B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Minden cég Faceook-ra megy?

2011.04.28. 09:45 Cseh Balázs - Balee

Lassacskán nem látni olyan hirdetést (tv, offline, online), hogy ne lenne rajta Facebook elérhetőség. Sőt, van olyan kampány, amely esetén már csak a Facebook oldalra irányítják a látogatókat.

Bizonyos esetekben ez érthető, sőt, azt mondom, hogy teljesen egyértelmű is. Például egy rádió esetén, vagy egy bank esetén, amelynek elsődleges célja a kampánnyal egyértelműen image jellegű, ismertség növelés célzatú.

Nade... fontos lenne átgondolni, hogy a "többiek" esetében mi is a cél pontosan? Sok cég ugyanis jelenleg egy dolgot lát a Facebook jelenlétben: trendi és milyen jó a 100-500-1000-10 000 követő... Rendben, nade mit lehet látni Facebook-on a statisztikákban? Mennyire lehet konverziót mérni, konverziót nyomon követni? Egyáltalán lehet-e konverziót elérni? Tegyük fel tágabban a kérdést: mire lehet használni a Facebook page-et vagy csoportot? Lesz onnan megrendelő? Lesz onnan feliratkozó/lead? 

Vagy csak elmondhatjuk, hogy a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt-t 1000-en követik, mert kampány volt? Egyébként meg a facebook.com/piripotykeziszerszamgyartobt oldalon valójában nincsen tartalom, nincsen fórum, nincsenek posztok/kommentek, csak inaktív feliratkozók? Aztán a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt.hu-n, ahová jó esetben eljut a látogató meg nincsen webshop, nincsen kiszállítás, meg valójában csak Piripótyalsón van csak egy szem boltocska 10.00-15.00-ig nyitva hétköznap és várja a nagyérdeműt?
Aztán mi történik, ha valaki hirtelen talál egy rossz kéziszerszámot a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt kínálatában és elkezd anyázni a Facebook oldalon?

Mindenre van megoldás, minden kommunikációs csatornának meg van a helye, csak át kell gondolni előtte, hogy mikor és mire fogjuk használni, mi fog történni, ha az interaktivitás visszaüt, és egyáltalán hogy lesz ebből biznic.

2 komment

Címkék: kampány facebook csoport page

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr342861394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ignore all 2011.05.03. 16:16:36

A Facebook kúúúl, és különben is lájk. Az már kiderült, hogy a gugliban meg kell jelenned, különben nem is létezel. Mára a Facebook is értékmérő lett, bár nehezebben használható, mint egy egyszerű statikus webes megjelenés, és kevesen is tudnak vele jól dolgozni.
Azért páran már kifelé néznek a face-ükből, lesz is egy konferencia máj. 25-én www.facebook.com/enterdigital Majd meglátjuk.

digitime 2011.05.03. 17:59:17

@ignore all: A statikust nem egyszerű kezelni, hanem a régi felfogás szerint nem kell. Fb-n meg naponta dolgozni kell, ha akarsz valami eredményt, már ha van eredménye, mint ahogy a post is ezen gondolkozik. Épp ezért kell nyilván elgondolkodni, mi lesz a facebook-divat után, és igen, amit írsz az a konferencia is ilyesmin elmélkedik. Igaz nem május 25.-én, hanem 26.-án. Május 26. :)
süti beállítások módosítása