Ma kaptam a Vatera ügynökségétől levelet, a kampány eredményeivel, sajtóközleménnyel.
Azt hiszem így lesz kerek a történet, álljon itt a sajtóhír vágatlanul. Egy érdekesség... Youtube-os stat gondolom máshonnan származik, mindenesetre a Youtube counter-eken ekkora számokat én nem láttam, de ne legyünk túl magyarosak ma egy pillanatra (értsd: ne keressük kákán a csomót), szóval ám legyen.
Vera rajongói meghozták az egymilliomodik regisztrált felhasználót a Vatera.hu-nak
Magyarország legnagyobb online piactere első ízben indított integrált ATL-kampányt a Vatera márka ismertségének növelése céljából. A kampány ideje alatt az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, ennek következtében a Vatera elérte egymilliomodik felhasználóját. Az október 12. és november 15. között futó időszak alatt Vera, a reklám központi karaktere több ezer üzenetet váltott az érdeklődőkkel a különböző közösségi csatornákon keresztül.
A Vatera először indított integrált kampányt október közepén. Az interneten, tévében és rádióban is megjelenő, több részes reklámsorozat központi karaktere Vera volt. A megcsalt feleség bosszúból eladta férje, Berci kedvenc tárgyait a Vaterán. Az image kampány különlegessége volt, hogy a főszereplő személye mellett kiemelt hangsúlyt kaptak a meghirdetett termékek is, amelyeket ténylegesen megvásárolhattak a látogatók az aukciós portálon.
A Vera által meghirdetett 28 termékre összesen több mint 1400 licit érkezett, a kiemelt terméklapokat több mint 1.200.000-an látogatták, a legnépszerűbb terméket (közel 40 éves Mercedes-Benz) 538.000-en látták. A kampány során az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, így naponta átlagosan 1500 új felhasználó lett tagja a Vatera felhasználói körének. Ezen időszak alatt a napi licitek száma 14 százalékkal, míg a napi átmenő forgalom 15 százalékkal emelkedett. Naponta átlagosan 54 millió Ft értékben cseréltek az áruk tulajdonost a piactéren. A kampány következtében a napi eladott termékek száma is 14 százalékkal nőtt. Az eladók is érzékelték a megnövekedett keresletet, hisz a naponta feltöltött új termékek száma is 15 százalékkal lett magasabb. Mindeközben az ország legnagyobb internetes aukciós oldala elérte az egymillió regisztrált felhasználót
november közepén.
A 6 héten át tartó akció két hetes bevezető résszel indult, mely felépítette a történetet, ezt követte a 3 kiemelt aukció szpotja, amelyek rádiós támogatást is kaptak. A TV kampány indulásától végig folyamatos volt az online jelenlét, a kampány lezáró videói is kizárólag online felületen voltak láthatóak. A hagyományos banneres megjelenések mellett meghatározóak voltak az eDM és az AdWords hirdetések.
A hazai reklámvilágban úttörőként Vera az összes nagyobb közösségi oldalon aktív párbeszédet folytatott. A Twitter és a Facebook kiemelt szerepet kapott: az aukciók indításának időpontját itt közölte az érdeklődőkkel. Ezek az alkalmak igazolták a közösségi portálok erejét, a fenti esetekben mind az oldalletöltés, mind az egyedi látogatók száma kiugró volt. Az IWIW-en keresztül is rendszeresen kommunikált a fiktív karakter a 6 hetes időszakban. A külső felületeken ügynökséggel, míg a piactér saját felületein (terméklapok) házon belül oldotta meg a kommunikációt a Vatera.
A Facebook-on több mint 4800, az IWIW-en 4600-nál is több Vera-ismerőst regisztráltak, a Twitteren 1080-an követték nyomon a történet alakulását. A legintenzívebb kommunikáció Twitteren és a Facebookon volt megfigyelhető, itt a kampányhoz kapcsolódóan több ezer üzenet, hozzászólás keletkezett. A személyes kommunikációt az is erősítette, hogy nem csak hozzászólásokban, de akár chat-en is felvehették Verával a kapcsolatot. A legnagyobb online videó-megosztó portál, a YouTube a kampány lezárásában kapott kiemelt szerepet: Vera utolsó üzenetét már csak itt lehetett megnézni. A YouTube-on több mint 165.000-en kattintottak a Vera-videókra, eddig csak az utolsó spotot 80.000-en látták.
A történet nemcsak a kampány felületein nyert teret a közösségi médiában: Verával és a termékekkel kapcsolatban több tucat blogbejegyzés, twitter üzenet született, számos fórum és hírportál is foglalkozott. Az online és offline is jelentkező buzz a kampány egésze során kiemelkedő volt, mely nagyban hozzájárult a sikerességhez. Ennek fenntartásában elengedhetetlen szerepe volt a közösségi oldalakon folytatott irányított kommunikációnak.
A kampány kivitelezésében a Vatera 4 ügynökséggel dolgozott együtt. A kampányötlet atyja és kreatív anyagainak kivitelezője a Cluso volt. A közösségi felületeken futó kommunikációt, a hagyományos online, illetve gerilla marketing feladatokat a Neo Interactive látta el. A 9 tévécsatornán, valamint a Sláger Rádión történő médiavásárlást a Maximize bonyolította. A Vatera első ATL kampányát az Avantgarde Business Communications, az aukciós portál állandó PR kommunikációs tanácsadója is támogatta. Emellett a Vatera saját felületein is intenzíven tájékoztatta a felhasználókat.