B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Változik az évszám, változzon a hírlevél is! De miért?

2006.12.21. 12:53 gzoli

Lassan ismét vége egy évnek, és kezdődik a következő. Ez mindig magában foglalja a megújulást, az új dolgok kezdetét, a változtatást. Nincs ez másként a hírlevelekkel sem, legalábbis nem szabad, hogy másként legyen (bár hozzáteszem, adott esetben ez a „ritus” fél évente történik e-newslettereknél), változtatni kell.

Miért is van ez így? Mi alapján, milyen tényezők figyelembevételével kell változtatnunk?

Ha a hírlevélre, mint egy az értékesítést segítő eszközre gondolunk, fontos, hogy az olvasók figyelmét folyamatos fenntartsuk.  Nem szabad hagyni, hogy teljesen hozzászokjon a hírlevél design-hoz, és eközben az értékesítésre használható felületekkel szemben eltompuljon, ezért figyelni, kontrolálni és változtatni kell. Idővel kialakul a banner vakság, amikor az ominózus oldalsó oszlopokat, ahol általában a hirdetések helyet kapnak, csak perifériásan látja és „díszítősornak” érzékeli.

A hírlevél felépítésénél mindig vegyük figyelembe, melyek azok a részek amelyeken a hirdetések jól működnek.

Ezzel kapcsolatban szép számmal találhatunk kutatási eredményeket az interneten is (szemkamerás vizsgálatok eredményei) de tökéletesen megfelelnek a tapasztalati adatok is azaz a legalapvetőbb: a hírlevél mely részéből mennyi kattintás (és rendelés) volt.

Mielőtt nekilátnánk, nem árt, ha kicsit szörfözünk a hálón, megnézzük mik is az aktuális trendek, formák, színek …stb. ezen a téren.

Linkajánló: http://www.campaignmonitor.com/blog/archives/email_newsletter_design/index.html

Csináljunk egy általános e-mail címet, mondjuk praktikusan egy olyat, ahová bármekkora mennyiségben ömölhetnek az e-mailek (pl. Gmail) és interneten jártunkban-keltünkben iratkozzunk fel hírlevelekre. Ne csak a minket érintő iparági hírlevelekre, hanem bármilyenre, amiben egy kicsi fantáziát is látunk!

Saját hírlevelünk kialakításánál készítsünk vázlatokat látványterveket, véleményeztessük ismerősökkel kollegákkal. Ez a része a „művészet”, a leginkább kreativitást igénylő szakasz. Ne feledjük, a bátor, kreatív, és ugyanakkor áttekinthető megoldások átütő sikereket hozhatnak!

Mikre figyeljünk mindenképpen:

  • A hírlevelet monitoron fogják olvasni, így mellőzzük a fekete alapon fehér szöveg megoldást
  • Bármennyire is jó a most divatos web2.0 design, halványkéken szürkés-fehér árnyalatú szöveggel csak büntetjük az olvasót, ne tegyük, ha azt szeretnénk, hogy olvasson is
  • Válasszunk megfelelő jól olvasható betűtípust. Lehet, hogy valami formailag szép de nehéz olvasni.
  • Inkább szöveg, mint kép. Több jól pozícionált szöveges hirdetés, mint villódzó bannerek hada, már csak a méret miatt is.
  • Ne feledd, a kevesebb néha több!

Ha megvan a terv, kezdjük el a megvalósítást. Készítsük el a grafikus elemeket, lehetőleg minél jobb minőségben, viszont minél kisebb méretben (remélem mondanom sem kell, hogy a flash animációkat hírleveleknél mellőzzük!!!) Készítsük el a kódot, nézzük meg hogy néz ki böngészőben.


Miért fontos a méret?

Számoljunk csak kicsit… ideális esetben 120-150 KB-os egy hírlevél, ha a képeket MIME-ben küldjük a hírlevélbe kódolva, optimalizálva, és nem szerverről hívjuk le. Ha kiküldünk egy ilyen hírlevelet 20 000 példányban, máris ott tartunk, hogy 2,5-3 gigabájtnyi adattal terheltük meg a szervert… és akkor még egy visszapattanó levéllel sem kalkuláltunk…

Másik oldalról pedig a modemes-betárcsázós felhasználók sem köszönik meg, ha 1 megás levelet kell letöltögetniük 10 percen keresztül a postafiókból. Valószínűleg ha türelmes a user, akkor a második, ha nem türelmes, akkor az első ilyen hírlevél után leiratkozik J.

Ne  feledkezzünk meg a tesztelésről , mind böngészőre mind levelezőre való tekintettel, mivel van olyan rendszer ami az apróbb hibákat automatikusan javítja, de sok más esetben a legkisebb kódolási hiba esetén szétesik hírlevelünk (ha a Thunderbird, és a Gmail próbáját kiállta már kezdhetünk reménykedni)

 Ha ezen túl vagyunk természetesen még nincs teljesen vége a munkának. Figyeljük „gyermekünk” első szárnypróbálgatásait, az olvasók reakcióit, a hatékonyságot, és szükség szerint korrigáljunk finomítsunk.

Ha jó munkát végeztünk akkor van egy vázunk amit csak aktuális tartalommal kell folyamatosan megtöltenünk, és kb. fél-1 évig dolgozni, termelni fog nekünk. 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr9023691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roscos 2006.12.21. 15:52:21

120K? Az nagyon nagy... öööö... kopirájtot sértve kimásoltam az egyik enl forrását htmlkit-be (aki nem érti, kérdezzen :-)), és 26,7K volt. Töröltem pár üres sort, kommenteket stb. és pár perc után már csak 24K volt. (600 sor, kb, 70-90-et futottam végig).
Korábbi (kb. 1 évvel ezelőtti) véleményemet felülbírálva annyit tennék hozzá az irományhoz hogy szerintem tojni kell a "szép" html kódra és ki kell vágni minden feles karaktert, tabulátort, szóközt és html kommentet a levél html részéből. A plain text partnál amúgy is kényszer a formázás, spórolni a html-en és a bannerek optimalizálásán, mennyiségén lehet. De a levélméret témaköre megér egy külön "misét", igaz Gzoli? :-) Jó a cikk, grat!

gzoli 2006.12.21. 18:26:41

Kedves Roscos.
A méretet illetően azt kell hogy mondjam, igen a cél valóban a minél kisebb méret elérése és a 120K kicsit sok lehet.
Hozzáteszem azonban , hogy én még nem láttam olyan hírlevelet amiben a képeket MIME-ben küldjük a hírlevélbe kódolva és az 26,7K volt.
Ha van ilyen forrásod, küldjed!



Roscos 2006.12.21. 22:17:32

26,7K csak a html részre vonatkozott, ezt rosszul fogalmaztam.
süti beállítások módosítása