A Google által rendezett Online Marketing Challenge versenyen, 47 ország, több mint 1650 indulója közül a harmadik helyen végzett a Modern Üzleti Tudományok Főiskola csapata. A versenyen 200 dolláros AdWords kupponokkal kellett egy tetszőlegesen kiválasztott kisvállalkozás online kampányát menedzselni. Ismét bebizonyosodott, hogy nem kellenek milliók és nagy befutott brand-ek a jó marketinghez.
Az eseményt dedikáltan a tanulók részére indították a Google-nél, mert eddig nem volt ilyen jellegű verseny, ahol az elméletben elsajátítottakat, gyakorlatban is tudták volna használni. Eredetileg 200 körüli indulóra számítottak, ám meglepődtek a számokon: 47 ország, 1650 csapat, több mint 8000 tag. A feladat nem volt más, mint egy helyi kisvállalkozás forgalmát meglódítani, mindössze 3 hét alatt, és mindössze 200 dollárból.
A MÜTF csapatát oktatójuk, Damjanovich Nebojsa támogatta, aki szerint a siker annak köszönhető, hogy diákjai nem voltak felkészületlenek már az online marketing területtel kapcsolatban. A csapat harmadik lett az európai szekcióban, gratulálunk nekik.
Több mint 1200 látogatót sikerült hozniuk ennyi pénzből. Rövid fejszámolás: húsz cent ráfordítással szereztek egy látogatót (30 Ft). Érdekes lenne azt az adatot is ismerni, hogy ennyi látogatóból, hány vásárló született, és mennyit költöttek, bár a versenyen indult cég vezetője szerint, megnégyszerezték a forgalmukat.
Számunkra ismét nyilvánvalóvá vált, hogy az online marketing az a terület, ahova nem kell nagy név, és nagy büdzsé. Nem kellenek a horror áron dolgozó "nagynevű" kreatív ügynökségek, nagyon szép - csicsás - weboldalakat gyártó "nagy" cégek, napi Yuppie bloggal. Elég egy jól átgondolt és felépített weboldal, megfelelő információtartalommal, valamint hatékonyan felépített és mért kampány AdWords-ben, nem sok pénzzel.Forrás: http://www.itpages.hu/20080716/magyar-siker-a-google-versenyen
GRATULÁLUNK!