B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Depo Berci leleplezése

2009.11.19. 09:13 Cseh Balázs - Balee

Beus leleplezi Depo Bertalant és elárulja a vírus videók készítésének történetét. Érdekes kampány (volt?) mindkét cég részéről.

Összefoglalva:

A Vatera készített egy videót, amelyet TV-ben és interneten (Youtube, egyéb videómegosztók) is népszerűsítettek. A főszereplő, Vatera Vera, a megcsalt leányzó, aki dühében eladja Berci cuccait a Vaterán fillérekért, köztük egy drága (vagy nem) Mercedes Oldtimer-t, valamint egy dedikált szintén drága (vagy igazán ez sem) gitárt (amiről kiderült, hogy kicsit gagyi fedőlapos-áldedikálásos).

Válaszul a Depo.hu előállt egy kósza ötlettel, amelyet most leleplez Beus: életre hívták Bercit, a másik felet, akit ez az egész oltári nagyon nem érdekel, hiszen amit ma elad Beus, azt ő pótolja a Depo.hu áruházból.

A legnagyobb különbség a kettő között az, hogy míg a Vatera előre forgatott, ügynökség által készített profin leforgatott videókkal állt elő, addig a Depo kihasználta az ebben rejlő hátrányokat, és saját készítésű, low-budget videókkal kifogta a hátszelet, és bár minőségben rosszabb videókkal, de azonnali válaszokkal jelent meg, amit tehát a Vatera nem tehetett meg az előre komponált forgatókönyv miatt.

Míg újabb és újabb Vatera Vera videók jelentkeztek, mindegyikre volt viszont válasz.

Mindeközben kirobbant egy szokásos magyar megoldás: egy apró technikai hiba folytán elérhető lett a licit idő előtt a Mercire és valaki leütötte. Ez persze nem lett volna gond önmagában, mert aki nem dolgozik, nem hibázik... Csak éppen a kezelése. A "jajtüntessükelgyorsan" az, ami kicsit megmozgatta a bloggerek és a csiriplők világát.

Aztán fokozandó a helyzetet a Subba még bedobta, hogy a gitár meg, hát hogy mondjam: gagyi picit, viszont legalább 250 000 Ft körül ütötték :)

A számok:

Azaz látható, hogy míg a Vatera közel 50 000 megtekintést mondhat magáénak a Youtube adatai alapján, a Depo ennek kb. negyedét, de... kétlem, hogy büdzsében is ilyen az arány. Illetve amik még érdekesek lennének, de persze soha nem fogjuk megtudni:

  • vajon hányan regisztráltak közben a depo.hu és a vatera.hu oldalon
  • mennyibe kerülhettek ténylegesen a videók
  • egyáltalán mennyibe kerülhetett a Vaterának az ATL-BTL kampány, PPC hirdetés, ügynökségi díj, stb. és mennyibe a Depo.hu-nak mindössze felrakni a videót a Youtube-ra? :)
  • mekkora bevétel növekedés volt a Vaterán az időszak alatt, illetve a reguserek közül mennyi értékes van, aki ezt követően tovább fog "vaterázni"? És ugyanez a depo.hu-ra vetítve?

Bea leleplező videója:

 

És amit én (mármint a blog) köszönhet nekik:

  • az első Vatera Vera videó felkerülése óta a 2500 oldalmegtekintésből 900 a Vaterás posztokra érkezett, mivel a blog kikerült a kreativ.hu-ra is (dánke)
  • a Vatera Verára rákeresve első helyeken van a b2bonline.blog.hu cikke, a Vaterának (elnézést kérek ezért) PPC-ben kell hirdetnie, hogy első legyen
  • "vatera vera"-ra Google-ben rákeresőkből 360 látogató lett az első poszt óta

 

Ahogy Jim Carrey mondta az Ace Venturában: Take care now, bye-bye then :)

3 komment

Címkék: vatera depo

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr911535996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.23. 10:15:45

gratulálok a látogatószámhoz :)

ha megtudsz valamit a számokról, vagy közelítő értékekről, akkor posztold :)

egyébként van még itt pattogó labda vera és berci körül, amit lehetne ütni - nyilván kisebb hatékonysággal, de egy 4-5 órás melóval lehetne gyorsan szerezni jó pár ezer látogatót :)

jasztreb 2009.11.25. 13:28:00

én a mercire licitálás számán döbbentem meg. néhány órával a licit lezárása előtt több mint 500 ezer látogató tekintette mega terméket. mondjuk ez a vatera saját mérése, de akkor is durva.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.26. 20:07:07

@jasztreb: @BaluKapitany: feldobtam a Vatera official eredményeket... viszont az meg nekem kicsit durvának tűnik, főleg a youtube-os eredmények...
süti beállítások módosítása