Azt eddig is tudtam, hogy ha a feketegazdaság szóba kerül, akkor előbb vagy utóbb az építőiparnál lyukadunk ki. Azt viszont nem, hogy a fizetési nehézségek mellett a webes megjelenés is egy kényes téma az iparágban. Alig van olyan cég, akinek normális honlapja lenne, és ebbe sajnos a nagy cégek is beletartoznak. Szóval nem csak maga az iparág van nehéz helyzetben, hanem a marketingjük is, különösen az online vonal.
Bátyám évekkel ezelőtt céget alapított, azt gondolván, jó biznisz ez az építőipar. Mára sürgetővé vált egy honlapot is a cég mögé rakni, mert az már mégiscsak ciki, hogy a céget nem lehet neten megtalálni. Hamar rájött, hogy van egy húga, aki éppen ilyesmiben kontárkodik, hát segítséget kért tőlem.
És ezzel kezdetét vette a „hogyan ne csináljuk honlapot, de én akkor is ilyet szeretnék” vita. Ha valaki eddig nem találkozott volna hasonlóval, akkor elárulom, hogy ezek a cégek az online marketingesek rémálmát testesítik meg. A konkurencia oldalait szemügyre véve intro, frame, flash – intro, frame, flash ciklikus váltakozásával találkoztam, majd’ mindenütt! Na meg persze az Európa térkép méretű képek, amelyek szintén nem hiányozhatnak egy keresőoptimalizált oldalról.
Amikor megkérdeztem, hogy szerinte milyen kulcsszavakra keresnek a potenciális ügyfelei, ez volt a válasza: generál kivitelezés, szelemen, szendvicspanel… Na ne!!! Hamar rájöttem, hogy nehéz elszakítani a napi szakzsargontól, ami csak akkor jó, ha egy beszállítóval tárgyal, de semmire nem megy vele, ha az ügyfelei gondolatát szeretné kitalálni. (Tudja valaki, mi az a szelemen???)
Tény, hogy az iparág üzletei nem a neten köttetnek, de akkor is! Végül vita helyett, és főleg idő hiányában megnyertem a projektet (egy fontos üzletembernek holmi honlaptartalomra nincs ideje), így hál’ istennek viszonylag önkényesen gazdálkodhatok az ötleteimmel. A cél kb. ennyi: 1-2. találati oldalon megjelenni 0 pénzből, nem túl nagy felhajtással. Online marketinghez kevés lesz, de cégreklámnak elmegy... A dolog alakulóban van, ha elkészül, bemutatom.