B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Offline kampány sikerességének mérése 2. rész

2009.08.10. 15:11 Cseh Balázs - Balee

Egyszer már írtam az offline kampányok sikerességének méréséről. Most kicsit felfrissítem a dolgot, hiszen napi szinten használom, mert offline és online kampányokkal is dolgozom (mondjuk 20-80% az online javára a több), és így tudom ötvözni az egyik-másik előnyét munkám során, másrészt mert most kicsit több részletet akarok felfedni.

Lehetőség van arra, hogy bizonyos internet címeket átirányítsunk. Pl. ha egy felhasználó beírja azt, hogy http://www.rodin.hu/pte akkor valójában mondjuk a http://www.rodin.hu/pte/pecskezdolap.php oldal töltődjön be. Ezt a módszert, ún. átirányítást használják az oldalak arra, hogy nice url-eket (beszédes címeket).

A szerveren ekkor létezik egy htaccess nevű fájl, ez tartalmaz információkat az átirányítás szabályairól. Sima html oldal esetében is használható a megoldás, nem csak programozott oldalaknál.

No ezt a htaccess állományt (és/vagy a fejlesztő segítségét) lehet arra felhasználni, hogy pl. létrehozassunk vele egy www.rodin.hu/pte URL-t, amelyet ha valaki begépel, akkor valójában az említett php oldal tartalma nyíljon meg.

Miért jó ez az átirányítás?

Azért jó, mert a statisztikában nyoma lesz. Pl. a Google Analytics-ben a tartalmak között megjelenik a /pte oldal statisztikája. Ha ezt a címet megadtuk/felhasználtuk egy nyomtatott hirdetésen, akkor - ha máshonnan nem irányítottunk ide forgalmat - egyértelműen abból a kampányból és hirdetésből érkeztek a látogatók.

Hogyan használjam, illetve mik a korlátok?

  • célszerű nagyon rövid címeket használni a hirdetésen, főleg, ha már az internet-címünk alapból hosszú, akkor a perjel utáni rész végképp legyen rövid
  • jó megoldás a hirdetésen egyedi akciót meghirdetni, pl. "Csak az Autóközlekedés újság olvasóinak" és a címet így is megadni: www.rodin.hu/autokozlekedes -> ezzel még magyarázhatjuk is azt, hogy pl. fontos, hogy csak ezen az URL-en jelentkezzen/iratkozzon fel/érdkelődjön, mert ez csak ennek az újságnak az olvasóinak szól, stb.
  • fontos figyelni a már felhasznált URL-ekre, illetve arra is, nehogy már használt (pl. www.rodin.hu/kapcsolat -> ez alapból is létezik) URL-re hivatkozzunk, mert jó esetben csak a mérés nem lesz sikeres, rossz esetben viszont akár működésképtelen is lehet egy-egy aloldal a honlapunkon
  • célszerű úgy megválasztani a rövid címet, hogy később is tudjuk miről szólt az akció/hirdetés
  • és végül... egy-egy URL-t több oldalra is ráirányíthatunk, pont ez benne a szép. Például ha 3 újságban is hirdetünk, de mindegyiknél azonos az akció, akkor az helyet kaphat pl. a www.rodin.hu/specialis-akcio.php oldalon, de az újságok szerint más és más címet használunk: pl.: www.rodin.hu/kiskegyed, www.rodin.hu/nagykegyed, stb. :) -> a célállomás minden esetben a specialis-akcio oldal legyen.

1 komment

Címkék: statisztika mérés offline

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr11300514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deli Norbert - HD 2009.08.11. 16:35:47

Pont most láttam egy tipikus példát a fent leírtakra:
mindmegette.hu/jamieoliver
süti beállítások módosítása