Vicces dolog történt velem, megint csak haverom révén láttam bele egy mókás helyzetbe. A szituáció B2B terület, speciális célpiac, célzott elérésre van szükség.
Árajánlatot kért egy naaaaaaaaaaaagyon nem túl nagy oldaltól banner/text ad megjelenésre. Hát, az a helyzet, hogy beajánlottak neki rögvest szokásos 468x60-as, 768x60-as, 120-as fejléc bannert pár száz ezer Ft/hét áron.
Sajnos (és hál'Istennek is egyben) nem volt ekkora kerete a dologra. Sajnos, mert nagyon célzott megjelenés lett volna, és hál'Istennek, mert végül jól alakult. Mondtam neki, hogy dobja be Google Adwords-be és költse el inkább kulcsszavakra, jobb lesz az neki. Beállítottuk, hogy legyen benne content network-ben is, és mivel most már placement-et is be lehet lőni, beállítottuk, hogy jelenjen meg azon az oldalon is, ahonnan az ajánlatot kértük :)
Ugyanis feltűnt, hogy a drága lelkek, miközben vadul értékesíteni akarják a felületeiket, bevételkiegészítésül a fejléc alá, a nagy-nagy banner zónájuk alá beraktak Google Adsense zónát is. Ezzel pedig eladták nekünk azt a felületet kattintás áron, az eredeti ajánlathoz képest fillérekért.
Sőt! Most jön a slusszpoén: beállították, hogy képes hirdetést is fogad a zóna, és ezzel be is zárult a kör, csináltunk egy 468x60-as bannert, ami ott virított az eladott zónájuk alatt a Google Adsense zónájukban. A felső belekerült volna nekünk pár százezerbe/hét, az alsón meg szedtük a látogatókat kattintás alapon pár száz/pár ezer Ft-ért hetente.