B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Namostmáraztán: Murdoch-TheTimes + a könyvpiac

2010.07.20. 12:50 Cseh Balázs - Balee

Mai napig "bírtam", najó valójában nagyon sűrű a nyár, így csak ritkán tudok blogot ragadni, de ma két fontos hírt olvastam, meg kell osztanom, mert szerintem fordulópont, ha teátrális akarok lenni, történelmi jelentőségűek:

  1. Lenyomták az elektronikus könyvek a nyomtatott piacot... bizony, azt írja az újsááááág (Index), hogy az Amazonnál: "teljes negyedév eladásait tekintve minden 100 nyomtatott könyvre 143 elektronikus könyv jutott", utolsó hónapban pedig az eladott könyvek 80%-a már elektronikus könyv volt!
    Olvasd el feltétlen >>>
  2. "Online olvasóinak kilencven százalékát elveszítette a londoni Times, miután kéthetes regisztrációs próbaidőszak után július elején bejelentette, hogy megszünteti az ingyenes netes hozzáférést a lap tartalmához, és pénzt kér a cikkekért."
    Cikk >>>

Változnak az idők, változnak a dolgok. Ha valakit nem rázott fel kellően ami eddig történt, az eddigi hírek és törekvések, akkor talán ez a két mostani hír végre odacsap... Ha nem, akkor viszont ne tessék meglepődni majd, ha a konkurencia lép előbb!

Az Amazon nagyon jól csinálta, csinálja, eszközt ad, lehetőséget az online olvasásra, és könyvet árul. Régi platformon (nyomtatva) és új platformon (Kindle and stuff :) Esetében az adott tartalom online elérhetősége korlátozottabb, mondhatnám macerás, mert a könyveket nehezebb online beszerezni, máshonnan ingyen elérni, kvázi tartalmat lopni.

A hírek, az információs világ FMCG termékei, ugyanakkor bárhol elérhetőek, bárhonnan megszerezhető a mindennapi reggeli betevő hír-csomag. Nyilván nem mindegy, hogy honnan, kinek a tollából (ld. kedvenc újság, kedvenc újságírók, stb.), de úgy tűnik a piac sajnos ezen a téren nem márkahű: nekik az információ kell, nem feltétlen a The Times. Legalábbis most a 90% ezt mondta.

4 komment · 2 trackback

Címkék: média könyv újság online e könyv

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr722163509

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neurotikus lakásnemvevők enciklopédiája: A paranoid nemvevő 2010.09.06. 11:22:05

A paranoid nyilvánvalóan a sötét oldalon áll. Gennyes és kész! És igen, van legalább egy bibircsók az állán, szőrszál-szökőkúttal a közepén.A kőkorszaki paranoid szívesebben meózza a lakást telefonon, a virtuális nem az ő homokozója. Vérbeli digitális ...

Trackback: Elhagyták az olvasók a fizetős Times-t 2010.07.20. 13:56:01

Online olvasóinak kilencven százalékát elveszítette a londoni Times, csak 15 ezren fizettek eddig a cikkekért - írja az Index.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I. P. S. 2010.07.20. 19:41:09

A forradalom még távol van. Egyelőre az derült ki, hogy egy online boltban több online elérhető terméket vesznek. Ez még nem jelent semmit. Az lesz majd áttörés, ha a könyvesboltokban megjelennek a könyv-automaták, ahonnan pendriveon lehet könyvet vásárolni. Vagy valami.

Én egyébként pont úgy vagyok vele, hogy a jó, hosszú elemző cikkeket olvasom online is, tehát ugyanazt, amiért egy adott újságot vesz az ember, és nem a legolcsóbbat. Ha csak a hírek érdekelnének, akkor rádiót hallgatnék.

Lehet, hogy a napilapok elveszítik a közönségüket, de ezzel párhuzamosan talán bővülni fog a hetilapok kínálata és olvasottsága. Még nem tudni, mi válik be.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2010.07.20. 21:28:21

Mi teszteltük az olvasóinkon, hogy mit szólnának egy ilyen fizetőkapuhoz. Igaz, nem tudták, hogy teszt. Komolyan vették. Érdemes is megnézni a "fizetős stipistop" ötletre született reakciókat: stipistop.com/blog/2010/07/20/fizetos-lesz-a-stipistop-com/

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.08.24. 15:46:05

Az emberek ebből a szempontból egy hacker mentalitást vallanak: az internet a legtöbb felhasználónak az információ szabad áramlását jelenti. Mindegy, mennyit kérsz, az információért nem szeretnek fizetni.

És nem is logikus a fizetős online hírlap. Ha újságot veszel, a hordozóért fizetsz. Az interneten az emberek nem fognak fizetni a hordozóért, mert már kifizették az előfizetési díjat.

Az online médiának egy piacból, vagyis a hirdetésből kell megélnie, más modellt szinte lehetetlen bevezetni (persze vannak kivételek, de nem hír kategóriában). És nem is érdemes, a hirdetésből meg lehet élni. Vagy kiváló kapcsolt terméket lehet belőle fabrikálni.

sasu · http://susuke.tumblr.com 2010.09.20. 12:59:38

Elképesztőnek tartom, hogy a Times nem csinált előzetes felmérést a várható reakciókról és egyszerűen csak belecsapott ebbe az igencsak kockázatos vállalkozásba.
süti beállítások módosítása