Hosszú ideje próbáltál már rávenni minket a blogolásra itt, a b2b-n. Legutóbbi, hiúságom határait erősen feszegető e-mailednek már nem tudtam ellenállni, így láss csodát, itt az első bejegyzés! Most jól meglepődtél ugye??? :)
Ravasz ám a mi főnökünk, ugyanis egy „ál olvasói levélben” kért fel arra, már-már megható méltatások közepette, hogy osszam már meg az online marketinges nagyközönséggel a hírleveles eladáshoz kapcsolódó tapasztalataimat vagy egy könyv (ehhez én kicsi vagyok), vagy egy belső képzés (erre jön jövő héten Nebojsa, már alig várjuk), vagy egy blog bejegyzés keretében. Az e-mail nagyon átlátszó volt, de vettem a célzást (ha nem blogolok, ki vagyok rúgva, ez ugyanis munkaköri kötelesség)! :)
Íme tehát a tapasztalat:
Megfigyeléseink szerint az Olvasókat hírlevélben két módon lehet igazán vásárlásra ösztönözni. Az első, ha kerek perec megmondjuk, hogy ez itt egy hirdetés, ami egy terméket reklámoz, tehát olvasd el, és ha tetszik, még meg is veheted, online! Na ezt a módszert használjuk mi a hírlevelek bevezetőjében. Ez nem vicc, a bevezetőben! Lehet, hogy hihetetlen, de a mi Olvasóink tényleg átolvassák a szerkesztői ajánlást, mi több, onnan vásárolnak a legtöbbet. Kár lenne tehát kihagyni ezt a kézenfekvő lehetőséget.
A másik bevált módszer a PR cikk. Persze nem a hagyományos értelemben vett PR-ról van itt szó, hiszen nem a céget fényezzük benne, hanem a terméket. Hogy hogyan? Nyilván senki nem lenne arra kíváncsi, hogy van pl. egy szuper CD-nk, aminek ez és ez a címe, ennyi és ennyi oldalnyi szakmai anyagot tartalmaz, és ha még nem mondtuk volna, akkor a legjobb szakemberek írták, na meg… Szóval, ezzel a módszerrel egy fillér bevételt sem termelnénk. Ehelyett adunk az Olvasónak egy cikket, amelyben egy számára nagyon fontos hírt, problémát, előírást – vagy bármi mást, amiről neki munkája miatt már-már „kötelező” tudnia – ecsetelünk. Ez a jól célzott „hír” hiteles eszköz ahhoz, hogy felkeltsük az Olvasó érdeklődését, sőt, néha talán még elrettentenünk is sikerül, így emiatt már a sorok olvasása közben azon kezd el zakatolni az agya, hogy akkor most mihez kezdjen? Azaz – én legalább is így tudom elképzelni – azon kezd el gondolkodni, hogy milyen megoldást találhatna a cikkben elétárt, őt is érintő problémára?
Na ná, hogy mi adjuk a megoldást a kezébe, hiszen a cikk vége felé elég megpendítenünk, hogy van egy szuper kis termékünk, ami – hát nem véletlen? – most pont jól jön neki.
Fontos! A cikkben csak olyan problémát érdemes felvetni, ami valós híren alapszik (azt tehát még soha nem állítottuk, hogy holnap világvége lesz, ezért vegyen már egy akciós könyvet, mert ez az utolsó esélye a költekezésre :), aktuális, és tartalmazzon az Olvasónak értékes információt akkor is, ha semmit nem rendel.
Egy példa szerkesztői ajánlásra: Kalkulátor hírlevél
Egy példa cikkre: Vagyonosodási vizsgálat
Ui.: Balázs! Amint rendelkezni fogok félannyi tudással online marketing terén mint te, elkezdem a könyv írását. Már csak néhány évtized, és kész is. :)