat a levél alján:
E-mail címéhez nyilvános adatbázisból jutottunk hozzá. Az adatok kezelése mindenben megfelel a 2001. dec. 24-én megjelent 2001. évi CVIII. törvénynek, ill. a személyes adatok védelmérol és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényben és a Kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvényben foglalt valamennyi kötelezettségnek. Az adatvédelmi elvek kialakításakor különös tekintettel vettük figyelembe az 1998. évi VI. törvényt az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, továbbá az "ONLINE PRIVACY ALLIANCE" ajánlásait. Ha nem szeretne több levelet kapni tőlünk, kérem, kattintson az alábbi "leiratkozás" hivatkozásra.

Hát egyelőre én nem mondok többet, várnám a véleményeteket...

15 komment

Címkék: spam

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr3532680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palócz István · http://palocz.hu 2007.02.01. 16:55:11

A probléma a levél alján található szöveggel, hogy ez nem a személyiségi jogaidat sérti, hanem ez egy spam. Bár egy nyílvános adatbázisból leszedett személyes adattal sem csinálhatsz semmit az adat tulajdonosa (vagyis a személy) beleegyezése nélkül. Bár ebben az esetben az info@ biztosan nem minősül személyes adatnak. ;) Tehát se füle se farka ennek a szövegnek pusztán parasztvakítás. Ez egy spam.

onlinemarketing.blog.hu/2006/11/28/fw_spam

Tóth Zsuzsanna · http://www.beeman.hu 2007.02.01. 20:24:22

Az a baj, hogy ezzel a "parasztvakítással" elég jól ellehet lavírozni, a mai napig viszonylag kevesen foglalkoznak azzal, hogy valóban minek is felel meg a levél. Ez olyan mint az engedélykérés...
Az angol nyelvű spamet zsigerből irtjuk, a magyar cégek felett meg szemet hunyunk.

Azért megkell jegyeznem, hogy cirka egy évvel ezelőtt eltartott egy darabig míg a dashofer hírlevelről sikerült leiratkoznom, bár arra természetesen önszántamból iratkoztam fel.

Cseh Balázs · http://www.dashofer.hu 2007.02.02. 07:17:00

Sajnos minden gépezetben vannak porszemek. Remélem végül hamar megoldódott és nem dühítettük fel nagyon. Igyekszünk folyamatosan fejleszteni, hogy a felhasználókat minél jobban kiszolgáljuk.

Tóth Zsuzsanna · http://www.beeman.hu 2007.02.02. 11:13:30

Ezt a gyöngyszemet tegnap kaptam egy másik infós címünkre, egy négycsillagos hoteltől -

Tisztelt Olvasónk,
Kedves leendõ Vendégünk !
************szöveg

Adatvédelmi tájékoztató:

Ezt a levelünket eddigi Kedves Vendégeink és az általuk ajánlott címzettek
részére állítottuk össze. Amennyiben nem kíván értesülni (kb negyed évente
egyszer) az alkalmi, kiemelt akciós lehetõségekrõl, elegendõ, ha küld egy
leiratkozás tárgyú üres levelet.
Köszönjük.

Szóval ha én ajánlom a címedet, az már legális gyűjtésnak számít?

Kérdésedre - akkor kicsit berágtam, de azóta én is túlvagyok egy hírlevélküldő cserén, és az azzal járó problémákon, úgyhogy megértőbb vagyok a porszemekkel.

Roscos 2007.02.02. 12:55:51

Adat akkor kezelhető, ha:
1. Érintett hozzájárul
2. Törvény elrendeli
3. Közérdekű adat, vagy ilyen indokból nyilvánosságra hozott adat.

A szóban forgó levél kéretlen reklámlevél, mert hiába info@-os cím, illetve hiába nyilvános adat az ügyvezető neve, a két adatot összekapcsolták. Ergo feltételezik, hogy az info@ cím egy adott személyhez köthető, ebben a formában pedig máris személyes adatnak minősül (pláne, ha egy adott személy olvassa csak az oda érkező leveleket.)

Roscos 2007.02.02. 12:58:57

Ráadásul a jognylatkozat elég erősen "összeollózott", akpásból 3 céget tudnék említeni, ahonnan "lopták". Teljes mértékben egyet értek Palócz Úrral, ez egy "parasztvakítás", pont a lényeg hiányzik belőle: mi az adatkezelés jogalapja és hogyan jutottak hozzá.

Báder Szabolcs 2007.02.11. 15:01:09

"Sajnos minden gépezetben vannak porszemek. Remélem végül hamar megoldódott és nem dühítettük fel nagyon. Igyekszünk folyamatosan fejleszteni, hogy a felhasználókat minél jobban kiszolgáljuk."

Azért ez eléggé alap, hogy 2006-ban már más a hatályos trv, ráadásul damjanovich-nál is hallgathattál erről pár dolgot..
Bár, ha megéri a max. 500 000 e Ft-os bírságot, .. akkor rajta!

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2007.02.11. 18:57:04

Szabolcs, miről beszélsz? Nem azt mondtam, hogy nem opt-in dolgozunk, vagy spam-melünk kérés nélkül. Azt mondtam, hogy előfordul porszem. Ráadásul a teljes post-ból is kiderült, hogy nem nem lehetett leiratkozni, hanem volt valami kis hiba, DE önként iratkozott fel Zsuzsanna... szóval továbbra is kérdem, hogy miről beszélsz...

Báder Szabolcs 2007.02.12. 14:39:24

Szia!

Valamit félreértettem, elnéztem. Még azt sem mondhatom, hogy este ;)

Azt hittem, hogy info@dashofer to info@dashofer.hu SPAM típus ellen tiltakoznak itt. Nem néztem alaposan át a blogot (alap hiba). Persze, hozzájárult, hogy én is kaptam pár telefont anno :) bár nem kértem ;)

Az OPT-IN listára feliratkozás esetén, pedig igazad van. Akkor nem SPAM, egyáltalán nem az.

Báder Szabolcs 2007.02.12. 14:41:29

Az utolsó két hozzászólásom nyugodtan törölhető. Hiszen félreértés.

Yo man 2007.02.24. 13:54:12

Xnobolcs,

avagy Mirjam,

Beteg vagy ha te azt mondod, milyen jó vicc ha Irak legyőzi az USA-t, és két oriási mecsetet építenek fel az ikertornyok helyében. Ha neked vicc hogy 300 millió embert kiirtanak.

Hallottama rádióban hogy egy valaki olyan hulla részeg lett, hogy a sajét csaját akarta felszedni. Te voltál, biztos.

anonymous 2007.02.28. 09:55:47

nekem nem jön le a teljes blog bejegyzés thunderbird-be, sem atom, sem rss 2.0. ez valami bug?

Göcsi Emil · http://azinternetesvallalkozas.blog.hu/ 2007.03.31. 21:37:22

Csak érdekesség képpen szólok bele a témába. Ha a levél végén ott van a leíratkozási lehetőség, én úgy tudom, hogy akkor nem esik bele a SPAM kategóriába. Természetesen azemélyes adatok engedély nélküli használata már egy másik kérdés.

Zoli 2007.04.01. 10:52:57

Emil, internetes vállalkozással foglalkozóként, legalább nézz utána.
Remélem nem búzdítod spammelésre az ügyfeleidet.

www.nhh.hu/?id=hir&cid=1279&mid=969
Érthetően le van írva, de itt a lényeg:

"A spamre vonatkozó magyar jogi szabályozás szerint ( 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) 14. § (2)) csak annak küldhető elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű egyéni kommunikációs eszköz (pl.:SMS, MMS) útján elektronikus hirdetés, aki ehhez egyértelműen, előzetesen hozzájárult."

Az előzetes hozzájárulás nem leiratkozó link...

eldoradoaneten · http://www.eldoradoaneten.go.ro/ 2007.04.08. 16:00:08

Igy már egy kicsit másképp néz ki, elismerem. Én a román törvényekben néztem utána és ott úgy találtam, ahogy az elöző bejegyzésben is említettem. De természetesen nem szeretnék senkit spammelésre buzdítani. Amúgy én sem küldök ki kéretlen leveleket, már csak etikai okokból sem.
süti beállítások módosítása