B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Multi-Channel Funnels - azaz Többcsatornás útvonalak Google Analytics-ben

2011.08.25. 21:28 Cseh Balázs - Balee

A Google már tesztelgeti egy ideje, de végre minden accountban elérhetővé vált a Goals és az Ecommerce mellett a Multi-Channel Funnels rész. Aki számára fontos, hogy folyamatosan lássa a költség/bevétel alakulást, és beállította a Goal-okat (netán az Ecommerce-t is :)), azok számára ez kincsesbánya lesz.

Augusztus 11. óta ugyanis a Google változtatott kicsit a mérési megoldásán, onnantól kezdve jobban nyomon követi azt, ha egy ügyfél meglátogatott már egy oldalt egy kampányból vagy hivatkozó oldalról (Referrer), és újra az oldalra kerül pár nap múlva, és esetleg más kampányból, hivatkozóból, stb. kerül az oldalra. Na és innentől érdekes a Multi-Channel, ugyanis ez nem ígér kevesebbet, minthogy láthatóvá válik az, hogy a konverzió létrejöttét megelőzően a konverziót végrehajtó (vevő, feliratkozó, kinél mi a konverzió) milyen forrásból járt már az oldalon, nyomon követhető az, hogy az egyes látogatási források hogyan hatnak egymásra.

Új fogalmat vezet be a Google, "Assisted Conversion", azaz olyan konverziós cselekmények száma, amelyek végbemenetelét megelőzően más látogatás is történt már, tehát a user már járt a honlapon.

Ezekből nagyon szép táblázatokat, grafikonokat lehet kinyerni, sőt, azért picit ennél többet :) A fenti a csalogató kategória számomra, azt mutatja meg, hogy a konverziók %-osan hogyan oszlanak meg, melyek azok, amelyek tisztán egy-egy forrásból (pl. keresés, hivatkozó oldal, fizetett hirdetés, stb. származnak), és melyeknél van átfedés, azaz melyek esetében hatott más csatorna is a konverzióra.

Ezeket az útvonalakat aztán szépen felépíti, csoportosítja az Analytics és lehet bányászni szépen az adatokban:

Szokásosan jó kis videó is van a témához a Google jóvoltából:

 

Szólj hozzá!

Címkék: google google analytics útvonal többcsatornás multi channel funnels

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr153180623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása