Kb. 3 hónapja (mióta a divízió digitális :)) használunk két mobil hirdetési rendszert. Najó, az inmobi.com-ot valójában 1 hónapja, de a tapasztalatok már gyűlnek mindkét rendszer esetén :)
Admob
- A Google tulajdonában lévő mobil hirdetési rendszer
- hirdetés más appokon belül
- banner méretek: ios és Android esetén
- elsődleges tapasztalat az, hogy nagyon jó elérést biztosít területi szűréssel Magyarországra is, értsd: sok a felhasználó, sok adview, és megfelelő számú CT is akad :)
- alacsony, tartalmi hálózatokhoz hasonló CTR értékek, 0,3-0,8%, de a volumen miatt ez sok-sok CT-t is jelent(het)
- általunk hirdetett szolgáltatás: iPad app, könyvek iBooks-ban
- magas letöltésszám az app-ra
- kevés konverzió az iBooks-ban
Inmobi
- független hirdetési rendszer
- hirdetés más appokon belül
- elsődleges tapasztalat az, hogy kevés elérés, de bizonyos esetekben jobb a CTR, mint az Admob-ban (van olyan kampány, amelynél 2-3%-os CT van, szemben az Admob-os 0,3-0,8%-os CTR-rel)
- érdekes megoldás (amit átvehetne a Google ide-oda): ha feltölt az ember egy összeget, utána a kampányoknál ebből az összegből lehet hozzárendelni a kampányhoz költési keretet + a napi limit, stb. ez utóbbi mint a többi cpc rendszerben. Az egyedi a költségkeret, ugyanis pl. ha feltöltünk 50 dollárt, és 25 dollárt hozzárendelünk egy kampányhoz, a másik kampányra már csak a fennmaradó 25 dollár keretből lehet költeni. Sokkal kulturáltabb keret-kezelés szerintem, mint az Adwords, vagy Admob esetén, ahol van ugyan költési keret, de ott nem a feltöltött keretet osztja el a hirdetési rendszer, hanem egy össz-költés, de nem ellenőrzi, hogy a feltöltött keretet ez kimeríti vagy marad belőle, stb.
- általunk hirdetett szolgáltatás: iPad app, könyvek iBooks-ban
- viszonylag jó konverzió az iBooks-ban
- alacsony letöltésszám az app-ra