Lassacskán nem látni olyan hirdetést (tv, offline, online), hogy ne lenne rajta Facebook elérhetőség. Sőt, van olyan kampány, amely esetén már csak a Facebook oldalra irányítják a látogatókat.
Bizonyos esetekben ez érthető, sőt, azt mondom, hogy teljesen egyértelmű is. Például egy rádió esetén, vagy egy bank esetén, amelynek elsődleges célja a kampánnyal egyértelműen image jellegű, ismertség növelés célzatú.
Nade... fontos lenne átgondolni, hogy a "többiek" esetében mi is a cél pontosan? Sok cég ugyanis jelenleg egy dolgot lát a Facebook jelenlétben: trendi és milyen jó a 100-500-1000-10 000 követő... Rendben, nade mit lehet látni Facebook-on a statisztikákban? Mennyire lehet konverziót mérni, konverziót nyomon követni? Egyáltalán lehet-e konverziót elérni? Tegyük fel tágabban a kérdést: mire lehet használni a Facebook page-et vagy csoportot? Lesz onnan megrendelő? Lesz onnan feliratkozó/lead?
Vagy csak elmondhatjuk, hogy a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt-t 1000-en követik, mert kampány volt? Egyébként meg a facebook.com/piripotykeziszerszamgyartobt oldalon valójában nincsen tartalom, nincsen fórum, nincsenek posztok/kommentek, csak inaktív feliratkozók? Aztán a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt.hu-n, ahová jó esetben eljut a látogató meg nincsen webshop, nincsen kiszállítás, meg valójában csak Piripótyalsón van csak egy szem boltocska 10.00-15.00-ig nyitva hétköznap és várja a nagyérdeműt?
Aztán mi történik, ha valaki hirtelen talál egy rossz kéziszerszámot a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt kínálatában és elkezd anyázni a Facebook oldalon?
Mindenre van megoldás, minden kommunikációs csatornának meg van a helye, csak át kell gondolni előtte, hogy mikor és mire fogjuk használni, mi fog történni, ha az interaktivitás visszaüt, és egyáltalán hogy lesz ebből biznic.