A Google már tesztelgeti egy ideje, de végre minden accountban elérhetővé vált a Goals és az Ecommerce mellett a Multi-Channel Funnels rész. Aki számára fontos, hogy folyamatosan lássa a költség/bevétel alakulást, és beállította a Goal-okat (netán az Ecommerce-t is :)), azok számára ez kincsesbánya lesz.
Augusztus 11. óta ugyanis a Google változtatott kicsit a mérési megoldásán, onnantól kezdve jobban nyomon követi azt, ha egy ügyfél meglátogatott már egy oldalt egy kampányból vagy hivatkozó oldalról (Referrer), és újra az oldalra kerül pár nap múlva, és esetleg más kampányból, hivatkozóból, stb. kerül az oldalra. Na és innentől érdekes a Multi-Channel, ugyanis ez nem ígér kevesebbet, minthogy láthatóvá válik az, hogy a konverzió létrejöttét megelőzően a konverziót végrehajtó (vevő, feliratkozó, kinél mi a konverzió) milyen forrásból járt már az oldalon, nyomon követhető az, hogy az egyes látogatási források hogyan hatnak egymásra.
Új fogalmat vezet be a Google, "Assisted Conversion", azaz olyan konverziós cselekmények száma, amelyek végbemenetelét megelőzően más látogatás is történt már, tehát a user már járt a honlapon.
Ezekből nagyon szép táblázatokat, grafikonokat lehet kinyerni, sőt, azért picit ennél többet :) A fenti a csalogató kategória számomra, azt mutatja meg, hogy a konverziók %-osan hogyan oszlanak meg, melyek azok, amelyek tisztán egy-egy forrásból (pl. keresés, hivatkozó oldal, fizetett hirdetés, stb. származnak), és melyeknél van átfedés, azaz melyek esetében hatott más csatorna is a konverzióra.
Ezeket az útvonalakat aztán szépen felépíti, csoportosítja az Analytics és lehet bányászni szépen az adatokban:
Szokásosan jó kis videó is van a témához a Google jóvoltából: