B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Depo Berci leleplezése

2009.11.19. 09:13 Cseh Balázs - Balee

Beus leleplezi Depo Bertalant és elárulja a vírus videók készítésének történetét. Érdekes kampány (volt?) mindkét cég részéről.

Összefoglalva:

A Vatera készített egy videót, amelyet TV-ben és interneten (Youtube, egyéb videómegosztók) is népszerűsítettek. A főszereplő, Vatera Vera, a megcsalt leányzó, aki dühében eladja Berci cuccait a Vaterán fillérekért, köztük egy drága (vagy nem) Mercedes Oldtimer-t, valamint egy dedikált szintén drága (vagy igazán ez sem) gitárt (amiről kiderült, hogy kicsit gagyi fedőlapos-áldedikálásos).

Válaszul a Depo.hu előállt egy kósza ötlettel, amelyet most leleplez Beus: életre hívták Bercit, a másik felet, akit ez az egész oltári nagyon nem érdekel, hiszen amit ma elad Beus, azt ő pótolja a Depo.hu áruházból.

A legnagyobb különbség a kettő között az, hogy míg a Vatera előre forgatott, ügynökség által készített profin leforgatott videókkal állt elő, addig a Depo kihasználta az ebben rejlő hátrányokat, és saját készítésű, low-budget videókkal kifogta a hátszelet, és bár minőségben rosszabb videókkal, de azonnali válaszokkal jelent meg, amit tehát a Vatera nem tehetett meg az előre komponált forgatókönyv miatt.

Míg újabb és újabb Vatera Vera videók jelentkeztek, mindegyikre volt viszont válasz.

Mindeközben kirobbant egy szokásos magyar megoldás: egy apró technikai hiba folytán elérhető lett a licit idő előtt a Mercire és valaki leütötte. Ez persze nem lett volna gond önmagában, mert aki nem dolgozik, nem hibázik... Csak éppen a kezelése. A "jajtüntessükelgyorsan" az, ami kicsit megmozgatta a bloggerek és a csiriplők világát.

Aztán fokozandó a helyzetet a Subba még bedobta, hogy a gitár meg, hát hogy mondjam: gagyi picit, viszont legalább 250 000 Ft körül ütötték :)

A számok:

Azaz látható, hogy míg a Vatera közel 50 000 megtekintést mondhat magáénak a Youtube adatai alapján, a Depo ennek kb. negyedét, de... kétlem, hogy büdzsében is ilyen az arány. Illetve amik még érdekesek lennének, de persze soha nem fogjuk megtudni:

  • vajon hányan regisztráltak közben a depo.hu és a vatera.hu oldalon
  • mennyibe kerülhettek ténylegesen a videók
  • egyáltalán mennyibe kerülhetett a Vaterának az ATL-BTL kampány, PPC hirdetés, ügynökségi díj, stb. és mennyibe a Depo.hu-nak mindössze felrakni a videót a Youtube-ra? :)
  • mekkora bevétel növekedés volt a Vaterán az időszak alatt, illetve a reguserek közül mennyi értékes van, aki ezt követően tovább fog "vaterázni"? És ugyanez a depo.hu-ra vetítve?

Bea leleplező videója:

 

És amit én (mármint a blog) köszönhet nekik:

  • az első Vatera Vera videó felkerülése óta a 2500 oldalmegtekintésből 900 a Vaterás posztokra érkezett, mivel a blog kikerült a kreativ.hu-ra is (dánke)
  • a Vatera Verára rákeresve első helyeken van a b2bonline.blog.hu cikke, a Vaterának (elnézést kérek ezért) PPC-ben kell hirdetnie, hogy első legyen
  • "vatera vera"-ra Google-ben rákeresőkből 360 látogató lett az első poszt óta

 

Ahogy Jim Carrey mondta az Ace Venturában: Take care now, bye-bye then :)

3 komment

Címkék: vatera depo

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr241535996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.23. 10:15:45

gratulálok a látogatószámhoz :)

ha megtudsz valamit a számokról, vagy közelítő értékekről, akkor posztold :)

egyébként van még itt pattogó labda vera és berci körül, amit lehetne ütni - nyilván kisebb hatékonysággal, de egy 4-5 órás melóval lehetne gyorsan szerezni jó pár ezer látogatót :)

jasztreb 2009.11.25. 13:28:00

én a mercire licitálás számán döbbentem meg. néhány órával a licit lezárása előtt több mint 500 ezer látogató tekintette mega terméket. mondjuk ez a vatera saját mérése, de akkor is durva.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.26. 20:07:07

@jasztreb: @BaluKapitany: feldobtam a Vatera official eredményeket... viszont az meg nekem kicsit durvának tűnik, főleg a youtube-os eredmények...
süti beállítások módosítása