Beus leleplezi Depo Bertalant és elárulja a vírus videók készítésének történetét. Érdekes kampány (volt?) mindkét cég részéről.
Összefoglalva:
A Vatera készített egy videót, amelyet TV-ben és interneten (Youtube, egyéb videómegosztók) is népszerűsítettek. A főszereplő, Vatera Vera, a megcsalt leányzó, aki dühében eladja Berci cuccait a Vaterán fillérekért, köztük egy drága (vagy nem) Mercedes Oldtimer-t, valamint egy dedikált szintén drága (vagy igazán ez sem) gitárt (amiről kiderült, hogy kicsit gagyi fedőlapos-áldedikálásos).
Válaszul a Depo.hu előállt egy kósza ötlettel, amelyet most leleplez Beus: életre hívták Bercit, a másik felet, akit ez az egész oltári nagyon nem érdekel, hiszen amit ma elad Beus, azt ő pótolja a Depo.hu áruházból.
A legnagyobb különbség a kettő között az, hogy míg a Vatera előre forgatott, ügynökség által készített profin leforgatott videókkal állt elő, addig a Depo kihasználta az ebben rejlő hátrányokat, és saját készítésű, low-budget videókkal kifogta a hátszelet, és bár minőségben rosszabb videókkal, de azonnali válaszokkal jelent meg, amit tehát a Vatera nem tehetett meg az előre komponált forgatókönyv miatt.
Míg újabb és újabb Vatera Vera videók jelentkeztek, mindegyikre volt viszont válasz.
Mindeközben kirobbant egy szokásos magyar megoldás: egy apró technikai hiba folytán elérhető lett a licit idő előtt a Mercire és valaki leütötte. Ez persze nem lett volna gond önmagában, mert aki nem dolgozik, nem hibázik... Csak éppen a kezelése. A "jajtüntessükelgyorsan" az, ami kicsit megmozgatta a bloggerek és a csiriplők világát.
Aztán fokozandó a helyzetet a Subba még bedobta, hogy a gitár meg, hát hogy mondjam: gagyi picit, viszont legalább 250 000 Ft körül ütötték :)
A számok:
- Vatera - dedikált Obama könyv videó - 14 293 megtekintés a Youtube-on
- Vatera - Merci - 24 362 megtekintés
- Vatera - gitár - 7623 megtekintés
- Depo Berci - Engem nem érdekel - 6513 megtekintés
- Depo Berci - eladhatod a pulcsimat is - 1748 megtekintés
Azaz látható, hogy míg a Vatera közel 50 000 megtekintést mondhat magáénak a Youtube adatai alapján, a Depo ennek kb. negyedét, de... kétlem, hogy büdzsében is ilyen az arány. Illetve amik még érdekesek lennének, de persze soha nem fogjuk megtudni:
- vajon hányan regisztráltak közben a depo.hu és a vatera.hu oldalon
- mennyibe kerülhettek ténylegesen a videók
- egyáltalán mennyibe kerülhetett a Vaterának az ATL-BTL kampány, PPC hirdetés, ügynökségi díj, stb. és mennyibe a Depo.hu-nak mindössze felrakni a videót a Youtube-ra? :)
- mekkora bevétel növekedés volt a Vaterán az időszak alatt, illetve a reguserek közül mennyi értékes van, aki ezt követően tovább fog "vaterázni"? És ugyanez a depo.hu-ra vetítve?
Bea leleplező videója:
És amit én (mármint a blog) köszönhet nekik:
- az első Vatera Vera videó felkerülése óta a 2500 oldalmegtekintésből 900 a Vaterás posztokra érkezett, mivel a blog kikerült a kreativ.hu-ra is (dánke)
- a Vatera Verára rákeresve első helyeken van a b2bonline.blog.hu cikke, a Vaterának (elnézést kérek ezért) PPC-ben kell hirdetnie, hogy első legyen
- "vatera vera"-ra Google-ben rákeresőkből 360 látogató lett az első poszt óta
Ahogy Jim Carrey mondta az Ace Venturában: Take care now, bye-bye then :)