Nemrég bevezette a Facebook a "promoted post" nevű hirdetési megoldását. Rögtön kipróbáltuk egy általunk üzemeltetett Facebook oldalnál, ennek tapasztalatairól egy szót.
- ez egy b2c szolgáltatás Facebook oldala
- a promoted ad előtt 2000 alatt volt a lájkolók száma
- a promoted ad után egyébként felment 2030 fölé
- az átlagos reach egy-egy post-tal eddig: 1200-1700 volt (nem fizetett tehát)
- engaged user átlagosan 20-30 volt
- talking about pedig 5-10, tehát nem sok
Elköltött összeg 8,66 euro volt 3 nap alatt, a promoted ad direkt eredménye:
- 90 Link Clicks
- 34 Page Post Likes
- 18 Page Tab Views
- 3 Page Likes
További ütősebb számok:
- reach a promoted post esetén összesen: 6982, azaz a korábbi érték 4-4,5szerese, ebből a paid, tehát ami fizetett elérés volt: 5300 körül alakult
- engaged users a korábbi 10x-ese: 227
- talking about pedig 63, azaz szintén sokszorosa a korábbi (5-10-es) értéknek
Konverzió:
- Teljesen bizonyosan 1 rendelés érkezett a kampányból. Ez vajmi kevés... mondhatnók, de ez a szolgáltatás rövid távon 120-150 ezer Ft, 4 éves távlatban viszont fél milliós nagyságrendű
Cost-revenue:
- ez alapján kiszámolható, hogy a hirdetés kb. 9 euro, tehát 2700 Ft-ba került, és termelt direktben 120-150 ezer Ft-ot
Tapasztalat, eredmény, továbbiak:
- tovább kell tesztelni a többi Facebook oldal esetén, gyanúm, hogy még jó pár hétig/hónapig eredményes lesz ez a hirdetési megoldás, most kell meglovagolni az ebben rejlő lehetőségeket :)