Nevezetesen:
6. §
(1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint
reklám címzettjének közvetlen megkeresés módszerével (a továbbiakban: közvetlen
üzletszerzés), így különösen címzett postai küldemény, elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján kizárólag akkor küldhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.
(2) Hozzájáruló nyilatkozat bármely olyan módon tehető, amely tartalmazza a
nyilatkozó személyazonosító adatait (nevét, születési helyét és idejét), azoknak a személyes adatoknak a körét, amelyek kezeléséhez a nyilatkozó hozzájárul, valamint a hozzájárulás önkéntes és a megfelelő tájékoztatás birtokában történő kifejezését.
(3) A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – az (1) bekezdés
szerinti hozzájárulásban meghatározott körben – a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet (közvetlen üzletszerzési lista). A közvetlen üzletszerzési listában rögzített − a reklám címzettjére vonatkozó − adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.
Azaz megkockáztatom ezek alapján: ha ez átmegy, DM esetén is opt-in rendszer kell? Nézzük csak... kiket is érint rosszul... kiadók? listatulaj cégek? Posta? Magyarország? Ez komoly????
De fajul tovább is:
5. Közvetlen üzletszerzési kapcsolatfelvételi lista (a továbbiakban: kapcsolatfelvételi lista): kizárólag a közvetlen üzletszerzés céljából küldendő küldemények fogadásához való hozzájárulás beszerzése érdekében az ügyfelekkel való kapcsolatfelvételt szolgáló, legfeljebb az ügyfél nevét, lakcímét, elektronikus levélcímét vagy elektronikus hírközlési azonosítóját, nemét, születési helyét és idejét, valamint családi állapotát tartalmazó lista.ejjjjjj......
És a végére egy kis kegyelemdöfés:
A törvényjavaslat 35. §-a – a 6. §-ban foglalt új, a közvetlen üzletszerzésre vonatkozó általános, azt a reklám címzettjének előzetes hozzájárulásához kötő szabályra tekintettel – módosítja a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény (Katv.) rendelkezéseit. Egyrészt a jelen törvényjavaslat fogalommeghatározásaival összhangban pontosítja a Katv. „közvetlen üzletszerzés”-fogalmát”, másrészt oly módon módosítja a Katv. erre vonatkozó szabályait, hogy az eddigi közvetlen üzletszerzési lista, illetve az ehhez kapcsolódóan a Katv.-ben szabályozott adatszerzési módok és adatkezelési felhatalmazás kizárólag a törvényjavaslat 6. §-a szerinti előzetes hozzájárulás beszerzéséhez használt első kapcsolatfelvétel céljából lesznek alkalmazhatók.
A törvényjavaslat megtalálható itt: http://www.parlament.hu/irom38/05451/
(megjegyzem... mind a törvényjavaslat gázos, mind listázhatónak hagyni egy ilyen szervert... hát nem tudom... Jim Carrey jut eszembe az Ace Venturából... loooohooooo...seeeheeeeeer)