Megszenvedtünk. Meg akartuk oldani számos problémát és olyan rendszert felépíteni, amely a normális elszámolás - mint minimálisan elvárható követelmény - mellett statisztikát, visszajelzést, ezáltal marketing eszközt ad a csatlakozók számára és persze a magunk számára is.
A szisztéma mind reklámozás, mind elszámolás szempontból a jól megszokott sémát követi: termék vagy szolgáltatás reklámját helyezd el oldaladon, a tőled átkattintó és látogató után vásárlásért vagy hírlevél feliratkozásért cserében jutalék, de csak ha az ügyfél fizetett illetve hírlevél esetében akkor, ha a double opt-in (jéééé... ezt majdnem elfelejtettem... pedig-pedig ezt is átalakítottuk. Na double opt-in következő post :)) folyamaton végigment és fel is iratkozott hírlevélre.
Ami a vicces rész volt, az a mérés és a bannerek legyártása, lehetőleg minden automatizálása. Na nézzük.
Mérés
Fontos, hogy azonosítani tudjuk a rendelést. Ehhez több szintű azonosítót használtunk. Egyrészt azonosítjuk a partnert, az oldalát, a banner zónát, amit az oldalán használ, valamint a bannert, és természetesen a terméket és letároljuk a rendelést.
Miért kell mindez?
Ha külön azonosítjuk ezeket, akkor lehetőségünk van arra, hogy mindezekre statisztikát is gyártsunk partner, oldal, zóna, banner és termék szinten.
Na és itt jön az, hogy marketing eszköz oda-vissza. Ugyanis, ezáltal nem csak az ügyfél kap komoly visszajelzést arról, hogy mit és hol érdemes az oldala valamely részén, zónájában hirdetni és ezáltal akár többet értékesíteni, hanem mi is láthatjuk azt, hogy hol, milyen termékek, milyen hatékonysággal értékesíthetők.
Jelenleg egy partner láthat tehát tetszőleges időszakra szűréssel statisztikát az alábbiakra:
- banner AV, CT, CTR, regisztrációk száma, rendelések száma, megrendelés értéke
- zóna AV (itt értelemszerűen a zónában található bannerek AV szummája), CT, CTR, regisztráció, rendelés, megrendelés érték
- oldal - nem írom le megint, ugyanazokat
Bannerek és automatizálás
Nos ez volt a "legfinomabb". Ha e-dokumentumokat, képzéseket, online képzéseket, stb. beledobunk a kalapba, akkor több, mint 300 termékről beszélhetünk. Azt hiszem ha elkezdjük legyártatni a bannert a designerrel, akkor szegény még most is a felének a negyedénél tartana.
Arra jutottunk, hogy sablont neki, aztán hadd szóljon. Sztojkó Tominak elment vele jó pár napja, de végül készített egy olyan sémát a 120x240-es, 468x60-as, valamint sima txt megoldásra, hogy megkönnyeztük (thx Tomi), Vadász Robi meg aládobta gyorsan az adatbázist, és máris kész a real time legenerálódó banner-csoda :)
Mindezt összedobva a számlázási és adatbázis rendszerrel (hipp-hopp :)) már meg is volt az elszámolást is magától kezelő Partnerprogram. Már csak pár hét v. hónap teszt és el is indulhatott nyár végén.
Tehát most fut. Figyeljük, csiszoljuk, partnereinket gondozzuk, meglátjuk...