B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Minden cég Faceook-ra megy?

2011.04.28. 09:45 Cseh Balázs - Balee

Lassacskán nem látni olyan hirdetést (tv, offline, online), hogy ne lenne rajta Facebook elérhetőség. Sőt, van olyan kampány, amely esetén már csak a Facebook oldalra irányítják a látogatókat.

Bizonyos esetekben ez érthető, sőt, azt mondom, hogy teljesen egyértelmű is. Például egy rádió esetén, vagy egy bank esetén, amelynek elsődleges célja a kampánnyal egyértelműen image jellegű, ismertség növelés célzatú.

Nade... fontos lenne átgondolni, hogy a "többiek" esetében mi is a cél pontosan? Sok cég ugyanis jelenleg egy dolgot lát a Facebook jelenlétben: trendi és milyen jó a 100-500-1000-10 000 követő... Rendben, nade mit lehet látni Facebook-on a statisztikákban? Mennyire lehet konverziót mérni, konverziót nyomon követni? Egyáltalán lehet-e konverziót elérni? Tegyük fel tágabban a kérdést: mire lehet használni a Facebook page-et vagy csoportot? Lesz onnan megrendelő? Lesz onnan feliratkozó/lead? 

Vagy csak elmondhatjuk, hogy a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt-t 1000-en követik, mert kampány volt? Egyébként meg a facebook.com/piripotykeziszerszamgyartobt oldalon valójában nincsen tartalom, nincsen fórum, nincsenek posztok/kommentek, csak inaktív feliratkozók? Aztán a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt.hu-n, ahová jó esetben eljut a látogató meg nincsen webshop, nincsen kiszállítás, meg valójában csak Piripótyalsón van csak egy szem boltocska 10.00-15.00-ig nyitva hétköznap és várja a nagyérdeműt?
Aztán mi történik, ha valaki hirtelen talál egy rossz kéziszerszámot a PiripótyiKéziszerszámgyártóBt kínálatában és elkezd anyázni a Facebook oldalon?

Mindenre van megoldás, minden kommunikációs csatornának meg van a helye, csak át kell gondolni előtte, hogy mikor és mire fogjuk használni, mi fog történni, ha az interaktivitás visszaüt, és egyáltalán hogy lesz ebből biznic.

2 komment

Címkék: kampány facebook csoport page

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr862861394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ignore all 2011.05.03. 16:16:36

A Facebook kúúúl, és különben is lájk. Az már kiderült, hogy a gugliban meg kell jelenned, különben nem is létezel. Mára a Facebook is értékmérő lett, bár nehezebben használható, mint egy egyszerű statikus webes megjelenés, és kevesen is tudnak vele jól dolgozni.
Azért páran már kifelé néznek a face-ükből, lesz is egy konferencia máj. 25-én www.facebook.com/enterdigital Majd meglátjuk.

digitime 2011.05.03. 17:59:17

@ignore all: A statikust nem egyszerű kezelni, hanem a régi felfogás szerint nem kell. Fb-n meg naponta dolgozni kell, ha akarsz valami eredményt, már ha van eredménye, mint ahogy a post is ezen gondolkozik. Épp ezért kell nyilván elgondolkodni, mi lesz a facebook-divat után, és igen, amit írsz az a konferencia is ilyesmin elmélkedik. Igaz nem május 25.-én, hanem 26.-án. Május 26. :)
süti beállítások módosítása