
Testvérkém lelkiismeretes egészségügyi dolgozó. Rájött, hogy miért ne kamatoztatná potom 10-12 éves eü szaktudását, gyógymasszőz lesz. Kombinálva tapasztalataival az új ismereteket, nagyobb biztonsággal tud "hozzányúlni" a fájós háthoz, mint azok, akiknek ez a tudásuk nincsen meg. Na reklám off. Szóval kitaláltuk, hogy csináljunk egy honlapot is neki, valahonnan kliens is kell :)
Elkövettük az első nagy hibát rögtön az elején 2006. őszén: befoglaltunk egy free tárhelyes címet, a hozzá tartozó reklámcsíkkal együtt :( Aztán fizettünk, hogy reklámcsík off, de persze a frame-es szerkezet megmaradt.
Optimalizáltunk, alakítgattunk, kipróbáltunk html-t, flash-t, mindent, de csak nem működött a dolog.
Ügyfelek azért jöttek, mert linkregisztráció, egy-két kisebb kulcsszavas kampány volt a hónapok során, ami kitermelte a maga kis 5-8 ember/hét eredményt (5-8 kliens, azaz jöttek is masszíroztatni, nem csak érdeklődtek), de hát erre nem lehet jövőt alapozni.
2007. szeptemberében asztalra csaptam és azt mondtam: SZÉGYEN! Az én testvérem ne hogy már egy frame mögé bújtatott cuccon bukjon el. Szóval tárhely havernál, domain átregisztráció, illetve ha már hozzányúlunk dolgokhoz, akkor kis kód alakítgatás.
Legjobb barátom, aki flash-ben és javascript-ben jobban otthon van, mint én bármikor leszek, nekiesett kicsit a dolognak, és segítségével átalakítottuk a kódot.
Szedjük darabokra a html kódot
<title>Ancsa Masszázs - Jelentkezz be egy frissítő masszázsra a belváros szívében!</title>Kell a jó, kulcsszóban gazdag title. Egyrészt a robot is megnézi rendesen, hogy lám, mi is az oldal címe, mit akarunk mi a keresőben első sorként használni, másrészt a usernek is megakadhat a szeme a találati oldalon (SERP - Search Engine Results Page) a jó címen.
Jó, jó, tudom, a keywords kicsit böllére van eresztve, de ennek ellenére jó lesz ez, majd később meglátjuk.<meta name="description" http-equiv="description" content="Jelentkezz
be egy frissítő masszázsra a belváros szívében! - Cseh Annamária
szakképzett gyógymasszőz frissítő masszázs szolgáltatása a belváros
szívében. Felfrissülés a testnek és a léleknek, megfizethető áron.
Kedvező élletani hatások, azonnali segítség izomgörcsök, húzódások,
hátfájás esetén, különösen ajánlott ülőmunkát végzőknek." />
<meta name="keywords" http-equiv="keywords" content="Ancsa Masszázs,
Ancsamasszázs, ancsamasszázs, Cseh Annamária, cseh annamária, masszázs,
frissítő masszázs, massage, refreshing massage, masszírozás, masszőz,
masszázs a Blahánál, olcsó masszírozás, olcsó masszázs" />
És ezt követi a rafinéria:
Egy olyan tartalmi rész, amely kereső szempontból szuper, viszont csak kereső oldalról látszik. Sokat agyaltunk rajta haverommal, hogy ez vajon visszaélés-e a keresővel, mint a doorway oldalak, de végül arra jutottunk, hogy meg tudjuk óvni magunk számára. Ugyanis ez a content kicserélődik a flash kóddal egy javascriptnek köszönhetően.<div id="ancsamasszazs">
<h1>Ancsa Masszázs - Jelentkezz be egy frissítő masszázsra a belváros
szívében!</h1>
<h2>Cseh Annamária szakképzett gyógymasszőz frissítő masszázs
szolgáltatása a belváros szívében.</h2>
<p>Cseh Annamária, okleveles gyógymasszőz vagyok, a frissítő masszázs
szolgáltatásomat ajánlom példálul:<br />
<strong>izomgörcsökre, ülő munkát végzők háfájdalmára, frissítésre,
fájdalmas izületekre, meghúzódott izmokra.</strong></p>
<p>Egy óra masszázs mindössze 3000 Ft!</p>
<p><a href="bemutatkozas.html">Bemutatkozás</a>
<a href="kiknek-ajanlom.html">Kiknek ajánlom?</a>
<a href="a-masszazsrol.html">A masszázsról</a><a href="kapcsolat.html">Kapcsolat</a>
<a href="arak.html">Árak</a></p>
</div>
Azaz a robot jön, megnézi a kódot, látja a linkeket, lát mindent, lát h1, h2-t, és leírást, csak éppen a user számára a script kihajintja ezt a div-et, és berakja helyére a flasht. És miért gondoljuk, hogy ez nem átverés? Nos azért, mert a div tartalma és a flash tartalma nem különbözik. Nem írtuk tele a kódot azzal, hogy "masszázs, masszázs és még 1000x masszázs". Csak annyi van benne, hogy a robot is "tisztán lásson", hogy mi is itt a tartalom.
És végül a Google Analytics kód, hogy mérni is tudjuk az egészet.
Eredmények
Google Analytics

Mint látható, amikor elhagytuk a free szolgáltatót a keretes megoldásával és elkezdtünk dolgozni a kódon, folyamatosan javulni kezdtek az eredményeink is.

ÉÉÉÉSSS a lényeg: a látogatások forrása! Korábban (összehasonlítási időszak: 2007. szeptember 21-november 3. hasonlítva az 1 hónappal az előtti adatokhoz, de megnéztem, bármely korábbi időszakra igaz lenne...) 96,7% a látogatóknak linkekről jött, referring site-okról. Keresőkből mindössze 2%, és volt némi direkt látogatás is, a visszatérő vendégeknek köszönhetően.
2007. szeptember 24-én az átállás napján ez megváltozott. Felkerült az oldal a Google Webmaster tools-ba a sitemap-pel, "alá raktuk" az új, optimalizált kódot és elkezdett működni.
Page Rank
Most a site Page Rank értéke 4-es. Kb. 2-300 link mutat direktben a honlapra most (linkkatalógusok, ill. fórum bejegyzések, ez-az :))Helyezés a SERP oldalon 1 hónap után
"masszázs" szóra: 12. hely (egyelőre ez a 2. oldalra elég)"frissítő masszázs" szóra: 11. hely (szintén 2. oldal)
Konverzió
Nos, mivel nincsen feliratkozás, illetve vásárlás az oldalon, a konverziót egy módon lehetett és lehet mérni, és ezzel a gondolattal zárom is ezt a bejegyzést:2007. október 3x. délelőtt telefoncsörgés:
"Öcsém, mi a sz..t csináltatok az oldalammal, percenként hívogatnak, a héten 10 új ügyfelem volt. Lett volna több is, csak egyszerűen 24 órából áll egy nap."