B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Árajánlat honlapfejlesztéshez

2008.07.14. 22:24 JBalogh

Nemrég árajánlatot kértem egy készülő honlap technikai fejlesztéséhez. Meglepő dolgokat tapasztaltam.

A mérleg:
7 e-mailben megkeresett cég közül csupán 4 válaszolt
3 cég válaszra sem méltatott, sőt mi több, olyan jól megy a soruk, hogy némi ügyfélkapcsolati hanyagságot is megengedhetnek maguknak.

A 4 válaszadóból a vidéki volt a leggyorsabb
Távol álljon tőlem, hogy előítéletekkel éljek, na de mégis! Minden megkeresésemet felvezettem egy táblázatba, benne három oszloppal: cég, kapcsolatfelvétel dátuma, válasz dátuma (gondoltam hátha több kedvező ajánlatot is kapunk, és akkor majd a gyorsaság alapján választunk).

A 4 cégből 3 budapesti, 1 pedig vidéki volt. Utóbbi néhány órán belül válaszolt az e-mailemre, a budapesti cégek viszont csak napokkal később. Nem azért, de 48 órán belül minden e-mailre illik válaszolni, főleg ha az egy lehetséges üzletet hoz. Lehet, hogy csak az én kekeckedésem, de szerintem az „egy hét múlva válaszolok” mentalitás nem túl jó ajánlólevél.

Az egyik árajánlatban 4 tervezett tétel, amiből 2 valójában „ingyenes „
Az egyik a Google Analytics, a másik a katalógusokba való regisztrálás. Oké, tudom, rá kell szánni az időt, tehát teljesen nem lehet ingyenes. Csakhogy az árajánlat részletesen ecsetelte, hogy ez milyen fontos, de ők mindenre gondolnak, ezért elvégzik helyettünk ezt a nagy melót, „mert ugye Ön is ismeri a lap.hu oldalakat”??? Na szóval ez totál átverés gyanús volt.

Az időtervek között sokszoros különbség
Elhiszem, hogy minden cég más kapacitásokkal dolgozik, és időnként feltorlódnak a munkák, mégsem értem, hogy lehet az, hogy a fenti megbízás átadását az egyik cég 25 munkanapban, a másik pedig 4 hónapban határozta meg. Ja, hogy a gázsit munkaórák után kell fizetni? Akkor talán mégis értem.

A feladat totál félreértelmezve
Egyik esetben a cég telefonon keresett meg, hogy az árajánlat elkészítéséhez pontosan egyeztessük, mi is a feladat.
Az árajánlatban ezt olvastam viszont: a megrendelővel való egyeztetés alapján elmondható, hogy a feladat egyedi arculat tervezése, hangsúlyosan megjelenítve a céges logot. Mi van??? Én soha nem mondtam ilyesmit, és különben is, ki az, aki azért készíttet egy szakportált, hogy a céges logoját hangsúlyozza rajta? Nonszensz.

Tanulságos volt az elmúlt időszak. Megtanultam, hogyan próbálnak meg trükközni a fejlesztők, és ezzel így vagy úgy átverni a megrendelőt.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr16568382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.07.14. 23:00:48

Ezért érdemes már bevállt cégekkel dolgozni. Ma már én csak tendereztetek, aki nem válaszol aznap az el is vágta magát. Manaőság már a 48h ideje lejárt, az a 90-es években még működött, ma már ennél több kell... na és akkor a ref. a bem. anyagról és az árak külleme valamint minőségéről nem is szóltam...

Sok sikert.

bellini · http://doily.hu 2008.07.14. 23:05:38

Hasonló élményeim vannak nekem is fejlesztőkkel. Vagy nem válaszolnak, vagy ha igen, akkor későre. Tízből kettő ha komoly.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.15. 01:11:03

Mi két dologra figyelünk: kész specifikációval kérünk ajánlatot, illetve olyan cégektől, akikkel megvan a személyes kapcsolat is.
Persze ez így belterjesnek tűnik, de az a tapasztalat, hogy túl sok ahhoz a kutyaütő, hogy vaktába kérjünk ajánlatokat.

JBalogh 2008.07.15. 08:22:29

Persze, a specifikáció megvolt. Sőt! A mi helyzetünkben viszont pont az volt a cél, hogy egy új fejlesztő céget keressünk hosszú távú együttműködésre. Bíztam benne, hogy a "topcégeken" kívül is lehet megbízható partnert találni. A cégeket megnéztem neten (főleg azokat kerestem, akik komplex szolgáltatást nyújtanak, és egyértelmű, hogy az online marketinghez is értenek), majd a referenciák, és a saját oldaluk "kinézete" alapján írtam nekik. Természetesen ez alatt azt értem, hogy online marketinges kritikával szemléztem az oldalakat. A tapasztalatokat azért írtam meg, mert bizony a kisebb cégek, akik esetleg még csak most tervezik az online megjelenést, könnyen áldozatául esehetnek a "kutyaütőknek".

Attila · http://www.vasarlokkozossege.hu 2008.08.02. 17:49:23

Kb 3 hónapja kezdtem meg az oldalam felépítését.

Az ajánlatok amiket kaptam igen szerteágazóak voltak

árban 100.000-1.150.000 ft
időben: 7 naptól-4hónapig.

Mindenki nagyon gyorsan válaszolt. De az tuti, hogy kezdőként baromi nehéz megtalálni a megfelelő fejlesztőt.

Egy kezdőnek az is baromi nehéz, hogy jól leírja mi a feladat. A vicces az, hogy nagyon kevés cég kérdez vissza a feladattal kapcsolatban. Egy csomóan adnak ajánlatot annélkül, hogy kérdéseket tennének föl.

Az én tapasztalatom az volt, hogy gyorsan adtak ajánlatokat a cégek.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.08.04. 13:45:21

Attila: na igen, kevesen kérdeznek vissza, de grafikai cégként feleségemnél látom, hogy ott viszont ha visszakérdez, az ügyfél is nagyon bután tud "visszanézni".

Pedig... nem csak egy kérdést kapnak, hanem javaslatot, magyarázatot.

Pl.: "szeretnék árajánlatot egy szórólapra, 5000 példány, A4-es méret körül"

Csak az hiányzik, hogy:
- pontos méret? A4-es körül neki mit jelent pontosan? (mert sokszor A5-öst is jelent sajnos)
- két oldalas?
- hajtott v. sem?
- színes? mindkét oldalán színes?
- papírra van elképzelés?

És akkor még nem durvultunk forma lakkal, stb.

DE TÉNY! Vissza kell kérdezni, mert ezekből van utána a probléma. "Nem tudtam", "Azt hittem", "Elfelejtettem".

JBalogh 2008.08.04. 14:03:02

Nagyon igaz, vissza kell kérdezni. És ha már kaptunk néhány árajánlatot, mindenképpen össze kell vetni az ár-érték arányt. Pl. nagyon nem mindegy, hogy a látványter(ek) az alapárhoz tartoznak, vagy külön-külön kell fizetni érte? A domain foglalásáért felszámolnak-e külön munkadíjat, vagy csak a regisztrációs költségeket kell fizetnünk? Mennyibe kerül a honlap további üzemeltetése? És még sorolhatnánk... A lényeg: egyáltalán nem biztos, hogy a legolcsóbb "a legolcsóbb", mint ahogy az sem, hogy a drágább jobb is.

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.09.01. 22:50:03

Hát igen. Nehéz téma a sok "instant" honlapgyáros (pénztermelő weboldal 10 000 Ft-ért, holnapra) miatt. Na meg az is gond, hogy "állítólag" mindenki ért ehhez, így sokan rokon, baráttal csináltatják a honlapot. A végeredmény pedig tudjuk milyen....

süti beállítások módosítása