B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Google Analytics vs. AWstats log fájl elemzés

2008.10.20. 14:14 Cseh Balázs - Balee

Írtam már egy cikksorozatot a webanalitikáról, mérésekről (Webanalitika – mérjük, mérjük, de mivel, mit, minek és hogyan? I. rész és II. rész). Most szeretném felhívni a figyelmet egy olyan dologra, problémára, amibe mi is belefutottunk, azért, hogy más elkerülje (hátha időben születik a cikk), vagy ha bele sem futott, akkor jót derüljön a dolgon.

Dashöfer oldalain lehetőség van hirdetni. Vegyesen ügynökségek és kis cégek is meg-megjelennek a szakerületi portálokon, és "látánk, hogy ez jó és csinálánk vala". Viszont mi a háttérben kétféle statisztikát készítünk (najó, nagyon sok félét, de kétfélét kiemelnék), az egyik a log file elemzés alapú AWstats programmal, a másikat Google Analytics-szel (meg van Webaudit auditálásunk is, stb.). De ez a két alap megoldás szinte mindig, minden körülmények között eltérő adatokat mutat. Namost, ha az AWstats alapján adunk árajánlatot AV alapú megjelenésre a portálokon, nem pedig a Google Analytics alapján, akkor ez már problémát okozhat.A két mérési eljárás között ugyanis (néha jelentős) különbség van!

A mérési különbség két dologra vezethető vissza:

  1. a két statisztika által mért adat teljesen érthetően különbözik, hiszen két különféle mérési eljárással gyűjtjük. Míg az AWstats a honlapnak helyet adó szerveren felhalmozódó adatokból, a log fájlokból dolgozik, a Google Analytics a már legenerálódó oldalak aljába épített mérőkód meghívásokból készíti el a statisztikákat. A log fájlok ráadásul a keresőrobotok szerver meghívásait, oldallátogatásait is tartalmazzák, így az AWstats azokkal is dolgozik, ezeket is kimutatja az elemzéseiben, míg a Google Analytics ezeket a kéréseket az eltérő technológia miatt nem tudja mérni.
    Az oldal "nagyságától" (pl. hírportál versus sima céges bemutatkozó honlap), valamint a crawling rate-től függően ez lehet elenyésző különbség, de pl. az Adófórum oldalunkat naponta többször is leindexeli a Google keresője, a pörgős fórum és egyéb tartalmak miatt, így ott már elég releváns a különbség, amit a robot látogatásai okoznak.
  2. a Google Analytics alapvetően üzleti szemlélettel lett kialakítva, míg az AWstats elsősorban az informatikusnak, a webes fejlesztőnek hivatott nagyon sok információt összegyűjteni, elsősorban a honlap technikai működéséről (ld. a hit-ek, azaz az oldalon található elemek letöltődésének számolása, ami marketingesnek abszolút lényegtelen infó, vagy ilyen a letöltött adatmennyiség megabyte-ban megadva). A Google Analytics az elemzőknek, marketingeseknek ad számtalan információt, sokkal inkább arra alkalmas, hogy a miérteket és a hogyanokat megválaszolja, valamint konverziókat, navigációs útvonalakat elemezzünk és vizsgáljunk, valamint optimalizáljunk és újra elemezzünk.

Egyszóval célszerűbb a Google Analytics (vagy hasonló megoldással mérő, javascript-es rendszer) adatokat kommunikálni, mert nagyon nagy eséllyel az ügynökség reklámszervere (és ha van sajátunk akkor az is) által mért banner megjelenések száma (adview) inkább ahhoz lesz közel és nem pedig a log fájl elemzőnk oldalletöltési adataihoz.

1 komment

Címkék: statisztika analitika mérés

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr39723073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eagle-r 2009.04.19. 23:28:36

Keresgéltem, de nem igazán találtam infót arról, hogy milyen eltérés van a google analytics és a webaudit között. Mire számítson az aki az ingyenes analyticset használja és előfizet a webauditra?
süti beállítások módosítása