A legbiztonságosabb 4 nap van mögöttem. Muszáj annak lennie, mert 8 emailt is kaptam a témában :)
Mivel a küldők sem tétlenkedtek, összenéztem az 5 cég 8 kreatívját és kommunikációját email marketing szempontból, ezek alapján néhány tapasztalat:
- 8 emailben 8 féle képpen szólítottak meg. A kedvencem a "Szia!" volt, de a "Kedves Autósok!" is megérintett (főleg, hogy a tárgyban meg E/2-ben szólítottak meg)
- Design-ra nem fecséreltek sok időt a cégek, de ebben egyet kell értsek, nem kell túlcsicsázni. Azért a sok kis körbefutó autó képnél kivert a víz :)
- Mindenki mér! Ez jóóóóóóó! Van aki csak Google Analytics (URL tagging) megoldást használ, de többen dupla mérést használnak, kiküldő oldalit és weblap oldalit. Bódottá'.
- Adatvédelmileg nagggggyon sokat kellene fejlődni. Itt nagyon látszódik ki a profi: AEGONdirekt és az Optimail által küldött PBA levél minta értékű! A többiek viszont csak karcolgatják a minimális szintet, vagy meg sem ütik azt :(
Ezek az infók 2012-ben egyszerűen kötelezőek lennének:
- hol iratkoztam fel, azaz hol adtam a hozzájárulásom?
- milyen email címmel?
- hogy tudok leiratkozni?
- le tudok-e iratkozni egy kattintással most?
- ki kezeli az adataim?
- mi az adatkezelési azonosító szám?
- jó pont mind az 5 küldő cégnek: egyik mail sem landolt a kukában
- egy - számomra - pici csalódás a Netrisk. Minden téren profik, épp ezért ezt, mint lábléc/jognyilatkozat helyetti szöveg, nem is értem: "Ez egy automatikusan generált e-mail, ezért az erre a levélre küldott válaszát nem tudjuk fogadni. Kérdéseit honlapunk Személyes menüjébe belépve az ÜZENET KÜLDÉSE opció használatával küldheti el."
Oké, hogy automatikusan generált, ez elmenne egy válasz-autorespondernek, ha kértem volna bármit előtte a honlapon, de így, eDM láblécnek nekem nagyon fura (plusz küldott elírva).
Teljes képernyőn látszódik jól a táblázat. Sokat gondolkodtam hogy tudom egyben megmutatni, hát végül erre esett a választás, én kérek elnézést, ha valakinek nem jön be ez a megjelenítés.