B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Offline kampány sikerességének mérése 2. rész

2009.08.10. 15:11 Cseh Balázs - Balee

Egyszer már írtam az offline kampányok sikerességének méréséről. Most kicsit felfrissítem a dolgot, hiszen napi szinten használom, mert offline és online kampányokkal is dolgozom (mondjuk 20-80% az online javára a több), és így tudom ötvözni az egyik-másik előnyét munkám során, másrészt mert most kicsit több részletet akarok felfedni.

Lehetőség van arra, hogy bizonyos internet címeket átirányítsunk. Pl. ha egy felhasználó beírja azt, hogy http://www.rodin.hu/pte akkor valójában mondjuk a http://www.rodin.hu/pte/pecskezdolap.php oldal töltődjön be. Ezt a módszert, ún. átirányítást használják az oldalak arra, hogy nice url-eket (beszédes címeket).

A szerveren ekkor létezik egy htaccess nevű fájl, ez tartalmaz információkat az átirányítás szabályairól. Sima html oldal esetében is használható a megoldás, nem csak programozott oldalaknál.

No ezt a htaccess állományt (és/vagy a fejlesztő segítségét) lehet arra felhasználni, hogy pl. létrehozassunk vele egy www.rodin.hu/pte URL-t, amelyet ha valaki begépel, akkor valójában az említett php oldal tartalma nyíljon meg.

Miért jó ez az átirányítás?

Azért jó, mert a statisztikában nyoma lesz. Pl. a Google Analytics-ben a tartalmak között megjelenik a /pte oldal statisztikája. Ha ezt a címet megadtuk/felhasználtuk egy nyomtatott hirdetésen, akkor - ha máshonnan nem irányítottunk ide forgalmat - egyértelműen abból a kampányból és hirdetésből érkeztek a látogatók.

Hogyan használjam, illetve mik a korlátok?

  • célszerű nagyon rövid címeket használni a hirdetésen, főleg, ha már az internet-címünk alapból hosszú, akkor a perjel utáni rész végképp legyen rövid
  • jó megoldás a hirdetésen egyedi akciót meghirdetni, pl. "Csak az Autóközlekedés újság olvasóinak" és a címet így is megadni: www.rodin.hu/autokozlekedes -> ezzel még magyarázhatjuk is azt, hogy pl. fontos, hogy csak ezen az URL-en jelentkezzen/iratkozzon fel/érdkelődjön, mert ez csak ennek az újságnak az olvasóinak szól, stb.
  • fontos figyelni a már felhasznált URL-ekre, illetve arra is, nehogy már használt (pl. www.rodin.hu/kapcsolat -> ez alapból is létezik) URL-re hivatkozzunk, mert jó esetben csak a mérés nem lesz sikeres, rossz esetben viszont akár működésképtelen is lehet egy-egy aloldal a honlapunkon
  • célszerű úgy megválasztani a rövid címet, hogy később is tudjuk miről szólt az akció/hirdetés
  • és végül... egy-egy URL-t több oldalra is ráirányíthatunk, pont ez benne a szép. Például ha 3 újságban is hirdetünk, de mindegyiknél azonos az akció, akkor az helyet kaphat pl. a www.rodin.hu/specialis-akcio.php oldalon, de az újságok szerint más és más címet használunk: pl.: www.rodin.hu/kiskegyed, www.rodin.hu/nagykegyed, stb. :) -> a célállomás minden esetben a specialis-akcio oldal legyen.

1 komment

Címkék: statisztika mérés offline

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr881300514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deli Norbert - HD 2009.08.11. 16:35:47

Pont most láttam egy tipikus példát a fent leírtakra:
mindmegette.hu/jamieoliver
süti beállítások módosítása